הפריחה המחודשת של "היורש של כריסטיאנו"

אם ננסה לתאר את הקריירה של אנדרה סילבה בשתי מילים, סביר להניח שהן יהיו – רכבת הרים. החלוץ הפורטוגלי, שעזב את החממה של פורטו – הקבוצה שבה עשה את צעדיו הראשונים ככדורגלן, עבר למילאן לאחר עונת שיא בה היה מעורב ישירות ב-22 שערים (מקום שני בליגה, 16 כיבושים לצד שישה בישולים), סיים במקום השלישי בטבלת הכובשים וקיווה שבמילאנו יוכל לקפוץ ולשחות בהנאה בבריכה של הקבוצות הגדולות ביבשת.

אנדרה סילבה
אנדרה סילבה בפורטו
Credit to FC Porto Facebook Page

 

הפורטוגלי נחת במילאן כחלק ממסע הרכש המסיבי שלה תחת הפרוייקט הסיני, ו-38 מיליון האירו ששילמו הרוסונרי, הפכו את סילבה לשחקן השני היקר ביותר בתולדות המועדון אחרי רוי קושטה (עד לרכישתו של לוקאס פאקטה עונה לאחר מכן). כיאה לכל שחקן פורטוגלי צעיר, תווית "היורש של כריסטיאנו רונאלדו", הוצמדה מיד אל מצחו, החולצה עם הספרה המחייבת 9 שמאז פרישתו של פיליפו אינזאגי רובצת עליה קללת חלוצים מתמשכת חיכתה רק לו, ואפילו CR7 התקשר להנהלת המועדון המילאנזי בעת מעמד החתימה כדי לברך על הבחירה שלהם דרך הסוכן של השניים, ז'ורז'ה מנדש. כשהעננה סביבו התפזרה ושלב ההוכחות הגיע, הדברים נראו אחרת לחלוטין: חילופי מאמנים, חוסר יציבות, הלחץ לתוצאות מיידיות והתעדוף של פטריק קוטרונה שגדל באקדמיה ותפס את מקומו ב-11, דחקו את סילבה לקצה הרוטציה.

שני שערים בלבד בעונת הבכורה בסרייה א' מתוך 10 שכבש ב-41 הופעות בכל המסגרות היו מנת חלקו של הפורטוגלי, שעם רכישתו של גונסאלו היגוואין בקיץ הבין שכדאי לו לארוז את המזוודות לפני שיהיה מאוחר מדי: "במילאנו הדברים לא התנהלו כשורה. הייתי ילד שמחפש איך לגדול, חייתי לבד, לא הצלחתי להתרגל למזג האוויר ולאורח החיים וחוויתי שנה קשה ומסובכת נפשית. הביטחון העצמי שלי בהחלט היה גדול יותר אם הייתי משחק בצורה רציפה יותר. אף אחד לא אוהב להרגיש רע ולכן בחרתי לנסות דברים חדשים. אני חושב שזו הייתה ההחלטה הטובה ביותר עבורי" טען החלוץ בנוגע לסיבות שמנעו ממנו לפרוח בארץ המגף.

מסע הרכש של מילאן
סילבה בראש מסע הרכש של מילאן
Credit to AC Milan Facebook Page

 

שחקן החוד הפורטוגלי בחר להיענות להצעתה של סביליה ועבר אליה בעסקת השאלה תמורת שלושה מיליון אירו ו-35 מיליון אירו נוספים שיעברו במידה והאנדלוסים יחפצו להעבירו לשורותיהם באופן קבוע בתום העונה. הפעם הוא קיווה שגם המזל ישחק תפקיד, והסיפתח שלו? היה מסחרר. שלושער לרשת של ראיו ואייקנו, שהפך אותו לשחקן הזר השני שכבש שלושער במשחק הליגה הראשון שלו בספרד, לצד צמד מול ריאל מדריד מתוך 11 השערים שהרשית בכל המסגרות, החזיר את החיוך לפניו של אנדרה וגרם לאוהדי הקבוצה האנדלוסית לצאת מגדרם עד כדי השוואתו לאחד החלוצים הגדולים ששיחקו ברמון סאנצ'ס פיחואן, פרדי קאנוטה. דווקא כשנראה היה שהוא עולה בחזרה על דרך המלך, שוב מכשול לא צפוי עמד בפניו ופציעה בברכו סיימה את הסיבוב הקצר בספרד בטעם מר וסייעה לסביליה לקבל את ההחלטה על סיום ההתקשרות עימו.

דלתות הסן סירו נפתחו מחדש לקראת שובו של הפורטוגלי, אלא שהפעם, הוא נעמד על הרגליים האחוריות ומי שניצל את המצב והיה בדיוק במקום הנכון ובזמן הנכון, היה מנהלה המקצועי של פרנקפורט ושחקן העבר, פרדי בוביץ', הסלובני שמכיר מקרוב את 'נפש החלוץ' ויודע כיצד לטפח סקוררים צעירים שצמאים לעשות את הפריצה הגדולה שלהם. מספר חודשים עברו ובוביץ' כבר התמוגג מהרכש שלו: "ראינו למה אנדרה מסוגל, יש לו פוטנציאל להפוך לשחקן הרבה יותר טוב ואין לי ספק שנסייע לו להתייצב כאן בפרנקפורט. לא בכדי הוא החלוץ השני הכי טוב בבונדסליגה. אנחנו אוהבים אותו גם באופן אישי ומקצועי, והוא מספר לנו לא פעם עד כמה הוא שמח כאן".

 

אחרי שטבילת האש שלו הסתיימה עם 12 שערים לצד ארבעה בישולים ב-25 הופעות, אל 2020/21 מספר 33 בשחור הגיע במוכנות שיא, מלא במוטיבציה ובעיקר בשל יותר להמשיך את גרף העלייה עליו הוא נמצא: "אני חושב שבתחילת דרכי הייתי צריך להתבגר. ההרפתקאות האלה, החיים הקשים כמו בבונדסליגה ובליגות האחרות בהן שיחקתי, הפכו אותי לאדם ושחקן טוב יותר".

שחקניו של אדי הוטר מציגים לראווה בצוותא עם בורוסיה דורטמונד את קבוצות ההתקפה השניות בטיבן בליגה הגרמנית (38 שערים) אחרי באיירן מינכן המובילה (57 שערים) וממוקמים במקום הרביעי בטבלת הבונדסליגה, הרבה בזכות הכיבושים של הסקורר המחונן שניפק 16 שערים (מתוכם חמישה צמדים) לצד שני בישולים ב-18 הופעות, ממוקם שלישי מבחינת מעורבות שערים בליגה אחרי רוברט לבנדובסקי ותומאס מולר, נמצא במקום השני בטבלת הכובשים מבין חמש הליגות הבכירות אחרי הסופרסטאר הפולני ורחוק כיבוש אחד מלקבוע שיא שערים אישי.

על אף שחצי עונה עוד נותרה לפניו והחיים ב"הרמוניה" (איינטרכט בגרמנית) של פרנקפורט מאירים לו פנים, אנדרה סילבה יודע שבגיל 25 עדיין לא מאוחר עבורו לעשות את צעד משמעותי נוסף ולהתקדם אל קדמת הבמה של הכדורגל העולמי כדי לממש את הר הציפיות שהונחו על כתפיו או לפחות חלק מהם כיאה לאופיו הצנוע והמופנם. אם ימשיך לספק את אותה יכולת עד סוף השנה, ההזדמנות הגדולה כנראה שוב תמתין לו בפתח הדלת, והפעם הוא יעשה כל שביכולתו כדי לקחת אותה בשתי רגליים.

אנדרה סילבה, פרנקפורט
Credit to "Eintracht Frankfurt" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח