יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 26.1.21

יום שלישי הזה מספק חמישה משחקים נהדרים: הקבוצה מהעיר המדממת של אלג'יריה, הקרב האזורי של המזרח התיכון בתוך הליגה המצרית, בית"ר והפועל תל אביב במשחק מבחן, דרבי איטלקי לוהט בגביע וקרב קצוות בפורטוגל

 

אנטנה דה סטיף – אולימפיק דה מדאה (16:00, ה8 במאי 1945)

הליגה האלג'יראית, מחזור 10

השם של האצטדיון של אנטנה דה סטיף נשמע מוזר לאוזן שאינה אלג'יראית. אצטדיון עם שם של תאריך. אלא שעבור העיר סטיף הכל נעצר (או התחיל) ב8 במאי 1945. הצרפתים, ששלטו אז באלג'יריה, רצו לציין במצעד חגיגי את תאריך סיום מלחמת העולם השנייה, ואיתם ביקשור לצעוד גם חברי הקהילה המוסלמית. לטענת הצרפתים המוסלמים תכננו טבח בכובש האירופאי, אירוע מדמם שנגמר ב29 הרוגים, כולל ילדה צרפתייה אחת. בתגובה טבחו הצרפתים במוסלמים במשך קרוב לחודשיים והרגו לא פחות מ45 אלף אלג'יראים, בכל גיל ובכל מין שהוא. מאז אותו היום החלה ההתקוממות שבסופה שוחררה אלג'יריה. ועכשיו אחרי הדיכאון מסיפור שם האצטדיון, אנטנה דה סטיף היא אחת משלושת הקבוצות הגדולות באלג'יריה, כולל הצלחה גדולה במפעלים היבשתיים. היא פוגשת את אולימפיק דה מדאה מהמקום השלישי שסופרת כבר חמישה ניצחונות רצופים.

שווה לשים לב: זקאריה קאמוח (28, אולימפיק דה מדאה) – קאמוח לא עשה כמעט שום דבר שראוי לציון עד שעבר לפני שנתיים למדאה. הוא עלתה איתה ליגה השנה וכבר נמצא על ארבעה שערים בשבעת המשחקי האחרונים. לא רע בכלל.

אס סטיף - מדאה
Credit to Es Sétif Instagram Page

 

פירמידס – אל אהלי (19:30, ה30 ביוני)

הליגה המצרית, מחזור 10

כשאל אהלי דחתה את הספונסר הסעודי המיליארדר טורקי אל-שיח' רק כי הוא סעודי ואל אהלי הוא המועדון הכי מצרי שיש, הוא נשבע לנקום בה. לכן הוא הלך לקבוצה קטנה בקהיר בשם אל אסיותי ספורט, קנה אותה, שינה את הסמל שלה, השם שלה, הצבעים שלה, והחתים שחקנים גדולים מכל רחבי הגלובוס, רק כדי לגנוב לאל אהלי את האליפות ולהעניש את אוהדיה. בשלוש השנים האחרונות זה לא הלך לו, אבל עכשיו פירמידס נמצאת רק שבע נקודות מאל אהלי ופוגשת אותה למאבק ישיר שהוא אמנם מקומי אבל למעשה קרב יוקרה אזורי באזורנו.

שווה לשים לב: מחמוד קהרבה (26, אל אהלי) – אולי השחקן המרתק ביותר בסגל של האלופה הנצחית של קהיר. חמישה חודשים אחרי שהוא עזב את זמאלק לליגות הנמוכות בפורטוגל הוא הגיע לאל אהלי. אף אחד במצרים לא שוכנע שהמעבר שלו לפורטוגל קרה במקרה, ועכשיו הוא מוביל את היריבה הכי גדולה של זמאלק.

פירמידס
Credit to Pyramids FC Official Instagram Page

 

בית"ר ירושלים – הפועל תל אביב (20:00, טדי)

ליגת העל, מחזור 17

נדמה שיש קשר ישיר של קארמה בין היכולת של בית"ר ירושלים במגרש לבין התקדמות קניית הבעלות של הקבוצה באמירויות, רק הפוך בדיוק. ככל שנראה דחוק מאוד שאותו בן מלוכה (או לא) מדובאי יהיה הבעלים של בית"ר כך הקבוצה משחקת פשוט נהדר ותכליתי. גם תמיר עדי ועלי מוחמד סוף סוף מייצרים אמצע מפחיד, גם עידן ורד חוזר בגדול להנהיג, ובעיקר ירדן שועה מראה עד כמה הוא גדול כשהוא מרוכז על המגרש. מולה הפועל תל אביב התחזקה בעיקר מקדימה, ותנסה לספוג כמה שפחות ולפחות פחות ממה שהבקיעה. פוטנציאל מרובה שערים.

שווה לשים לב: אלירן עטר (33, בית"ר ירושלים) – כשעשינו פה את פרוייקט "גדולי הדור" של השחקנים הגדולים בדור האחרון בכדורגל הישראלי רבים תהו לגבי מיקומו הגבוה של אלירן עטר בפרוייקט. מעטים מאוד בדור האחרון היו כל כך מרגשים במשחק שלהם על המגרש כמו עטר. גם אם זה בא לו בהבלחות, זה פשוט מרהיב לראות.

אלירן עטר ביתר ירושלים

 

אינטר – מילאן (21:45, סן סירו)

הגביע האיטלקי, רבע הגמר

יד הגורל זימנה את הדרבי המילאנזי השני של העונה בדיוק ארבעה שבועות לפני השלישי, כששתי הקבוצות מאכלסות את המקומות הראשונים בליגה וכאילו לא עבר יותר מעשור מאז שזה קרה בפעם האחרונה. אינטר אמנם לא יציבה במיוחד העונה אבל נהנית מעונה חלשה ומוזרה של יובנטוס ודומיננטיות מפחידה של רומלו לוקאקו שלא נראתה עבור חלוץ יחיד באיטליה מאז זלטאן של לפני עשר שנים. אגב זלטאן, הוא ממשיך להטריל את אוהדיו (פייק תספורת) ונהנה מהחיים. הקבוצה שלו היא הדבר הכי מפתיע ומרתק שיש לאירופה להציע בעונה המוזרה הזאת.

שווה לשים לב: לאוטרו מרטינז (23, אינטר) – יסלח לנו האל (כלומר מסי), אבל מדובר בשחקן ההתקפה הארגנטינאי הכי טוב בשנה האחרונה, ותקוותה של נבחרת ארגנטינה לקטאר וגם הלאה. הקסם שיש לו ברגליים פשוט מדהים והעונה הוא התחבר ללוקאקו בקליק כזה שמעיף את המוח.

מילאן 2011-2012
Credit to "AC Milan" Facebook page

 

בואבישטה – ספורטינג (23:15, דו באסה)

הליגה הפורטוגלית, מחזור 15

בתחילת שנות האלפיים הייתה בואבישטה הקבוצה הרביעית הקבועה של פורטוגל. אחרי שתי הקבוצות מליסבון ופורטו הבכירה בעיר הייתה זו הקבוצה המשובצת ששיחקה בליגת האלופות, לקחה את האליפות הראשונה של המילניום ועשתה חיים. בשנת 2002/03 היא הייתה בשיאה כשהגיעה לחצי גמר גביע אופ"א לאחר שדרסה בדרך את מכבי תל אביב שזכתה באליפות באותה העונה. מאז היא הידרדרה, ירדה ליגה בסוף העשור ההוא ובילתה את רוב זמנה מאז שחזרה לליגה הראשונה בתחתית. זהו קרה הקצוות של הליגה הפורטוגזית, וקשה להאמין שספורטינג לא תקטוף את הכתר.

שווה לשים לב: ז'ובאנה קבראל (22, ספורטינג) – הקיצוני הנהדר מקייפ ורדה נתן משחק מדהים שבוע שעבר כשצמד שלו הכניע את פורטו ופתח ממנה פער בצמרת. שחקן מהיר וטכני מאוד שצפוי לנסוק למעלה בשנים הקרובות.

בואבישטה
Credit to Boavista Futebol Clube Página Oficial
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח