יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 20.1.21

אל הילאל – אל טהאוון (17:10, פייסל בן פהד)

הליגה הסעודית, מחזור 14

הכדורגל בסעודיה התחיל להיות מקצועני רק בשנות החמישים של המאה הקודמת. אז הוקמו הקבוצות הראשונות בממלכה ואחת הן הייתה אל הילאל, שהפכה מאז לאחת הקבוצות המצליחות באסיה. המועדון מריאד שמכונה "מועדון המאה של אסיה" זכה בכל תואר אפשרי בסעודיה וביבשת כולל שיא של זכיות בליגה הסעודית, בגביע יורש העצר הסעודי, בגביע האמיר, בליגת האלופות ובסופר קאפ האסייתי. כשהיא בדרך לאליפות נוספת היא מארחת את אל טהאוון שמגיעה מבוריידה, עיר בלב המדבר הסעודי, מועדון קטן שמלבד זכייה אחת בגביע המלך לפני שנתיים לא זכה בכלום. העונה הם בריצה טובה בצמרת.

שווה לשים לב: יאגו סנטוס (28, אל טהאוון) – בגיל 22 עבר הבלם יאגו סנטוס לפורטוגל בתקווה להתפתח שם. אלא שהדברים לא הלכו לפי התוכניות ואחרי קפיצה קלה לאמירויות סנטוס נחת בספטמבר בטהאוון, שם הוא הפך לבורג המרכזי בחוליית ההגנה.

אל הילאל ריאד
Credit to Al Hilal FC Official Instagram Page

 

לוגאנו – יאנג בויז (19:00, קורנארדו)

הליגה השוויצרית, מחזור 6 (השלמה)

עד לפני ארבע שנים יאנג בויז ברן הייתה קבוצה בינונית בטבלה שהגיעה לכותרות בישראל רק כשאבי תקווה שיחק במועדון למספר שנים. עם אליפות אחת בודדת מאז שנות השישים זה היה מועדון קטן ולא משמעותי בהשוואה לגרסהופר או באזל. אלא שבשנתיים שלפני עונת 2017/18 אדי הוטר, אחד המאמנים העולים בכדורגל העולמי, בנה בקבוצה המנומנמת מעצמה. בסוף אותה עונה זכתה יאנג בויז באליפות היסטורית ומאז לא שמטה את התואר והפכה לקבוצה אדירה, גם כשהוטר עזב לפרנקפורט ובמקומו מונה ג'רארדו סואן, מאמנה של לוצרן. יאנג בויז שועטת גם העונה לאליפות ותצא לעיר לוגאנו על הגבול עם איטליה. לוגאנו עוברת עונה נהדרת ומוצאת את עצמה במקום השלישי.

שווה לשים לב: פאביו דאפרלה (29, לוגאנו) – דאפרלה עבר בשנת 2009 לווסטהאם כשהוא בדרך למעלה, אך כמעט ולא שיחק ואחרי שוטטות באיטליה של כמה שנים והרבה קבוצות הוא חזר ב2017 ללוגאנו. מאז הוא נחשב אחד השחקנים החשובים שלה, ומעמדת המגן השמאלי הוא גם השיג במחזור הקודם שער שיוויון בדקה ה90 מול סיון.

יאנג בויז פייסבוק

 

מנצ'סטר סיטי – אסטון וילה (20:00, איתיחאד)

הפרמיירליג, מחזור 1 (השלמה)

הנפילה של ליברפול ומנצ'סטר יונייטד במשחק ביניהן הפכה את הקבוצה של פפ לפייבוריטית לזכייה, המקום הרגיל שבו נמצאת בדרך כלל קבוצה של גווארדיולה. ועדיין, הרבה לא דופק בסיטי. בין אם זה דה בריינה שעדיין משחק בהילוך נמוך, בעיית המגנים שלא ממש נפתרה והעובדה שאין להם חלוץ אמיתי שאשכרה כובש. בצד החיובי, סטונס ורובן דיאז נראים כמו ציוות נהדר, וסטרלינג מתחיל לחזור לעצמו. היריבה שתגיע למנצ'סטר לפגוש אותה היא הדבר הכי מעניין שקורה בליגה האנגלית העונה, במיוחד ברנש אחד בשם ג'ק גריליש.

שווה לשים לב: פיל פודן (20, מנצ'סטר סיטי) – אין ספק שגווארדיולה הוא מאמן ענק בכמה תחומים שונים, אבל עד עכשיו הוא לא הוכיח שהוא יכול לגדל שחקן מאפס ולהפוך אותו לכוכב. פיל פודן, השחקן שעליו פפ אמר שהוא הגדול ביותר ששיחק אצלו, בינתיים אפילו לא רכש מקום של קבע בהרכב.

מנצ'סטר סיטי
credit to manchester city official facebook page

 

ר.ב. לייפציג – אוניון ברלין (21:30, רד בול ארנה)

הבונדסליגה, מחזור 17

32 שנים עברו מאז שנפלה חומת ברלין, ועדיין הכדורגל המזרח גרמני מוצא את עצמו נשרך מאחור אחרי זה שנולד ממערב לחומה. שתי הקבוצות הגדולות של מזרח גרמניה יפגשו מחר כשבמפתיע שתיהן בחמשת הראשונות בבונדסליגה. עבור לייפציג זה כמובן פחות מפתיע, אבל הסיפור של אוניון ברלין הוא אחד המעניינים מאז האיחוד של גרמניה. אוניון ברלין נחשב למועדון העממי במזרח ברלין לפני נפילת החומה, והפסיד לרוב את האליפויות ליריבה העירונית דינמו ברלין. רק ב2019 אוניון עלו לראשונה לבונדסליגה כאשר הם היו מועמדים ודאיים לירידה. אלא שעונה נהדרת הספיקה להם למקום ה12 בטבלה, ועכשיו הם כבר במקום החמישי ובדרך למעלה.

שווה לשים לב: אלכסנדר סורלות' (25, ר.ב. לייפציג) – השותף להתקפה של האלאנד לנבחרת נורבגיה היה בעונה שעברה השותף להתקפה של וואקמה בטרבזונספור. סורלות' עושה יפה את המעבר לליגות הגדולות באמת (אחרי שלא ממש השתלב בקריסטל פאלאס).

אוהדי לייפציג
חוגגים את ההעלפה לליגת האלופות (קרדיט צילום: RB Leipzig Facebook Page)

 

אלקויאנו – ריאל מדריד (22:00, אל קולאו)

במבט מרחוק העיר אלקוי בגבול המזרחי של ספרד לא ממש ראויה לציון. עיר קטנה, בגודל של קריית מלאכי, עיר תעשייתית לגמרי שכמעט כל תושביה הם מהגרי עבודה. בעיר יש כמה מקומות תרבות שכדאי לבקר, בהנחה שנגיף קטלני לא תוקף את כל העולם כרגע. אחד מהם הוא בונקר סרוונט ממלחמת האזרחים הספרדית. בונקר אחר שצפוי להתרחש היום בעיר הוא כשריאל מדריד תגיע להתארח במגרש הקטן של אלקויאנו מהליגה השלישית. ריאל מגיעה אחרי ההפסד לבילבאו בחצי גמר הסופרקאפ הספרדי ועם התחושה שהכול סביבה קורס, וחייבת לנצח בצורה משמעותית כדי לא לגרום לזידאן לראות את המשך העונה מביתו בצרפת.

שווה לשים לב: אדן הזאר (30, ריאל מדריד) – את השחקן שהזאר לקח את המספר שלו בריאל הוא כבר לא יוכל לעקוף או אפילו להתקרב אליו. אבל התקופה הקרובה היא אולי האחרונה שיש להזאר להראות שהוא יכול להיכנס לנעליים של רונאלדו בלי ליפול כל הזמן.

אדן הזאר
הזאר בטקס הצגתו במדריד (קרדיט: דף הפייסבוק הרשמי של Eden Hazard)
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח