ילד של אף אחד

זה לא פשוט להיות צאצא של כדורגלן מפורסם. תשאלו את חאבייר הרננדז, צ'אבי אלונסו, אנדרה וג'ורדן איו ועוד רבים וטובים אחרים. אך לנסות להפוך לכדורגלן מצליח כאשר אתה הבן של גיבור תרבות ונכס לאומי כמו גאורגה חאג'י? זו כבר משימת התאבדות. אך את יאניס חאג'י, שחקנה של גלזגו ריינג'רס, זה לא כל כך מעניין. הוא מתכוון לסלול את הדרך האישית שלו לפסגה ולא מפחד מהנעליים הגדולות שהשאיר לו אביו, אגדת הכדורגל הרומני.

יאניס חאג'י
הופעת יחיד משובחת בזירה האירופית. חאג'י מול בראגה
Credit to "Rangers FC" Facebook page

לאחר שיאניס חאג'י בן ה-21 החזיר את ריינג'רס מפיגור כפול נגד בראגה והביא אותה כמעט לבדו לשמינית גמר הליגה האירופית עם שני שערים ובישול, כותרות העיתונים מיהרו לצעוק קלישאה אחת שחוקה ומתבקשת – "התפוח לא נפל רחוק מהעץ". אך כל מי שבאמת מכיר את יאניס ואת הדרך הארוכה שעבר, יודע שהרומני הצעיר עושה הכל, אבל הכל, כדי לא להידמות לאביו.

גאורגה חאג'י היה כדורגלן ענק וייחודי, אין ספק בכך. אך יחד עם זאת, לא אחת נשמעו ביקורות על כך שקשר העבר הרומני תמיד העדיף את הדרך הקלה – הליגות בטורקיה וברומניה לדוגמא קסמו לו הרבה יותר מאשר הלה-ליגה, והמספרים שחאג'י רשם בקריירת המשחק שלו בכל אחת מהליגות שהוזכרו לעיל, מדברים בעד עצמם. בניגוד מוחלט לאביו, יאניס, לא מתבייש להצהיר שקבוצת הפאר הסקוטית בה הוא משחק, וגנק, הקבוצה לה הוא שייך, הן רק תחנות מעבר עבורו בדרך לפסגה.

יאניס חאג'י
עבורו, זוהי רק ההתחלה. יאניס במעמד החתימה בגזלגו.
Credit to "Rangers FC" Facebook page

מלבד השאיפות השונות, גם התפיסה של הכדורגל ושיטת המשחק האב והבן, שונה להפליא. יאניס, כיאה לשחקן שגדל על ברכי הכדורגל המערב-אירופי, החליף את המשחק המהפנט, אך בעל הסטייל "הצועני" והפשוט של אביו, במשחק תכליתי יותר, המקדש את היכולת הפיזית והאתלטית ואת החדות בכל מסירה או בעיטה. גאורגה תמיד היה הופעה של איש אחד ואילו יאניס נחשב לילד טוב, ממושמע יותר, השותה בשקיקה את תורת המשחק של מאמנו, סטיבן ג'רארד, אחד האנשים היחידים שניתן להגדירם בתור "פליימייקרים" לאחר פרישתו של אביו של יאניס, שהוכתר כ"פליימייקר האחרון" של הכדורגל.

על אף גילו הצעיר ולמרות שהוא מתקשה לספק שערים ובישולים במדי ריינג'רס, יאניס חאג'י הוא בדיוק מסוג השחקנים שגורמים לאוהדים של הקבוצות בהן הם משחקים לחלום בגדול. האירוע המשמעותי האחרון אותו חוו אוהדי ריינג'רס, לדאבונם, היה ההתרסקות הכלכלית של קבוצתם בשנת 2012. מאז, הצליחו ה"טדי-בירס" לשוב אל הליגה הראשונה, אך פערי הרמות בינם לבין היריבה העירונית סלטיק, נותרו בעינם. הצד הכחול של גלזגו שם את מבטחו ביהלומים כמו יאניס חאג'י מפני שרק כישרונות צעירים שכדוגמתו יכולים להוות תזכורת חיה לכך שחילופי המשמרות בפסגת הליגה הסקוטית הם רק עניין של זמן. בגלזגו כבר הספיקו להתאהב בחאג'י והם פועלים לרכוש אותו מגנק.

 

אך עבור העם הרומני, הבשורה הינה גדולה אף יותר. במדינה המזרח אירופאית מקווים שבוגרי נבחרת רומניה הצעירה, בהנהגת יאניס חאג'י, רזבאן מרין מאייאקס ואנדריי ראדו השוער המבטיח, יצליחו להחזיר את הנבחרת בכחול, צהוב ואדום אל פסגת הכדורגל האירופי, בה היא כמעט ולא ביקרה מאז המונדיאל ההיסטורי של רודוצ'ויו, פטרסקו וכמובן חאג'י האב בשנת 1994.
כך שלמרות תפיסת המשחק השונה והשאיפות הגבוהות, ניתן לומר שיאניס חאג'י דומה בכל זאת לאביו, לפחות במובן אחד – עצם נוכחותו מצליחה להפוך אותו למושיע ולגואל הטבעי בכל מקום בו הוא דורך, ודבר שכזה יכול לעבור ככל הנראה, רק בגנים.

הדור הצעיר יצליח לשחזר את ההצלחה שלו? גאורגה חאג'י במונדיאל 94'. (קרדיט: דף הפייסבוק הרשמי של ‏‎Gheorghe Hagi)
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח