יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 18.1.20

המדור היומי שלנו מגיע רחוק במיוחד ונמוך במיוחד – הליגה האורוגוואית נפתחת, משחק פוליטי ועצבני באיראן, קרב תחתית בפורטוגל, משחק ידידות בין נבחרות מהמזרח התיכון והליגה באיי קיימן, עם קרב קצוות מקצה העולם

 

דפנסור ספורטינג – מונטווידאו וונדררס (02:45, לואיז פרנזיני)

הליגה האורוגוואית, מחזור 1

במדינה כל כך קטנה כמו אורוגוואי העובדה שארבעת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של הכדורגל המקומי מגיעות מהבירה מונטווידאו לא מרתקת כמו העובדה ששתיים מתוכן מחזיקות ב97 מתוך 117 האליפויות של הליגה המקומית. השלטון של נאסיונאל ופניארול בכדורגל המקומי הוא מוחלט, אבל אחריהם בתוך נמצאות ארבע קבוצות עם ארבע אליפויות כל אחת. שתיים מהן, דפנסור ו-וונדררס, יפגשו הלילה במחזור הפתיחה של הליגה המקומית. בניגוד לוונדררס שהאליפות האחרונה שהיא לקחה הייתה בשנת עוד לפני מלחמת העולם השנייה, דפנסור ספורטינג היא איחוד של שני מועדונים בבירת אורוגוואי שגידל כמה מגדולי השחקנים של נבחרת אורוגוואי, כמו סבסטיאן אבראו, מרטין קאסרס ומקסי פריירה.

שווה לשים לב: אלבארו גונזאלס (36, דפנסור ספורטינג) – אחד הסמלים של תור הזהב של נבחרת אורוגוואי חזר בתחילת 2019 למועדון בו גדל. למרות גילו הוא עדיין אחד השחקנים הכי חשובים של דפנסור. מאז 2007/08 הם לא זכו באליפות, גם אם זה לא יקרה עכשיו לדפנסור יש הרבה במה להתגאות.

דפנסור ספורטינג
Credit to Defensor Sporting Club Official Instagram Page

 

שולרס אינטרנשיונל – רומא יונייטד (03:00, מקפילד ספורט סנטר)

הליגה של איי קיימן, מחזור 12

במקום שמוכר בעיקר כמקלט מס עבור כל העולם המערבי ושהכלכלה שלו מבוססת על המערכת הבנקאית ועל התפלת מי ים, גם שם משחקים כדורגל בימים אלה. איי קיימן היא מושבה בריטית ליד ג'מייקה שנחשבת לאחד המקומות הכי ליברליים על הכדור. משנת 1980 קיימת ליגה מקומית שהאלופה שלה משחקת בגביעים של צפון אמריקה. רוב מוחלט של האוכלוסייה חי על האי גרנד קיימן, ההיא הגדול מבית שלושת האיים, וכל קבוצות הכדורגל באי, שמשחקות באותו מגרש, גם מגיעות מהאי הזה. שולרס היא קבוצה שהתבססה תמיד על שחקנים חובבים מאנגליה שהגיעו להתגורר שם, והיא האלופה העיקרית בליגה, וגם מובילה בבטחה כרגע את הטבלה. רומא יונייטד, לא פחות, בניגוד לרומא וא מנצ'סטר יונייטד מוצאת את עצמה בתחתית הטבלה.

שווה לשים לב: ד'אנדראה רואו (20, שולרס אינטרנשיונל) – מכיוון שהליגה נחשבת לחובבנית לחלוטין, אין יכולת לדעת אילו שחקנים יעלו לכל משחק. אחד ששיחק בחלק גדול מהמשחקים העונה הוא רואו, שהוא לא רק בלם וקשר אחורי, אלא גם בנקאי.

כדורגל באיי קיימן
Credit to Cayman Football Instagram Page

 

טרקטור סאזי – אסתקלאל (13:00, סאהאנד)

הליגה האיראנית, מחזור 11.

עד שנת 1978 נקרא אסתקלאל האיראנית בשם "טאג' טהרן". המועדון היא קבוצת הבית של שלטון השאה באיראן, שהיה אמנם פרו מערבי מאוד אבל גם מאוד דיקטטורי. בשמונה השנים לפני המהפכה האיסלאמית במדינה הייתה טאג' טהרן הקבוצה הכי גדולה בממלכה והתחרתה בכבוד גם בגביע אסיה, בין היתר גם מול הקבוצות הישראליות (לישראל היו יחסים רשמיים עם איראן כולל שגרירות ישראלית בטהרן). לאחר המהפכה המועדון עדיין היה פופולארי, וכדי להפסיק להיות מזוהה עם השאה שינה המועדון את שמו לאסתקלאל (חירות בפרסית). טרקטור סאזי, שמגיעה מתבריז ומייצגת את המיעוט האזרי הגדול במדינה, הוא קורא התיגר הגדול ביותר על שלטון האייתולות בכדורגל האיראני. בקיצור, מלחמת עולם באצטדיון סאהאנד.

שווה לשים לב: אשקאן דג'אגה (34, טרקטור סאזי) – אחד השחקנים המוכשרים בדור המאוד מוכשר של נבחרת איראן הגיע לקבוצה לאחר קריירה ארוכה בגרמניה ואנגליה. לפני כמה שנים הצטלם דג'אגה עם מאור בוזגלו במכון שיקום מפציעות וקיבל בעקבות כך הדחה מנבחרת איראן.

טרקטור סאזי
Credit ot Tractor F.C. Instagram Page

 

כווית – פלסטין (16:45, ג'אבר אל אחמד)

ידידות

במרץ אמור להתחדש טורניר מוקדמות המונדיאל באסיה עם המשך שלב הבתים של הסיבוב השני שיעלה 12 קבוצות לשלב הבא עד שלבסוף ארבע או חמש קבוצות ייסעו לקטאר בחורף הבא. שתי הנבחרות שיפגשו מחר במפרץ לא מועמדות, בלשון המעטה, להשתתף במונדיאל הקרוב, אבל בעוד נבחרת פלסטין מדשדשת במקום ולא מצליחה להתקדם לשלב הבא, הנסיכים מכווית עם 10 נקודות בבית שכולל גם את אוסטרליה וירדן והם במקום השני. שום יריבות על המגרש עבור כווית לא גדולה כמו השנאה שלה לעיראק שכנתה, שהפלישה שלה אליה בשנת 1990 הדליקה את מלחמת המפרץ הראשונה. כאן יהיו פלחות מלחמות ויותר ידידות, בתקווה של הפלסטינים להשיג תוצאה טובה לקראת המשחק במרץ מול סינגפור.

שווה לשים לב: יאסר חאמד (23, פלסטין) – לגיונרים בנבחרת פלסטין זה לא דבר מאוד נדיר. איפשהו לפני חמש עשרה שנה הבינו בהתאחדות של שכנתנו שיש קהילות פלסטיניות גדולות בכל העולם, והחלו לנצל את המשאבים שלהם. יאסר חאמד הוא כזה, למעשה הוא מעולם לא שיחק מחוץ לספרד בה נולד, מלבד כשהוא בא להיות בלם בנבחרת, כזה שגם יודע לכבוש.

נבחרת כוויית
Credit to Official Instagram Account of Kuwait FA

 

פורטימוננסה – בלננסש (22:15, פורטימאו)

הליגה הפורטוגלית, מחזור 14

פורטימאו היא עיר קטנה לחופי הים התיכון בדרום פורטוגל, הכי רחוק שיש מליסבון הגדולה. הקבוצה מהעיר הקטנה מחבל אלגארבה שממוקד בעיקר בתעשיית הדייג והתיירות הייתה רוב שנותיה קבוצה קטנה בליגות המקומיות או בליגות הנמוכות בפורטוגל. העלייה של פורטימוננסה באמצע שנות השבעים לליגה העליונה הייתה סנסציה מוחלטת, ובעיקר העובדה כי מאז היא הצליחה לשרוד בליגה העליונה ברוב השנים. השנה היא ובלננסש, קבוצה קטנה מליסבון שהחליפה בעלות ושם לפני שלוש שנים, נמצאות בתחתית ונלחמות נגד הירידה. משחק סופר חשוב עבור שתי הקבוצות.

שווה לשים לב: באטו (22, פורטימוננסה) – החלוץ הצעיר של פורטימוננסה נמצא בעונת פריצה מבחינתו. למרות המקום הנמוך מאוד של הקבוצה שלו בטבלה הוא האופציה העיקרית בהתקפה, ואולי ימצא את עצמו בקיץ באחת הקבוצות הגדולות במדינה.

בלננסש
Credit ot Belenenses Futebol, SAD official Instagram Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח