הרים דגל לבן – על המעבר של קיילור נבאס לעיר האורות

ריאל מדריד עברה עונה קשה בכל המובנים ולכולם היה צפוי שעם שריקת הסיום, פלורנטינו פרס יחל במהפך הגדול שתכנן לסגל. העמדה היחידה על המגרש בה לא היה מקום לשינוי כלשהו היא עמדת השוער.

קיילור נבאס וטיבו קורטואה התחרו ביניהם על מקום בין הקורות של הבלאנקוס ברוטציה שבה הקוסטה ריקני תפס את המקום במשחקי הצ'מפיונס והבלגי בשאר המשחקים בלה ליגה, אך לכולם היה ברור שהסידור הזה לא יוכל להימשך עונה נוספת ואחד מהם יצטרך לוותר על מקומו ולהפוך לשוער המשני באופן קבוע.

קורטואה, ריאל מדריד
Credit to "Real Madrid C.F." Facebook page

עם פתיחתה של עונת 2019/20, זידאן בחר לתת את המושכות לבלגי הבינלאומי שנרכש מצ'לסי בעונה שעברה ורשם עונת בכורה סבירה כששמר על שער נקי בשמונה משחקים מתוך שלושים ושש הופעות בין הקורות. לעומתו, נבאס בן ה-32, שהיה אמור להתחיל את עונתו החמישית במועדון, רשם במדי הבלאנקוס 162 הופעות בכל המפעלים במדי ריאל ושמר על שער נקי ב-52 הופעות מתוכם, היה חלק בלתי נפרד בזכיות הרצופות של הלבנים בליגת האלופות ולעיתים ניצח לקבוצתו משחקים במו רגליו.

מעבר לכך, נבאס הוא אחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה, נחשב לאחד החברים הקרובים של הקפטן סרחיו ראמוס ואהוד מאוד על ידי יושבי הסנטיאגו ברנבאו. למרות תקופות של ירידות ועליות, כמו אצל כל שחקן בתחום הזה, הקוסטה ריקני שהגיע מלבאנטה ב-2014 לאחר מונדיאל הרואי, ידע לעמוד על הרגליים האחוריות ולקום ממשברים פעם אחר פעם.

 

על אף ההיכרות הממושכת עם זיזו, נבאס, שנמצא בשלהי הקריירה שלו וכבר למוד ניסיון במלחמה על מקום כאשר עשה זאת מול איקר קסיאס, בחר להרים דגל לבן במאבק השני שהמתין לו על המקום בין הקורות בשערה של ריאל מדריד ולעזוב את בירת ספרד לטובת עיר האורות מתוך תחושת ביטחון שיהיה השוער הראשון בפ.ס.ז' ללא מתחרים ובנוסף, גם ימשיך לשחק ברמות הגבוהות של אירופה. ההבנה שלו שהוא יישאר שוער משנה ללא כל אפשרות להוכיח למאמנו אחרת, הכריעה את הכף לכיוון עזיבה לאחר 4 עונות בלבן.

בעיניי, זידאן שוב התגלה בקיבעון שלו בסאגה הזו. כזכור, התנאי לחזרה שלו למועדון היה להיות השליט הבלעדי בהרכבת הסגל, ללא אצבע מכתיבה מלמעלה ומהרגע שחזר זיזו מנסה לשדר עבור כל הסובבים את המועדון: שחקנים, סוכנים ותקשורת, שהוא בעל הבית על הקווים שקובע מי יישאר תחתיו ומי ייאלץ לנדוד למקום אחר.

ריאל מדריד - זינאדין זידאן
Credit to "Real Madrid C.F".Facebook page

בכדורגל של ימינו, כדי ליצור קבוצה רעבה שתתחרה בכל המפעלים, יש להוסיף את מוטיב התחרות לסדר היום שלה ולייצר שיטות משחק שונות ויצירתיות כדי לשמור על סגל רענן ככל האפשר, אבל לבני אדם יש את הנטייה ללכת עם האמת, ללא הסתכלות לצדדים ולנהוג בקיבעון בסיטואציות מסויימות. דווקא במקרה הזה נכון היה להשאיר את השניים בסגל הקבוצה ולחלק ביניהם את הדקות פר יכולת במשחק ועבודה קשה באימונים.

הכי קל להפוך דבר למובן מאליו וזה מה שיקרה כשלא תהיה תחרות על עמדת השוער בריאל מדריד ואני די בטוח שכל הגווארדיה הניהולית במועדון לא רוצה לראות עוד עונה כמו זו שעברה, אפילו בתסריטים הכי גרועים שעולים להם לראש. אני ציפיתי מהמאמן הצרפתי, שכאמור החליט לעזוב מתוך חוסר השפעה על הסגל, לחזור קשוב יותר ויצירתי יותר בכל הנוגע לשיטת המשחק אותה הוא מעוניין להנחיל לקבוצתו ואילו שחקנים הוא רוצה שיהיו לצידו.

 

נכון לעכשיו, ריאל מדריד ואלופת צרפת רוקמות עסקה שתעביר את קיילור נבאס לפריזאים ובתמורה אלפונסה אראולה יעשה את הדרך ההפוכה בהשאלה. אם ריאל חשבה על מהפך גדול לקראת העונה שכבר יצאה לדרך, היא ביצעה טעות ענקית כבר עם פתיחתו של המחזור השלישי. פ.ס.ז מבחינתה תרוויח שוער ענק שיודע איך זה מרגיש להחזיק בגביע עם האוזניים הגדולות ובשונה מבופון, שהוא אגדה בפני עצמו, יש לו עוד כמה שנים בכדורגל.

בנוסף, הקוסטה ריקני כבר הוכיח לכל אוהדי הכדורגל באירופה לאיזה יכולות הוא מסוגל ושבזכות הרעב הגדול שלו ועבודה קשה אפשר להגיע עד לפסגה. בריאל יקוו שההימור שנקבע מראש על ידי זידאן יהפוך לבינגו ענק בסופו של יום. במידה וההימור שלו על קורטואה לא יוביל לתוצאות להם מצפים במדריד ולזכייה בתואר אליפות ספרד לו משוועים כל אוהדי הבלאנקוס, שריקות הבוז שוב יחלו להציף כל פינה באצטדיון ופלורנטינו פרס כבר ייכנס לתמונה וכשזה יקרה, אף אחד כבר לא יהיה חסין.

קיילור? מעבר לחוזה המשודרג לו יזכה בפריז, הוא יזכה סוף סוף לתחושת הביטחון אותה חיפש לאורך כל הקריירה כדי להוכיח לכולם ובעיקר לאנשי ריאל מדריד, שהוויתור עליו הוא טעות אכזרית שתעלה להם ביוקר.

קיילור נבאס - היורש

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח