ויניסיוס – קריירה קסומה או מקרה הרסני?

אם נסתכל במבט חטוף על הקבוצות הגדולות של הכדורגל האירופי, אפשר לקבוע ברוב קולות שהמועדון הכי מפוזר ולא יציב נכון לעכשיו הוא ריאל מדריד. ניסיון המהפך שבוצע בקיץ ועד כה לא בדיוק מצמיח פירות, אי שמירה על רצף של יכולת טובה והבדלים משמעותיים בתצוגות של משחקי הצ'מפיונס לליגה הם בלשון המעטה רק חלק מזערי מהצרות של קבוצתו של זינדין זידאן. מי שמסמל בעיניי יותר מכל את הסיטואציה בה נמצאים כרגע הבלאנקוס הוא ויניסיוס ג'וניור.

ויני
ויניסיוס במדי פלמנגו (קרדיט לפייסבוק הרשמי של ויניסיוס)

זה לא סוד שהרבה מאוד אמונה וציפיות הונחו על כתפיו של הנער הברזילאי מראשית הקריירה המקצוענית שלו ובייחוד לאחר שנרכש מפלמנגו ב-45 מיליון יורו כשהוא בן 18- הגיל המינימלי להעברה בינלאומית. בנוסף לכך, הכינוי המחייב "ניימאר החדש" הודבק לו עוד לפני שהספיק "לקרוע זוג נעליים" בקבוצה גדולה והוא עצמו רואה בכוכב הכי גדול של נבחרת ברזיל כחבר טוב, מודל לחיקוי. בשונה ממנו, הוריו דואגים להשאירו על הקרקע בכל רגע נתון.

הבלאנקוס, שהקדימו את ברצלונה היריבה שחשקה ב"ויני" גם כן, קיוו שזכו בשחקן שיעשה את השינוי במאבק הפנימי שבין השניים ויצמצם את פערי האיכות שבשנים האחרונות עומדים לטובת ה"בלאוגרנה", אלא שמקום ברוטציה בריאל והחונטה הברזילאית שקיימת בסגל הנוכחי, הכריעו את הכף לטובת הבירה הספרדית.

 

מהיר ברגליים, איטי במחשבה

עם פתיחתה של עונת 2019/20 לזינדין זידאן היה ברור שויניסיוס יהיה בורג משמעותי ברוטציה של הבלאנקוס ויאייש את חוד ההתקפה לצידם של אדן הזאר וקרים בנזמה וכך ידחוק החוצה את גארת' בייל איתו יש לצרפתי מערכת יחסים סבוכה שקשה להאמין שניתנת לפתרון.

לצד הסופרלטיבים הרבים להם זכה מראשית הקריירה שלו ועל אף גילו הצעיר, אוהדי ריאל והכדורגל בכלל לא חוסכים גם בביקורות כלפיו. מצד אחד ויני הוא מהיר מאוד, טכני עם הכדור, מסוגל לשרוף שטח בשניות (תשאלו את ארנסטו ואלוורדה ששינה את כל תבנית ההגנה בקלאסיקו בעונה שעברה לנוכח היכולת של הברזילאי) ולהותיר מאחוריו שני מגנים כאילו לא היו קיימים ומזכיר לא פעם את הכוכב שממנו הוא שואב השראה ומנגד, הוא עדיין מראה בוסריות שקשורה בעיקר ליכולת הסיום שלו מול השער, לקבלת ההחלטות באזור רחבת היריב.

ויניסיוס עם המודל לחיקוי שלו
ויניסיוס עם המודל לחיקוי שלו (קרדיט לפייסבוק הרשמי של ויניסיוס)

עד כה, זיזו עוד ניסה לבלוע רוק מתוך מחשבה וביטחון שהברזילאי מסוגל להרבה יותר ממה שהוא מציג על כר הדשא, אך מבחינתו ההפסד במיורקה היה האות עבורו כדי לעשות חישוב מסלול מחדש בנוגע לרוטציה שבנה. לראייה: ב-40 הופעות בכל המסגרות במדי הבלאנקוס ויני כבש 4 שערים ולהם הוסיף 12 בישולים עד כה.

במחזור שיבוא לאחר מכן ויניסיוס הוצא מן הסגל בתבוסה שהנחילה קבוצתו ללגאנס והמשיך "לבלות" ביציע, עוד מכה קשה לביטחון העצמי של הצעיר שגם ככה נמצא ברצפה ובנוסף גם בניצחון הסופר משכנע 6-0 על גלא כאשר המכה הניצחת מבחינתו היתה צפייה בחברו הברזילאי רודריגו נועץ שלושער ובישול לרשת הטורקית ותופס את המשבצת שלו ואת הקהל קורא באהבה את השמו של הכוכב החדש שנולד בסנטיאגו ברנבאו.

פלונטר – הישארות או יציאה

על אף היכולת הטובה של הקבוצה בשבועות האחרונים, הסגל של ריאל עדיין לא הושלם באופן סופי ולמאמן הצרפתי יש מטרה אחת ברורה בנוגע לרכש אותה כולם כבר מבינים ויודעים: להנחית בקיץ 2020 את קיליאן אמבפה שמשחק בדיוק על העמדה של ויניסיוס ולא חשוב כמה כסף יידרש למהלך כזה. המתכון שפלורנטינו מתכנן לבטח לא יהיה לטעמו של הברזילאי, שבוודאי מחשב צעדים כבר עכשיו לנוכח הקאדר שעליו זידאן סומך ושהוא כרגע לא נמנה בו.

האופצייה הראשונה היא וודאי הקשה ביותר- הישארות. אבל אם ניקח את האופי של זידאן, שמבחינת סגנון משחק ובחירת ההרכב נחשב לאחד המאמנים המקובעים באירופה שמבצע שינויים מזעריים, אם בכלל, בהרכבים שלו ממחזור למחזור, סיכוייו של ויניסיוס לצאת מהבור אליו נקלע הם לא גבוהים נכון לעכשיו.

האופצייה השנייה הרלוונטית והיעילה עבורו היא השאלה לאחת מהקבוצות הגדולות באירופה בינואר הקרוב בתקווה לקבל במה אמיתית שתחשל אותו כדי שהחזרה אל המדים הלבנים תהיה קלה הרבה יותר ועל מנת שיהווה בורג אמיתי במאבקי האליפות מול ברצלונה ובמשחקי הצ'מפיונס.

למי שהספיק לשכוח, ויניסיוס הוא רק ילד בן 19. כמות הלחץ, הציפיות והדרישות שיש על הכתפיים של הנער יכולות להיות הרסניות עבורו. בגיל הזה בעיקר שחקנים רק מייצרים את גרף היכולת ,מעטים מהם שמצליחים לייצר המשכיות, יש להם תנודות רבות במהלך הזמן והם זקוקים לביטחון המתאים כדי לשמור עליו.

תמונה שמשקפת את המשחקים האחרונים שלו(קרדיט לאינסטגרם הרשמי של ויניסיוס)

הדרך בה זיזו נוהג בויניסיוס בתקופה האחרונה יכולה לגמור עבורו את הקריירה המקצוענית עליה כל כך חלם כשעזב את ברזיל עוד בטרם התחילה ואם נצא מנקודת הנחה שאמבפה יגיע בהמשך, הדלתות להרכב של הבלאנקוס ינעלו הרמטית וספק אם ייפתחו מתישהו.

על אף המצב הנוכחי, ויניסיוס עדיין לא אמר את המילה האחרונה מבחינתו. כל שנותר הוא לחכות ולראות האם ריאל מדריד מוכנה לחכות ולטפח את היהלום הלא מלוטש שיש לה בידיים או להפנות אותו אל דלת היציאה. את התשובה כנראה נקבל במשחקים הקרובים.

במדיה של ריאל מדריד (קרדיט לפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. אזכור מופיע גם ב הגידו למויסה כן - הזווית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח