התחזית של מחר – על הכוכבים של יורו U21

מצ'ך עד אוזיל, מפירלו עד חאבי מרטינס, טיאגו ואיסקו.

יורו UNDER 21 שיתחיל הערב בפולין, לראשונה במתכונת של 12 נבחרות, הוא הטורניר האהוב עליי.
אמנם אי אפשר להסיק ממנו הרבה בנוגע לתהליכים שיקרו בכדורגל העולמי או על הצלחת נבחרת הבוגרים בעתיד, אבל בכל הנוגע לאינדיבידואלים – כמעט בטוח ששחקן שפורץ בבמה הזו יהפוך לשם דבר בעתיד. הנה כמה שחקנים ששווה מבחינתי לשים עליהם עין באליפות הזאת:

תאמי אברהם
לא, זאת לא תמי אברהם הגננת שלכם, זה תאמי אברהם, חלוץ צעיר ומוכשר (19, 1.90) שהושאל השנה מצ'לסי לבריסטול רוברס, בה עשה עונה פשוט סנסציונית וכבש 23 שערי ליגה ובישל עוד ארבעה.
בהיעדרו של מרכוס ראשפורד, שהיה עם הנבחרת הבוגרת, סביר להניח שתאמי יוביל באליפות את ההתקפה של נבחרת שלושת האריות, ואם יעשה זאת בהצלחה – מי יודע היכן הוא יהיה בעונה הבאה? דייגו קוסטה כנראה עוזב, להזכירכם…
אברהם אמנם לא פיזי בצורה יוצאת דופן כפי שהתרגלנו מחלוצים אנגלים, אבל המהירות והסיומת שלו די מפצים על זה, והמספרים מספרים עד כמה.

תאמי אברהם
Credit to "TAMI ABRAHAM" Facebook page

פטריק שיק
השחקן הכי מופרע ברשימה, צריך לצפות בו כדי להבין. חלוץ מרכזי בעל טכניקה עילאית, רגל שמאל מצוינת וחכמת משחק נדירה.
וזה הסיפור שלו:
ספרטה פראג החליטה שהוא לא טוב מספיק והשאילה אותו לבוהמיינס מהמקום התשיעי בליגה הצ'כית, ואחרי שנתן שם כמה משחקים טובים, מישהו בסמפדוריה שצריך לקבל על זה פרס נובל, קלט את החלוץ המוכשר והמועדון מגנואה החליט לרכוש אותו. והתוצאה?
שיק בן ה-21 כבש 11 שערי ליגה ובישל עוד חמישה ב-32 הופעות בעונת הבכורה שלו בסרייה A, ויובה כבר שמה עין וכנראה שהעסקה תצא לפועל אחרי האליפות.
והמחיר? אם שיק יבקיע עוד גול מטורף כמו שהוא הבקיע העונה בליגה נגד קרוטונה ויככב באליפות, זה יהיה יותר מ-25 מיליון כי יהיו ליובה עוד מתחרות.

לאסלו בנס
הופעה בבוגרים של נבחרת סלובקיה, אחרי שהחליף את מארק המשיק, כבר יש לו.
אמנם הוא הופיע רק 8 פעמים העונה בבורוסיה מנשנגלדבאך, אבל כבר במשחקים הבודדים האלה, תכונותיו בלטו לכל עין: רגל שמאל מצוינת, ראיית משחק משובחת ויעילות בהתקפות מעבר עם מסירות ארוכות מדויקות.
סלובקיה נפלה לבית המוות עם אנגליה, שבדיה אלופת אירופה והמארחת פולין, וכדי לצלוח אותו היא תצטרך איזו מסירה גאונית של בנס.

סרג' גנאברי
הווינגר השמאלי של הנבחרת הגרמנית הצעירה הוא שחקן הרכש הראשון העונה של באיירן, ולא סתם.
בארסנל הוא סבל.
השאלות לקבוצות בהן לא התאים לסגנון (ווסט ברומיץ' האפורה של פיוליס, למשל) או לא שיחק מספיק, וכשהגיע לשנת חוזה והבין שגם אצל ונגר הוא לא יקבל מספיק צ'אנסים, הוא נמכר לורדר ברמן.
רבים חשבו שהוא יתייבש בגרמניה על הספסל או לכל היותר לא יהיה שחקן משמעותי – אך גנאברי הוכיח לכולם אחרת.
11 שערים ושני בישולים שהם תוצאה של דריבל מצוין, מהירות אדירה, סיומת שהשתפרה וטכניקה משובחת, הפכו את גנאברי לשחקנה של באיירן מינכן ולעוד פספוס של ארסן ונגר.
הרבה מונח על כתפיו בטורניר הזה כשחקן שאמור להוביל את ההתקפה הגרמנית.

סרג' גנאברי
Credit to "FC Bayern München" Facebook page

אליף אלמאש
מקדוניה, שעלתה לטורניר על חשבון צרפת (יכולנו לראות עכשיו את אמפבה, למארף טוליסו, לאפורט, דמבלה ושות'…) היא נבחרת די אפורה, אבל אלמאש בן ה-19 נראה כמו הדבר הבא במקדוניה, בה הוא הופיע בנבחרת הבוגרים כבר בגיל 17.
בליגה המקומית הקשר ההתקפי, ששייך להירנביין ההולנדית, כבש 6 שערים ובישל 7, ועם טורניר טוב אני מאמין שלא תצטרכו לשנן את השם 'רבוטניצקי' כדי לצפות בו.

מרקוס יורנטה
לא כוכב כמו ביירין, לא נוצץ כמו אסנסיו, לא מוכר כמו דאולפאו ולא מבריק כמו סאול, אבל הקשר האחורי הנהדר של אלאבס, שכנראה ישחק בעונה הבאה בריאל מדריד (שייך לה, כרגע לא ברור אם היא תשאיר או תשאיל שוב) הוא האיש להסתכל עליו באליפות הזאת.
90 תיקולים מוצלחים, 87 חטיפות ו-53% ניצחונות בקרבות אוויריים הופכים מיידית את יורנטה לאחד הקשרים היעילים בליגה.
ספרד, בכל הגילאים, היא נבחרת שמתאפיינת בעיקר בשחקנים מושלמים מבחינה טכנית, וכדי שהם יוכלו להפיק מעצמם את המיטב – צריך בעל בית באמצע, איזה איש רע שבא לפרק. יורנטה הוא כזה.

מרקוס יורנטה
Credit to "Marcos Llorente" Facebook page

כריסטיאן ביאליק
אין קשר לחיים נחמן.
האיש המעניין של המארחת.
הקשר האחורי החזק, שלאחרונה הופך גם לבלם, נקנה ע"י ארסנל מלגיה ורשה, בה ערך את הבכורה בגיל 16, כבר כשהיה בן 17.
העונה הושאל לבירמינגהאם ושיחק 10 משחקים, בהם לא בלט יותר מדי.
נדמה שהכל קרה מהר מדי לביאליק, ושהוא צריך במה אמיתית ונוחה יותר כדי להראות מה הוא שווה, ואין כמו האליפות הזאת כדי לעשות את הקפיצה.
אמנם הוא עדיין לא הופיע בנבחרת עד גיל 21 של המארחת, אבל הוא צפוי לקבל קרדיט בטורניר. יהיה מעניין לעקוב.

ברומה
אתמול הסילון הפורטוגלי חתם בר.ב לייפציג, ויחד עם סאביצר הוא ישלים משחק אגפים מהמהירים באירופה.
אחרי שהפסידו במפתיע את האליפות הקודמת לשבדיה, הפורטוגלים רוצים לנקום, והווינגר שכבש 11 שערים העונה בגלאטסראיי מגיע כשחקן בוגר יותר, המבוגר האחראי שאמור להנהיג את קאנסלו, רנאטו סאנצ'ס, גואדס ושאר הכוכבים הפורטוגלים.
הלחץ מפורטוגל יכול להיות מבחן מקדים מעולה עבור ברומה, שהולך לשחק העונה בליגת האלופות בלייפציג, שמצידה תנסה להראות שהעונה המדהימה שלה אשתקד לא הייתה חד פעמית.

ברומה
Credit to "RB Leipzig" Facebook page

כריסטופר אולסן
ביורו הקודם, שנבחרתו זכתה בו, הוא בעיקר קישט את הספסל כשכוככבים כמו לינדלוף, גווידטי והילמארק כיכבו על המגרש.
היום הקשר המרכזי הנהדר של סולנה הוא המנוע של הנבחרת, הקפטן, ועליו מוטל להוביל אותה, איכשהו, לשמור על התואר.
בסולנה, שלאחרונה מכרה את אלכסנדר איסק המוכשר לבורוסיה דורטמונד, לא יתנגדו לעשות קופה יפה על אולסן, שכן, כמו גנאברי, גם הוא גדל בארסנל והם בני אותו השנתון.

ג'יאנלואיג'י דונארומה
פעם ראשונה בקריירת המשחק שלו שדונארומה יעמוד בפרונט, כשכל העיניים עליו וכל הלחץ על כתפיו של השוער בן ה-18.
העיתוי לא בדיוק כיפי עבורו – אחרי שסירב, בעצתו של סוכנו מינו ראיולה, להאריך את חוזהו במילאן, פעולה שזכתה לתגובות שליליות לא רק מאוהדי הרוסנרי.
בעונה הבאה במילאן שתמכור אותו הוא כבר לא יהיה, ואליפות מוצלחת אצל שיאנית הזכיות יכולה בהחלט לקבוע את היעד הבא של דונארומה.

דונארומה
Credit to "A.C. Milan" Facebook page

אורוש דג'ורג'וביץ'
דג'ורג'וביץ' הוא חלוץ עם כוח מתפרץ ברמה גבוהה וסיומת מצוינת.
24 שערים היו לחלוץ בן ה-23 העונה בליגה הסרבית במדי פרטיזן בלגרד, ואחרי שני ניסיונות לא מוצלחים במיוחד באירופה במדי ויטסה ארנהיים ופאלרמו בעונה שעברה, אליפות מוצלחת מצידו יכולה להחזיר את הגולר הסרבי לניסיון שלישי שיהווה חוויה מתקנת.

שתהיה לנו אחלה של אליפות!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח