יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 12.1.20

ממשיכים עם המלצות יומיות מרחבי העולם: קרב צמרת במצרים, משחק עונה מרתק בקטאר, ויטסה של אלי דסה רצה בצמרת, המפתיעה של העונה שעברה באנגליה מול זאת הנוכחית ואתלטיקו מדריד פוגשת את סביליה למשחק השלמה

אל מסרי – זמאלק (17:00, בורג' אל ערב)

הליגה המצרית, מחזור 7

על הכביש המוביל מאלכסנדריה לקהיר עומד לו אצטדיון בורג' אל ערב. למעשה האצטדיון ממוקם בעיירה בורג' אל ערב שליד אלכסנדריה, והוא האצטדיון הגדול בקהיר. מאז שחודשה הליגה בשנת 2015 קבוצת אל מסרי מארחת שם את משחקי הבית שלה, למרות שהיא בכלל במקור מפורט סעיד. הסיבה לכך היא אותו האירוע שהוביל להשבתה של הליגה לשנתיים, טבח פורט סעיד בו טבחו אוהדי אל מסרי באוהדי אל אהלי עקב תמיכתם בהפלת מובארק. מול זמאלק זה קצת פחות עצבני אבל עדיין, כששתי הקבוצות בטווח נגיעה מאהלי, הולך להיות משחק חם מאוד.

שווה לשים לב: אשרף בנשארקי (26, זמאלק) – עוד חלוץ מוכשר מאוד שפתח את העונה בצורה נהדרת הוא אשרף בנשארקי המרוקאי של זמאלק. עם שני שערים בשלושת המשחקים האחרונים הוא הכתובת בהתקפה של הלבנים בניסיון לזכות סוף סוף באליפות.

זמאלק מצרים
Credit to The Official Zamalek SC Instagram feed

 

א-סד – א-דוחייל (17:45, ג'אסם בן חמד)

הליגה הקטארית, מחזור 14

כביכול זהו משחק העונה של קטאר, אלא שאל סד של המאמן צ'אבי כבר בפער של שמונה נקודות שאולי יהיה קשה לאלופה להדביק. א-דוחייל היא הקבוצה המעוטרת בקטאר בעשור האחרון וזכתה בשבע אליפויות בתשע השנים האחרונות. הקבוצה היחידה שלקחה ממנה את האליפות בשנים האלה היא יריבתה העירונית א-סד שמבחינה תקציבית היא היחידה שמשתווה לה. עם נוסיף את המוח המבריק שנמצא על הקווים של מוליכת הליגה הקטארית, מוח שאולי בעתיד הקרוב יעמוד על הקווים הצנועים של הקאמפ נואו, זהו משחק עונה מעניין מאוד. דוחייל ניצחה בשבוע שעבר 8-1 בליגה ואל סד ניצחה 8-0, כאן התוצאה כנראה תהיה צנועה יותר.

שווה לשים לב: בגדאד בונג'אח (29, א-סד) – אולי החלוץ היא גדול כיום בנבחרת אלג'יריה מציג שורה סטטיסטית מפחידה בתחילת העונה – בונג'אח כבש 12 שערים ב11 המשחקים של א-סד מתחילת העונה, כולל רביעייה במשחק האחרון וצמד במשחק שלפניו. נדמה שכל דבר שנדבק לו לרגל פשוט נכנס לשער.

אל סאד מול אל דוהייל
Credit to Al Sadd SC Official Instagram Page

 

ויטסה – אוטרכט (19:45, חלרדום)

הליגה ההולנדית, מחזור 16

לא רק בגלל אלי דסה, ויטסה ארנהיים שוב על המפה של הכדורגל ההולנדי. במשך שמונים שנותיו הראשונות הוא שיחק בליגות הנמוכות ועלה לעונה אחת בשנות השבעים שאחריה חזר לליגה הבכירה רק בתחילת שנות התשעים, ומאז הוא שם. בשנת 2003 העיר ארנהיים הצילה את מועדון הכדורגל שלה מפשיטת רגל כאשר מועצת העיר קנתה את החלרדום, אצטדיונה העתיק של ויטסה, והצילה את הקבוצה מפשיטת רגל. מאז היא הפכה להיות קבוצת בת של צ'לסי כשנקנתה על ידי אלכסנדר צ'יגירינסקי. בעונת 2016/17 זכתה לראשונה בתואר כשהניפה את הגביע, ועכשיו היא רק שלוש נקודות מהמוליכה אייאקס. אוטכרט אמורה להיות מהמורה קלה עבור הבחורים מארנהם.

שווה לשים לב: אלג'רו אלייה (33, אוטרכט) – אלייה היה נחשב כצעיר לאחד הכישרונות העולים של הולנד. זה הפך מפוטנציאל למציאות כשהוא עבר בקיץ 2011 ליובנטוס והיה אמור להיות שחקן מוביל בקבוצה. אלא שהוא שיחק בגברת הזקנה רק 4 משחקים בעונה שלמה. משם עבר לורדר ברמן, סאות'המפטון, פיינורד ואיסטנבול בשאקשאיר, ממנה שוחרר הקיץ. הוא עם שני שערים בשלושת המשחקים האחרונים של אוטרכט, ואולי יפציע גם באגף מול דסה.

ויטסה
Credit to Vitesse Official Instagram Page

 

וולבס – אברטון (22:15, מוליניו)

הפרמיירליג, מחזור 18

אצטדיון מוליניו בוולברהמפטון הוא האיצטדיון העתיק ביותר באנגליה, ולא סתם. מיקומה של עיר הזאבים במרכז בריטניה הפכה את העיר למעצמה תעשייתית בכל העולם, מוקד של תעבורת סחורות כמו צמר ותעשיות ברזל ונחושת. העיר נחשבה למתקדמת ביותר באי הבריטי, ולכן גם הייתה אחת הערים שהכדורגל שלהן התפתח מהר. קבוצת הכדורגל של וולבס, לעומת זאת, לא הגשימה את הפוטנציאל של העיר ורשמה רק שלוש אליפויות בשנות החמישים. השנה ניכרת ירידה משמעותית ביכולת של הזאבים, והם פוגשים לאחר פגרת הגביע את אברטון, שתופסת השנה את מקומם בצמרת.

שווה לשים לב: חאמס רודריגז (29, אברטון) – הקולומביאני פתח את העונה בסערה ונראה פנומנלי עד לירידה הצפויה בכושרו ומסעו המחודש לספסל. בהפסד מול ווסטהאם הוא עלה מהספסל ובגביע הוא כבר פתח, ואולי זה הקאמבק הראשון שלו במדים הכחולים.

וולבס
Credit to Wolverhampton Wanderers FC facebook page

 

אתלטיקו מדריד – סביליה (22:30, וונדה מטרופוליטנו)

לה ליגה, מחזור ראשון (השלמה)

במחזור הראשון של העונה היו אמורות להיפגש שתי הקבוצות שבעשורים האחרונים הפכו למייצגות של הדרג השני בליגה, אחרי ברצלונה וריאל מדריד. אלא שמכת מבודדי וחולי קורונה בקבוצות דחתה את המשחק עד למחזור ה19, מה שנותן פרספקטיבה שונה על המשחק. שתי הקבוצות מגיעות במומנטום טוב ואפילו שאתלטיקו הודחה מהגביע במפתיע היא עדיין במקום הראשון בליגה ונחשבת למועמדת מספר אחת לאליפות בעונה מתעתעת של שתי הגדולות. גם סביליה במומנטום טוב, וניצחה בשבוע שעבר את סוסיאדד 3:2 עם שלושער של החלוץ המרוקאי יוסף אל נאסרי. מדובר כאן בקרב בין שתי הקבוצות שספגו הכי מעט עד עכשיו, ולמרות זאת מובטח משחק מרתק.

שווה לשים לב: לואיס סוארז (33, אתלטיקו מדריד) – לכאורה המכירה של סוארז הקיץ הייתה הגיונית. בעונות האחרונות חלה ירידה ביכולת של האורוגוואי. אלא שמסתבר שהאווירה בברצלונה הייתה הבעיה במקרה הזה, ובאתלטיקו הוא התחבר נהדר עם ז'ואאו פליקס ואנחל קוראה וחזר להיות מפרק ההגנות שהיה פעם.

אתלטיקו מדריד
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח