יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 21.1.21

מתחילים את סוף השבוע עם חמש המלצות למשחקי יום חמישי – משחק עונה בברזיל, הקבוצה של סלאח מול אל אהלי, פנרבחצ'ה מגיעה לעיר הדמים, הקבוצה החדשה של יונס מלדה פוגשת קבוצת צמרת עם שם דומה, ואייבר עושה חיים בליגה הראשונה בספרד

 

סאו פאולו – אינטנאסיונאל (02:30, מורומבי)

הליגה הברזילאית, מחזור 31

בשעה שהמוטציה הברזילאית מתחילה במסעה בעולם, בארץ מוצאה לא הפסיקו אפילו לרגע לשחק כדורגל מאז שחודשה הליגה. שבע מחזורים לסיום, משחק העונה מפגיש את שתי הקבוצות שלא זכו זה שנים בליגה בברזיל. בעוד סאו פאולו זכתה בשלוש עונות רצופות בעשור הקודם, אינטרנאסיונאל הניפה את הברזיליירו רק שלוש פעמים בשנות השבעים ומאז לא הייתה שם. בתחילת העונה סאו פאולו רצה קדימה והשאירה את כל השאר מאחורה, אבל שש ניצחונות רצופים הציבו את אינטרנאסיונאל רק במרחק של שלוש נקודות מסאו פאולו, שנמצאת בקריסה בשבועות האחרונים. בניגוד להרבה מפגשים בברזיל, כאן אין יריבות יוקדת, תחרותית או מקומית, בין שתי הקבוצות. גם ארבע הקבוצות שאחריהן מחכות לאיבוד הנקודות של הקבוצות.

שווה לשים לב: יורי אלברטו (19, אינטנאסיונאל) – עם שם אקזוטי וסיומת קטלנית מול השער יורי אלברטו הוא הדבר הגדול הבא בכדורגל הברזילאי. המעבר שלו בקיץ מסנטוס לאינטרנאסיונאל נתפס כגנבה של הקבוצה מפורטו אלגרה, ונראה כי גם שם הוא לא יישאר הרבה זמן.

סאו פאולו אינטרנאסיונאל
Credit to São Paulo Futebol Clube Instagram Page

 

אל אהלי – אל מוקוואלון (17:00, אל אהלי)

הליגה המצרית, מחזור 6 (השלמה)

מועדון הקבלנים הערביים נוסד בקהיר בשנות השבעים על ידי עוסמאן אחמד עוסמאן, בעל החברה הקבלנית הכי מצליחה בעולם הערבי ופוליטיקאי שרצה דריסת רגל חשובה גם בעולם הכדורגל המצרי, הבמה הכי גדולה במדינת הנילוס עבור איש עסקים. המועדון שהוקם, אל מוקוואלון אל ערב (نادي المقاولون العرب الرياضي‎) היה אחד המועדונים הקטנים של קהיר ולא התפרסם מחוץ לגבולות המדינה. עם אליפות בודדת אחת ב1983 הוא לא היה בכותרות עד ששחקן צעיר מבאסיון הגיע לשחק בקבוצת הנערים של המועדון והפך לשחקן הכי גדול בהיסטוריה של הכדורגל המצרי. מאז שסלאח עזב את הקבוצה לאירופה היא התמקמה בליגה העליונה ועכשיו היא מתמודדת מול האלופה שרוצה להיצמד לזמאלק בצמרת.

שווה לשים לב: ואליד סולימאן (36, אל אהלי) – כבר תשע שנים שסולימאן נמצא באהלי ועד העונה הוא לא היה נחשב לאחד המבקיעים המחוננים. אבל בגיל 36 הוא הפך משום מקום למבקיע הכי גדול של הנשרים האדומים. עם שבעה שערים בשמונת המשחקים האחרונים הוא הכלי הכי קטלני בהתקפה של אהלי.

אל אהלי קהיר
Credit to Al Ahly SC Official Instagram Page

 

סיבאספור – פנרבחצ'ה (18:00, סיבאס 4 אלול)

הליגה הטורקית, מחזור 20

ביולי 1993 המון זועם שעט לעבר מלון מדימאק בעיר סיבאס. המלון היה חלק מפסטיבל תרבות חילוני בו הרצה אזיז נסין, סופר שתירגם לטורקית את הספר "פסוקי השטן" שמציג את הנביא מוחמד בצורה שלילית במיוחד. ההמון הבעיר את המלון בו הרצה נסין, וכתוצאה מהשריפה נהרגו 37 אנשים. כיום סיבאס היא עיר שקטה במרכז טורקיה שבעיקר מתגאה בקבוצת הכדורגל שלה, שהגיעה לשיאה בעונה שעברה עם תחרות עד הסוף על האליפות ומקום רביעי. העונה היא קרסה לחלוטין ומשוטטת חסרת מעש במרכז הטבלה. עכשיו היא מארחת את פנר עם הרכש החדש והנוצץ שלה, מסוט אוזיל. הצהובים כחולים חייבים את הניצחון כדי להמשיך לרוץ בצמרת הגבוהה.

שווה לשים לב: מ'בוואנה סמאטה (28, פנרבחצ'ה) – רק בגיל 24 סמאטה יצא לראשונה את גבולות טנזניה כדי לשחק בגנק. אחרי חצי שנה מאז ינואר הקודם באסטון וילה הוא מצא את מקומו בפנרבחצ'ה והפך לאחד הכלים ההתקפיים הכי קטלניים של הקבוצה. עם שני שערים בשני המשחקים האחרונים, הוא איום לא פשוט להגנות שממולו.

שחקני סיבאספור
Credit to "Demir Grup Sivasspor" facebook page

 

גנק – גנט (22:00, קריסטל ארנה)

הליגה הבלגית, מחזור 25

גנט, הלוא היא הקבוצה שבה חתם יונס מלדה השבוע, מכונה בבלגיה "הבאפלוים" מסיבה מאוד ביזארית. בתחילת המאה העשרים התחיל האמרגן האמריקאי באפלו ביל בסדרת מופעי קרקס ברחבי אירופה סביב הנושא של המערב הפרוע. אחד המקומות המרכזיים אליו הגיע באפלו ביל היה העיר הפלמית גנט ומשם הכינוי והסמל של הקבוצה (עד לשנים האחרונות בהם היא החליפה את הסמל). גנק, הקבוצה לשעבר של אליניב ברדה ואחת הגדולות של בלגיה, מנסה לרדוף העונה אחרי קלאב ברוז' שבורחת לכל הליגה, ותשמח לצאת מהמפגש עם הבפאלוים עם ניצחון ראשון מזה שבועיים.

שווה לשים לב: פול אונואצ'ו (26, גנק) – שחקנה של נבחרת ניגריה שכבש את השער המהיר בתולדות הנבחרת הירוקה הוא עוד אחד מבוגרי מחלקת הנוער הנהדרת של המועדון הדני מיטיולן. הוא חלוץ גבוה ופיזי מאוד שמזכיר לעיתים את לוקאקו.

ראסינג גנק
Credit to KRC Genk Official Instagram Page

 

אייבר – אתלטיקו מדריד (22:30, איפורואה)

לה ליגה, מחזור 19

הסיפור של אייבר במימדים ספרדיים הוא אחד המעניינים ביותר בשנים האחרונות בספרד. מעיר קטנטנה ובאסקית ליד בילבאו שנהרסה לחלוטין במלחמת האזרחים הספרדית הגיעה קבוצה שבמשך שבעים וארבע שנים לא שיחקה אפילו משחק אחד בליגה הבכירה בספרד. העלייה שלה ללה ליגה ב2014 נתפסה כטעות שמהר מאוד תחזור חזרה למימדיה האמיתיים, אבל מאז אייבר שורדת יפה מאוד בליגה הספרדית הראשונה בהנהגתו של חוזה לואיס מנדיליבר, מאמן איכותי מאוד שאימן בעבר בבילבאו, ויאדוליד, אוססונה ולבאנטה. הם יהיו משוכה קשה מאוד עבור מוליכת הטבלה של צ'ולו, שצריכה ניצחון כדי להמשיך לתפוס מרחק בצמרת.

שווה לשים לב: מרכוס יורנטה (25, אתלטיקו מדריד) – רבים מדברים על הויתור של ברצלונה על סוארז שהוביל את אתלטיקו להביא אותו ולריצה שלה לאליפות. אלא שגם ריאל מדריד ויתרה על שחקן איכותי כמו מרכוס יורנטה שמראה העונה עד כמה הוא איכותי ועד כמה הוא פוספס בצד השני של העיר.

אייבר חולצה
Credit to "SD Eibar" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח