זה לא רק כספי, זה גם רונדו

24 שניות לסיום המשחק בין סקרמנטו לניו יורק ניקס לקח ראז'ון רונדו ריבאונד ושיגר את עומרי כספי במסירה מושלמת למתפרצת שהסתיימה בעבירה ושתי נקודות מהעונשין והבטיחה למעשה את הניצחון של הקינגס. בעיניי, המהלך הזה הוא תמצית השינוי שעובר על כספי העונה.
השינוי הזה מורכב משני אלמנטים: הראשון, הוא השיפור האישי שעשה כספי באספקטים שונים של המשחק ובעיקר ביכולת ליצור סלים לבד ובתנועה ללא כדור. השני, הוא שלראשונה בקריירה הוא משחק יחד עם רכז אמיתי שחושב קודם מסירה ואחר כך קליעה. לרכז הזה קוראים ראז'ון רונדו.

רונדו מוביל כיום את הליגה עם 11 אסיסטים למשחק והרבה בזכותו סקרמנטו מדורגת חמישית עם ממוצע של 24.3 אסיסטים למשחק, כשלפניה גולדן סטייט (28.9, פשוט ליגה אחרת גם בזה), אטלנטה, סאן אנטוניו ובוסטון שלכולן מאזן ניצחונות טוב בהרבה וכולן ידועות בסגנון המשחק הקבוצתי והמשתף שלהן. בשנה שעברה סקרמנטו מסרה 20 אסיסטים למשחק (מקום 26 בליגה) והפעם האחרונה שהגיעה ל – 24 היתה בתחילת שנות האלפיים עם הקבוצה המלהיבה של דיוואץ, ביבי ושות' שעלתה לפלייאוף שמונה שנים ברציפות.

Credit to "Sacramento Kings" Facebook page
Credit to "Sacramento Kings" Facebook page

רונדו הגיע השנה לסקרמנטו כברירת מחדל ובניסיון להציל את הקריירה אחרי העונה הגרועה אשתקד שבה עזב לראשונה את בוסטון סלטיקס ועבר לדאלאס בה קיוו שרונדו יהיה החוליה החסרה בדרך לאליפות. אלא שרונדו, טיפוס מסתגר ומסתורי, לא השתלב בקבוצה והיא נכשלה לחלוטין.
למרות הירידה ביכולת שנבעה גם מפציעה קשה לפני שנתיים, הוא מדורג כרגע עשירי בכל הזמנים עם ממוצע קריירה של 8.4 אסיסטים למשחק. עוד שתיים שלוש עונות בקצב הנוכחי והוא עולה בדירוג.

בימיו הגדולים בבוסטון, יחד עם שלושת הגדולים (פול פירס, קווין גארנט וריי אלן), רונדו ניהל את ההתקפה נהדר וידע לשים את הכדור בידיים של הקלעים בדיוק בזמן. הוא השיג מעל 11 אסיסטים למשחק במשך שלוש עונות ברציפות. כיום בסקרמנטו אחוזי הקליעה של המובילים בקבוצה, קאזינס וגיי, עולים כשהם מקבלים אסיסטים מרונדו.
עד הטרייד לדאלאס רונדו שיחק רק תחת המאמן דוק ריברס שידוע ביכולת הנפלאה לתקשר עם השחקנים ולדחוף אותם קדימה. יכול מאוד להיות שג'ורג' קארל, מאמן ותיק ומנוסה, יכול להיות תחליף מצוין שירים שוב את הקריירה של רונדו, מה גם שהוא דוגל במשחק מהיר המבוסס על יכולת האלתור של השחקנים תוך כדי תנועה, סגנון שמתאים מאוד לרכז.

אז למה סקרמנטו עדיין לא מתרוממת? כי ההגנה עדיין חלשה יחסית וכי חוץ מקאזינס אין לה עוד שחקן דומיננטי אמיתי. רונדו הוא לא מנהיג ולא אישיות מובילה. אני מאמין שאם הקבוצה תצליח להחתים עוד שחקן אחד מצוין ותשמור על עקביות בסגל השחקנים ובעמדת המאמן היא תוכל להיכנס לפלייאוף בשנים הקרובות.

ומה אני ממליץ לכספי? פשוט תמשיך לנוע למקום הנכון, רונדו כבר ימצא אותך.

צפו באסיסטים הגדולים של רונדו בסקרמנטו (שימו לב לשמחה שלו אחרי האסיסט מהחוץ. אפילו בבוסטון הוא לא הראה כזה רגש…).

ומה פירוש השם ראז'ון (rajon)? ההסבר הסביר היחיד שמצאתי הוא שהשם לקוח מהשפה ההודית, כעיוות מסוים של ראג'ה, מלך.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח