הסיבות לפתיחת העונה החלשה של וושינגטון וויזארדס

// מאת עידו חסדאי

ניתוח לפתיחת עונת הNBA של קבוצתו של דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, שפתחה באופן רע מאוד את העונה ונראית רחוקה, הן ביכולת והן בתוצאות, מתמונת הפלייאוף.

לפני הדראפט לא הרבה חשבו שהקבוצה המסוקרת במדינת ישראל לעונת הכדורסל הקרובה בליגה הNBA תהיה וושינגטון וויזארדס, אך תוכניות לחוד ומציאות לחוד ודני נבחר בקבוצה שאולי הכי פחות סימנו כמועמדת לקלוט אותו בדראפט 2020.

דני אבדיה
via "washington wizards" facebook page

 

בין רגע, וושינגטון הפכה לקבוצה המסוקרת ביותר בארץ הקודש וכל משחקי הקבוצה משודרים בערוצים הישראלים השונים. כאלה אנו הישראלים, פרובינציאלים. אין לנו הרבה ספורטאים שנמצאים בטופ העולמי. אמנם מנור סולומון מככב בליגת האלופות, הג'ודוקא שגיא מוקי זכה במדליית זהב באליפות עולם ולינוי אשרם גורפת מדלייה אחר מדלייה בתחום ההתעמלות אומנותית, אבל אין לנו הרבה כאלו. ולכן, עד שיש לנו ספורטאי שמגיע לליגת הכדורסל הטובה בעולם, כפוטנציאל ענק, כולנו עוקבים סביב הקבוצה שלו ומייחלים שיצליח.

יכולתו של דני אבדיה עצמו לא יציבה עד כה, כפי שצפוי ומובן לגבי רוקי בעונתו הראשונה בליגה (ועל אחת כמה וכמה בחודש הראשון), כאשר הציג מספר משחקי שפל עם מעט דקות, נקודות ואנמיות מוחלטת, ומנגד התפוצץ נגד מיאמי במשחק שיא של 20 נקודות והציג עוד מספר משחקים מצוינים שהבהירו עד כמה גדול הפוטנציאל שלו. כדי להבין למה הרוקי הישראלי מתקשה לבוא לידי ביטוי ברוב משחקי הקבוצה מהבירה, צריך לגעת בכמה מסממני הקבוצה לפתיחת העונה הרעה, הרי דני הוא ווינר גדול שגדל במועדון מנצח כמו מכבי תל אביב והוביל את נבחרת העתודה של ישראל לשתי זכיות רצופות באליפות אירופה. לא פלא שהוא מתקשה יותר לבוא לידי ביטוי בקבוצה מפסידה שמשחקת כדורסל לא טוב בלשון המעטה.

 

קודם כל, הקבוצה נבנתה על מנת להיכנס לפלייאוף כבר השנה, אך כרגע בעלת מאזן מאכזב מאוד של 3 ניצחונות למול 8 הפסדים ופתיחת עונה רעה מאוד. נדמה שהקבוצה נבנתה בצורה לא נכונה כלל, בדגש על שחקני התקפה, ונצטט את סיכומו של ברדלי ביל להפסד בבוסטון "אנחנו לא מסוגלים לשמור על רכב חונה". והוא צודק. אמנם כישרון התקפי לא חסר לקבוצה בכיכובם של צמד הכוכבים ברדלי ביל עצמו ומר טריפל דאבל – ראסל ווסטברוק, אליהם מצטרפים ברטנס, תומאס בראיינט המצוין (שלפציעתו נתייחס בהמשך), רוי האצ'ימורה, היהלום הישראלי, דני אבדיה המצוין והרשימה עוד ארוכה. אך החולשה של רוב שחקני הסגל של הקבוצה היא היכולת ההגנתית, ומחסור הקבוצה בשחקן שמשמש כסטופר הגנתי כמו רוברט קובינגטון בפורטלנד למשל או ג'יי קראודר המצוין בפיניקס, שיכול לחפות על חולשתם של השחקנים האחרים בא בעוכריה. בינתיים, שחקני ההגנה המרשימים יותר של הקבוצה (יחסית) עד כה הם אבדיה ואיזק בונגה, אך זה לא מספיק, בטח כשהאחרון ממעט לקבל הזדמנויות. לא סתם הקבוצה סופגת הכי הרבה נקודות בממוצע למשחק, עם 121.3 נקודות למשחק.
בנוסף, גם התקפית הקבוצה לא ממצה את הפוטנציאל, משחקת כדורסל לא חכם שמבוסס על בידודים והתקפות מעבר מהירות, וממעטת לשלב תרגילים בהתקפות שלה.

בנוגע לפציעתו של בראיינט שהוזכרה למעלה, הסנטר המצוין פתח נהדר את העונה (התקפית כמו כל הקבוצה) ונדמה היה שהוא מהמועמדים לזכייה בתואר השחקן המשתפר, ואז נפצע, באחת מהפציעות שכל ספורטאי תחרותי מפחד מהן יותר מכל – קרע ברצועה הצולבת. הסנטר כמובן סיים את העונה, בעוד מו ואגנר ורובין לופז ינסו למלא את החלל הגדול שפציעתו הותירה ברוטציה.

 

בעקבות כך, מעמדו של המאמן סקוט ברוקס נראה לא יציב, וכלי התקשורת בארה"ב לא מרחמים עליו וטוענים שאם היכולת הרעה והתצוגות הלא מאומנות של קבוצתו יימשכו, הוא ימצא עצמו מהר מאוד מפוטר מהקבוצה. להשפעותיה של אפשרות פיטוריו של סקוט ברוקס על דני אבדיה עשויים להיות יתרונות, אך עלולים להיות גם חסרונות.

התסריט החיובי מבחינת היהלום הישראלי במקרה של הגעת מאמן חדש לקבוצה, הוא הצלחת המאמן החדש להציג כדורסל חיובי יותר ולהבליט את יכולותיו של דני בפרט בצורה טובה יותר. התסריט השלילי שעלול להתרחש אילו ברוקס יפוטר, הוא הגעת מאמן חדש שפחות יאמין בישראלי ונותן לו פחות דקות וצ'אנסים משמעותית, ותסריט זה עלול להפחית משמעותית את קצב התפתחותו של דני.

אמנם עד כה הצגתי את הקבוצה באור שלילי לגמרי, אך יש לזכור – עברו 11 משחקים בלבד ובין אם ברוקס ימשיך בקבוצה או יפוטר ממנה, אם הקבוצה תשתפר ותצליח לחבר רצף ניצחונות ולהציג יכולת גבוהה יותר מזו שהציגה עד כה, היא עוד עשויה להגיע לפלייאוף. בסיום העונה ייערכו סדרות "פליי אין" בין מקומות 7 ו-10 ובין מקומות 8 ו-9 במזרח ובמערב. מסדרות אלו תהיה לכל אחת מארבעת הקבוצות סיכויים להשתלב במסגרת הפלייאוף (לשני המקומות הגבוהים יותר יהיה סיכוי גבוה יותר כי הם יצטרכו לנצח משחק אחד במסגרת הסדרה ואילו שתי היריבות ייאלצו לנצח פעמיים). לכן, אם וושינגטון תצליח מעט להשתפר, אך תסיים רק במקום ה-10 למשל, היא עדיין תוכל להגיע לפלייאוף.

וושינגטון וויזארדס, ברדלי ביל
Credit to "Washington Wizards" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח