יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 14.1.20

הנה חמש ההמלצות שלנו ליום חמישי: מאבק ארגנטינאי בסודאמריקנה, הליגה בקוסטה ריקה נפתחת, הגביעים בטורקיה ואיטליה כבר בשמינית הגמר, ואייאקס רוצה לברוח לליגה

 

לאנוס – ולז סארספילד (02:30, סיודאד דה לאנוס)

גביע הסודאמריקנה, חצי הגמר, משחק הגומלין

לאנוס היא קבוצה קטנהמאוד גם בסטנדרטים ארגנטינאים. למעשה, בשמונים השנים הראשונות של המועדון היא לא זכתה בכלום, כמעט פורקה בשנות השבעים וסבלה מנדידת הכישרונות שלה למועדונים הגדולים בפרובינציית בואנוס איירס. גם אחרי שלקחה את הקופה קונבול ב1996, הטורניר שהקדים את זה שהיא שיחקה בו הלילה מול ולז, היא עדיין לא הייתה במגרש של הגדולות. כל זה השתנה ב2007, בה זכתה לאנוס באליפות היסטורית, ותשע שנים אחרי היא הפכה לסנסציה גדולה כשזכתה באליפות שנייה, בסופרקאפ של ארגנטינה ובגביע הביסנטאריו שנערך בשנה ההיא בלבד. שלוש שנים לפני הניפה לאנוס את הסודאמריקנה, והיא רוצה לעשות את זה השנה שוב.

שווה לשים לב: לוקה אורלאנו (20, ולז סארספילד) – הילד שגדל בפרנסיסקו אלוורז ונמצא במועדון מאז גיל 9 הפך בשנה האחרונה לסלע במרכז הקישור של ולז. היא צריכה לחזור מפיגור בחוץ ואם יש מישהו שיכול לעזור לה להרגיע את המשחק זה בוודאי אורלאנו.

לאנוס נגד ולז
Credit to Club Lanús Official Instagram Page

 

אלחואלנסה – פרז זלדון (04:00, אלחנדרו מוריירה סוטו)

הליגה הקוסטה-ריקנית, מחזור 1

לה קתדראל דל פוטבול דה קוסטה ריקה. כך מכונה האצטדיון שנחשב למקדש הכדורגל של קוסטה ריקה בעיר אלחואלה בצפון המדינה. אלא שמדובר באצטדיון יחסית קטן, פחות מ18 אלף מקומות, בעיר שהיא אפילו לא קרובה להיות הגדולה ביותר במדינה. גאוות המחוז הצפוני הזה נופלת על כתפיה של קבוצת הכדורגל אלחואלנסה, הקבוצה השנייה בגודלה במדינה המשוגעת על הכדורגל. את האפרטורה, החלק הראשון של העונה, היא ניצחה, ועכשיו היא פותחת את הקלאוסורה במפגש יחסית קל מול פרז זלדון, קבוצה קטנה מדרום קוסטה ריקה שזכתה רק פעם אחת באפרטורה של 2017. אלחואלנסה רוצה להביא כבוד לצפון ולזכות באליפות שנייה ברציפות.

שווה לשים לב: ג'ונתן מויה (29, אלחואלנסה) – מויה הוא לא שם מאוד מוכר מחוץ למדינה ולמעשה למעט שלוש גיחות קצרות לספרד, אוקראינה ודרום קוריאה, לא השאיר חותם מחוץ למדינה. את האפרטורה הוא סיים בכושר כיבושים פנטסטי והוא לא מתכוון לעצור.

אלחואלנסה
Credit to Alajuelense Oficial Instagram

 

פנרבחצ'ה – קסימפאשה (19:45, שיקרי סראג'ולו)

הגביע הטורקי, שמינית הגמר

הניצחון של פנרבחצ'ה בתחילת השבוע סימן חודש נהדר לצהובים כחולים עם ארבע ניצחונות ליגה רצופים ומאזן של 12-2. היא מוצאת את עצמה רגע לפני החזרה לליגה בשווין נקודות עם בשיקטאש  על המקום הראשון. כעת היא חוזרת חזרה לאיסטנבול כדי לפגוש את קסימפאשה, קבוצה מאיסטנבול עם שם של קבוצה מסאו פאולו. קסימפאשה היא עוד קבוצה קטנה וסימפטית מאיסטנבול שלא שהתה הרבה בליגה העליונה. פנרבחצ'ה של ארול בולוט במצה חולמת על דאבל והחזרת השלטון אליה, וזה מתחיל בניצחון על קבוצה אותה פנר ניצחה רק לפני עשרה ימים.

שווה לשים לב: ארמין הודז'יץ' (26, קסימפאשה) – בגיל נוער עבר הבוסני הבינלאומי לנוער של ליברפול ועתידו נראה מבטיח. אלא שהעלייה לבוגרים הייתה קשה מדי. אחרי חזרה לבוסניה ומעבר הלאה לקרואטיה והונגריה הוא נחת באוקטובר האחרון בקסימפאשה, ועד עכשיו הוא מחזיק על כתפיו את המועדון.

איצטדיון פנרבחצ'ה
Credit to "Fenerbahçe" Facebook page

 

טוונטה – אייאקס (21:00, דה חרוס פסטה)

הליגה ההולנדית, מחזור 16

אתמול התייחסנו לצלע השנייה למאבק הצמרת בהולנד, שהובסה על ידי אלקמאר, ועכשיו אייאקס צריכה לעשות את העבודה שלה בחוץ מול טוונטה. עד היום אחת העונות המרתקות ביותר בכדורגל ההולנדי הייתה עונת 2009/10, העונה היחידה בה טוונטה, קבוצה קטנה מאנסחדה שבגבול עם גרמניה, זכתה באליפות בהדרכתו של סטיב מקלארן, המאמן שרק שנתיים לפני כשל בהעפלה ליורו 2008 עם נבחרת אנגליה. מאז טוונטה שמרה על שמה כקבוצה היודעת להתיש ולעקוץ את הקבוצות הגדולות של הולנד.

שווה לשים לב: אנתוני (20, אייאקס) – בדרך כלל שחקנים ברזילאים לא היו מגיעים לאייאקס. איידהובן היה המקום שטיפח את החלוצים הברזילאים בהולנד. אבל אנתוני הפך בשנה האחרונה דווקא באמסטרדם לאחד השחקנים הכי מעניינים באירופה. עוד עונה טובה כזאת, והשמיים הם הגבול מבחינתו.

אייאקס
Credit to "AFC Ajax" Facebook page

 

אטאלנטה – קאליירי (22:15, אתלטי אזורי ד'איטליה)

הגביע האיטלקי, שמינית הגמר

דבר משונה קרה בזמן האחרון בברגמו. פאפו גומז, הקפטן, המנהיג והפנים של הנסיקה של אטאלנטה בשנים האחרונות לפסגת הכדורגל האיטלקי, הסתכסך עם גספריני ודרש לעזוב את הקבוצה. בתגובה גספריני סיפסל את הקפטן הארגנטינאי שלו. הדבר המוזר בכל הסיפור שמאז הספסול הקבוצה לא מפסיקה לנצח. כשברקע שמועות על העברתו בחלון הקרוב, אטאלנטה חייבת לנצח את קאליירי מתחתית הטבלה שנראית בחודש של גיהינום. חזרתו לעניינים של איליצ'יץ' אמורה לעשות לאטאלנטה חיים קלים יותר, והם פייבוריטים מובהקים לנצח. כך או כך, אחיזתו של גספריני בקבוצה לא מתרופפת לרגע.

שווה לשים לב: ז'ואאו פדרו (28, קאליירי) – דרכו של הקשר הברזילאי של קלאיירי לא הייתה סוגה בשושנים בתחילתה. מיעוט משחקים ומעברים חדים הובילו אותו, עם כל הכישרון הטמון בו, לשש קבוצות שונות בארבע שנים. לבסוף חתם ב2014 בקבוצה מסרדיניה. בשבועות האחרונים הוא העוגן היחיד בקבוצה החלשה שתילחם על מקומה בסרייה א'.

אטאלנטה
Credit to "Atalanta Bergamasca Calcio" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח