יהיה בסגר – חמש המלצות יומיות להפגת הסגר – 10.1.20

גם כשהכדורגל הישראלי נסגר ואנחנו שוב בבית לתקופה לא ידועה, הכדורגל ברחבי העולם ממשיך לרוץ. מדור יומי חדש על חמישה משחקים מומלצים למחר ברחבי העולם.

היום – מחזור הסיום המותח בארגנטינה, פתיחת עונה במקסיקו, אברדין שוב בצמרת בסקוטלנד, סאו פאולו דוהרת לאליפות בברזיל, וההפתעה המרגשת של איטליה

 

ריבר פלייט – אינדפנדיינטה (02:30, ליברטדורס דה אמריקה), ארחנטינוס ג'וניורס – בוקה ג'וניורס (02:30, דייגו ארמנדו מראדונה)

הליגה הארגנטינאית, הפלייאוף העליון, מחזור הסיום

הכי מותח שיש, הכי חזק שיש, הכי סמלי שיש. מחזור הסיום בארגנטינה מביא את כל השדים שיש למדינת הכדורגל הזאת להציע לתשעים הדקות האחרונות של העונה המאוד מקוצרת של הליגה. בוקה ג'וניורס וריבר פלייט, שני המועדונים ההיסטוריים של בואנוס איירס, מגיעים למחזור הסיום עם 8 נקודות, כאשר ארחנטינוס ג'וניורס, המועדון מהבירה בו גדל דייגו ארמנדו מראדונה, שעוד בחייו אצטדיונה נקרא על שמו (הוא למעשה תרם אותו) במרחק נקודה משתיהן. במחזור הסיום היא פוגשת את בוקה ג'וניורס לקרב שיכול לתת את האליפות לאחת משתי קבוצותיו של דייגו באצטדיון שקרוי על שמו. במקביל ריבר פלייט פוגשת את אינדפנדיינטה ותקווה לנצל את נפילתן כדי לזכות בעוד אליפות.

שווה לשים לב: אדווין קרדונה (28, בוקה ג'וניורס) – הקולומביאני האדיר של בוקה לא הצליח מעולם לפרוץ את המחסום של אמריקה הלטינית, וחבל. מדובר בכישרון כדורגל גולמי, כזה שמסוגל לעשות הכול על המגרש, כולל לצחוק על שחקנים מזרח-אסייתים במשחק ידידות ולהיות מנופה מסגל הנבחרת לפני המונדיאל.

מראדונה, בוקה ג'וניורס
via "boca" facebook page

אמריקה – אתלטיקו סן לואיס (05:00, האצטקה)

הליגה המקסיקנית, מחזור 1

המבנה של קבוצות בת ברחבי העולם לא התחיל בשנים האחרונות (הייתה זאת אייאקס שהקימה קבוצות אקדמיה בשנות התשעים ברחבי אפריקה) אבל בשנים האחרונות, עם התאגידים של סיטי ורד בול, כל קבוצה גדולה רוצה להשקיע בקבוצות ברחבי העולם, בתקווה שיום אחד הם יגדלו שחקנים שיגיעו לקבוצת האם. גם אתלטיקו מדריד הפכה לכזאת, כאשר קנתה את הקבוצה המפורקת של סן לואיס ב2017. בקיץ 2019 היא עלתה לראשונה בחזרה לליגה הראשונה במקסיקו, ועכשיו היא פותחת את עונתה השנייה מול הקבוצה העשירה והמבוססת ממקסיקו סיטי

שווה לשים לב: ג'ובאני דוס סנטוס (31, אמריקה) – אחרי כמעט שני עשורים מחוץ למקסיקו וחמש שנים מעבר לגבול בלוס אנג'לס גלאקסי, חזר בקיץ 2019 ג'ובני דוס סנטוס, אחד השחקנים הגדולים בעשורים האחרונים בנבחרת מקסיקו, לליגה המקומית כשחתם במיליונרים מאמריקה. אחרי אפרטורה בינונית עכשיו תורו להצעיד את אמריקה בחזרה לזכייה באליפות.

אתלטיקו סן לואיס
Credit to Atlético de San Luis Official Instagram Page

 

אברדין – ריינג'רס (17:00, פיטודרי)

הליגה הסקוטית, מחזור 23

מבחינה היסטורית, אברדין תמיד הייתה הקבוצה השלישית בטיבה בליגה בה רק שתי הראשונות חשובות. עם תקופת שיא בשנות השמונים עם הכוכב הגדול ווילי מילר, ארבע אליפויות, שבעה גביעים, זכייה נוצצת בגביע המחזיקות ב1982/83, ואפילו סופרקאפ אירופי בשנה שאחרי, אברדין הצפונית הייתה האנטיתזה לשלטון המוחלט של הדואופול מגלזגו. כעת, אחרי שנים של חוסר רלוונטיות, אברדין נמצאת בתמונת הצמרת, ועל אף שזאת העונה של שחקניו של ג'רארד שפתחו פער של 19 נקודות על סלטיק (למרות שהירוקים עם שלושה משחקים חסרים), ההגעה שלהם לאברדין לא תהיה פשוטה.

שווה לשים לב: יאניס חאג'י (22, ריינג'רס) – בנו של השחקן הגדול בתולדות רומניה בעונת פריצה היסטורית, בדרך אולי לקבוצה גדולה יותר ולניסיון לאתגר את הקריירה של אביו.

יאניס חאג'י
הופעת יחיד משובחת בזירה האירופית. חאג'י מול בראגה
Credit to "Rangers FC" Facebook page

 

סאו פאולו – סנטוס (21:00, מורומבי)

הליגה הברזילאית, מחזור 29

ברזיל היא מדינה ענקית המחולקת למדינות קטנות, ומביניהן אין ספק שמדינת הכדורגל של ברזיל היא סאו פאולו. ארבעת הקבוצות שזכו הכי הרבה פעמים באליפות ברזיל מגיעות מהמדינה. מתוכן דווקא סאו פאולו נחשבת לקטנה ולפחות מצליחה ברמת הליגה. עם שש אליפויות בלבד, האחרונות שבהן לפני 12 שנים, הטריקולור נחשבת בעיקר למחצבה של כישרון מקומי. אבל העונה סאו פאולו היא הקבוצה הכי יציבה בעונה ההפכפכה של הליגה בברזיל. למרות הקורונה שתוקפת ללא רחם את המדינה, סאו פאולו ניצבת שבועות ארוכים בצמרת. 9 מחזורים לסיום ובהפרש 6 מאינטנאסיונאל, עוד קבוצה גדולה מסאו פאולו, מגיעה אליה סנטוס לדרבי קטן של סאו פאולו.

שווה לשים לב: אלשאנדרה פאטו (31, סאו פאולו) – כשהגיע פאטו בגיל 18 למילאן הוא נחשב לכישרון הברזילאי הבא, כזה שעוד רגע יתפוס את מקומם של החלוצים הגדולים ביותר שלבשו את מדי הנבחרת. אבל קריירה מגומגמת במילאן וחזרה הביתה לברזיל הביאו את פאטו חזרה לסאו פאולו ב2019, אותה הוא ינסה להוביל לאליפות.

סאו פאולו
Credit to São Paulo Futebol Clube Official Instagram Page

 

יובנטוס – ססואולו (21:45, אצטדיון יובנטוס)

סרייה א', מחזור 17

ססואולו היא ללא ספק אחד הסיפורים המעניינים של העונה בליגות הגדולות של אירופה. מועדון קטן מעיר קטנטנה, בגודל של קריית אונו, עיר תעשייתית ושקטה שהייתה אחת מהנפגעות העיקריות של הקורונה במרכז איטליה, מתחילה את העונה בצורה פנטסטית ומוצאת את עצמה בצמרת העליונה של הליגה האיטלקית שבוע אחרי שבוע. גם התבוסה לאטלנטה בתחילת השבוע לא עצרה את הנרוברדי והם חזרו לניצחון 2:1 על גנואה ביום רביעי. הם מגיעים עכשיו לטורינו, למשחק שעל פניו הם אנדרדוג גדול בו, אבל הפתיחה המגומגמת של העונה ביובנטוס אולי נותנת ריח מסויים של סנסציה בצד הירוק.

שווה לשים לב: דומיניקו ברארדי (26, ססואולו) – במועדון הקטן שמעולם לא זכה בתואר כלשהו מלך השערים בכל הזמנים הוא רק בן 26. ברארדי גדל בדרום איטליה ובגיל 16 הגיע לססואולו ומאז לא עזב. העונה הוא כבר עם שבעה שערים והיד עוד נטויה.

ססואולו
Credit to U.S. Sassuolo Calcio Official Instagram Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח