הקרב על המפתחות של העיר

מבלי שנשים לב, ליגת הבורסה מגיעה למאני טיים של העונה ואין משחק גדול, מפואר, עוצמתי כמו הדרבי התל אביבי כשהפלייאוף נמצא כבר מעבר לפינה.

על הנייר, יחסי הכוחות ברורים מאוד. מכבי תל אביב רודפת אחרי עוד צלחת אליפות ואילו הצד האדום של תל אביב מחפש להבטיח מקום בשישייה הראשונה. הצהובים יחפשו ללכת על כל הקופה בתקווה לרשום ניצחון שני על היריבה המושבעת בקרב על העיר ולהגדיל בחזרה את הפער ממכבי חיפה שנושפת בעורפם כשמנגד, חניכיו של קלינגר, שנמצאים במצב רוח מצוין לאחר הניצחון החשוב בטדי, ינסו להמשיך ברצף הניצחונות דווקא על חשבונה של היריבה העירונית אותה לא הצליחו לנצח מאז ה-26/4/14.

דרבי, מכבי, הפועל
קרדיט לעמוד הפייסבוק הרשמי של מועדון כדורגל הפועל תל אביב


מפתחות לניצחון צהוב

  • דור מיכה ב-11 – הוא נחשב לקוסם של הצהובים, הברומטר, מי שמניע את הקישור וגם את חדר ההלבשה. אמנם העונה הוא לא בשיאו, אך דווקא מול מערך צפוף שלבטח יאפיין את המשחק של האדומים, מיכה חייב להיות בהרכב בתור זה שידחוף מסירות מפתח קדימה לשחקני ההתקפה בשטחים פנויים. מעבר לכך, הניסיון שחווה כקפטן במשחקים שכאלה לבטח יעזור להוריד את מפלס הלחץ של השחקנים במעמדים מהסוג הזה.
  • אילון אלמוג, הג'וקר מהספסל – מאז שעזב לבית"ר ירושלים, השיח בקרב האוהדים הצהובים היה האם מוקדם מדי היה לשחרר את מספר 16, במיוחד לאור תרומתו למועדון לאורך השנים. בעיניי, הפיתרון נמצא כבר תקופה מתחת לרדאר של איביץ' שמהסס להשתמש בכישרון שיושב אצלו על הספסל. הוא מהיר, טכני מאוד ומסוגל לשחק גם בכנף וגם כחלוץ מטרה. אם לא בהרכב, אז כחילוף במהלך המשחק. בדרבי הקודם זה הצליח והסתיים עם כיבוש, אין לדעת מה יקרה הפעם.
  • איתי שכטר – החלוץ בן ה-33, שחווה את הדרבי דרך שתי הקבוצות, מכיר את כל האמוציות ומערבולת הרגשות שמשחק מהסוג הזה מוציא משחקן ויכול להיות גורם מסייע שיוציא את כל ההתלהבות מחבריו על הדשא. בנוסף, היכולת שלו לבצע תנועה שמפנה את שחקני הכנף למצבי הבקעה, הלחץ הגבוה שהוא מסוגל לייצר על שחקני הגנת היריב והאחריות שהוא מסוגל לקבל על עצמו, יכולה להפוך את הקערה לכיוון הצהוב.

 

מפתחות לניצחון אדום

  • עומרי אלטמן, הכתובת האחרונה לפני השער – עם ניסו אביטן הוא חיפש את עצמו וגם את השער. מאז הגעתו של ניר קלינגר למתחם חודורוב, עומרי אלטמן שיפר את יכולתו פלאים וכרגע הוא ללא ספק שחקן ההתקפה הקטלני ביותר שיש להפועל תל אביב להציע. אם האדומים בונים על לקחת שלוש נקודות מהמפגש היוקרתי, החלוץ יצטרך להיות בשיאו.
  • אוראל דגני – בלם האדומים נחשב לאחת הדמויות הטראגיות של הדרבי התל אביבי. דווקא כשחקן בעל הניסיון העשיר ביותר, הוא מרבה לפשל במשחקים מול הצהובים כשהשגיאות הזכורות ביותר הם מהדרבי המפורסם בו ערן זהבי כבש שלושער ובסיבוב הקודם בו הכשיל את איתי שכטר וסידר לצהובים פנדל שסגר את הסיפור. משחק טוב שלו, יכול לשפר פלאים את הסיכוי של חניכיו של ניר קלינגר לצאת עם נקודות מהקרב על העיר תל אביב.
  • מאור בוזגלו – את הניצחון הגדול בטדי, ראה הקשר מהספסל המחליפים לאורך כל אורכו. לאדומים יש כלי נשק שתמיד מגיע מוכן למשחקים מהסוג הזה ומסוגל לתת את הערך המוסף הן מבחינת מסירות מחוכמות לצד כדורים נייחים מסוכנים, שמירה על הכדור וכמובן הכנסת התלהבות רבה לשחקנים הסובבים אותו. בוזגלו, לו יש רומן מתמשך עם הקהל הצהוב, מסוגל להיות ה"אס" במקרה הצורך בין אם יפתח ב-11 או יקבל דקות משמעותיות בהמשך וכשהמשחק עדיין בחיים.

 

לתחושתי, הצהובים בסופו של דבר יצאו עם ידם על העליונה מהמשחק המרגש והסוער ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע. בשונה מהמשחק מול בית"ר, בו המערך ההגנתי הסגור של ניר קלינגר תיסכל את שחקני היריבה, למכבי תל אביב יש עומק בלתי נגמר של שחקנים עם איכויות שביום נתון מסוגלים לגבור על מערכים מבוצרים וקבוצות שבאות לצופף את המגרש. למרות זאת, כולם מבינים שיכולת אישית טובה בלבד לא מובילה לניצחון במשחקים מן הסוג הזה, אלא דווקא מוטיבים מנטליים כמו: נחישות רבה, לחימה על כל כדור ותעוזה מול השער בדומה ליכולת של האדומים בדרבי האחרון.

נותר רק לקוות שלצד הרעש הגדול סביב המשחק הזה, נקבל הצגה גדולה כיאה לשתי הקבוצות הגדולות האלה ושהאימרה המפורסמת ש"לדרבי יש חוקים משלו" תקבל תוקף פעם נוספת. אסיים את הטור במשפט שבוודאי כל אוהד של כל אחד מהמחנות משנן לעצמו בריפיט: רק תביאו את הדרבי.

דרבי תל אביבי 2019
קרדיט לצלם דין מיארה מסוד צלמים
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח