המרדף אחרי האיש שימשיך את מודל איביץ'

בהנחה ולא יהיה כאן גל שני של נגיף הקורונה שישבית את המדינה כולה מחדש, מכבי תל אביב תהפוך בקרוב מאוד ובאופן רשמי לאלופת המדינה לעונת 2019/20 ותשלים זכייה שנייה ברציפות בתואר החשוב ביותר בכדורגל שלנו.

אלא שלצד כל השמחה שסובבת את ההישג המסתמן, בוקעים גם לא מעט רגשות של מתח וחוסר וודאות. בפני הצהובים ניצבת משימה קשה לא פחות לקראת העונה הבאה: מציאת האדם המתאים שייכנס לנעליו של ולדימיר איביץ', שמבחינתו כנראה מעוניין לבצע קפיצה לבריכה העמוקה של הכדורגל האירופי.

איביץ', סרבי, מכבי תל אביב, מאמן
קרדיט לעמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי ת"א

 

אם נסתכל לאחור על שורת המאמנים שחוו הצלחה בצד הצהוב של תל אביב ונבחן מקרוב את האישיות שלהם, איביץ' שונה מכולם באופן די קיצוני: הוא קר רוח בקיצוניות, לא עושה חשבון לאף שחקן ללא שום קשר למעמדו בסגל, מנהל את הרוטציה הרחבה שעומדת לרשותו כמו מנצח בתזמורת בה כל אחד מרגיש חיוני להרמוניה הקבוצתית ומציג את הגרסה הטובה ביותר שלו בכל משחק נתון. כמו שליט חזק הוא גרם לשחקניו ליישר קו עם סל העקרונות שלו ולהישאר דרוכים בכל רגע נתון, מבלי שיפצו פה על כך. הרוב המוחלט עשה זאת ומי שלא, מצא את עצמו מחוץ לכותלי המועדון.

למאמן הבא שינחת בקריית שלום מצפים מספר אתגרים לא פשוטים שאם לא יצליח לעמוד אפילו באחד מהם, יש סיכוי לא מבוטל שזה עלול להוביל לקריסתה של המערכת כולה: לחץ מכל קצוות המערכת, כולל הקהל שיחזור לאצטדיונים בעונה הבאה ומצפה לכדורגל טוב וניצחונות רבים, חדר הלבשה שבע שצריך סמכות שתבעיר את הלהבה מחדש ותיתן דרייב, רמת משמעת שאליה השחקנים הורגלו ושכל התרפסות מצד המאמן תוביל במהרה לאיבוד שליטה ורוטציה רחבה, עם המון שחקנים כישרוניים שמצפים לקבל צ'אנס ראוי להוכיח את עצמם על כר הדשא.

 

אפשר לשפוט את הסרבי הקשוח על כך שלא הצליח להגיע רחוק יותר במפעלים אירופאים והודח בשלב מוקדם על ידי קבוצות מדרג נמוך יותר, זו ביקורת לגיטימית ומוצדקת, אך בגזרה המקומית שהיא "הלחם והחמאה" והבסיס של כל קבוצה בכדורגל הישראלי, הוא עמד בהצלחה יתרה במשך שנתיים רצופות עם סגל שנבנה על טהרת שחקני בית והשקעה אפסית ברכש מבחוץ ועל הדרך גם ניפץ שיאים היסטוריים.

סביר להניח שמתחת לפני השטח התל אביביים כבר גיבשו לעצמם רשימת מועמדים פוטנציאלים למשרת האימון של הקבוצה ואולי כבר סיכמו עם מאמן ספציפי, אך הניצחון הגדול ביותר של הסרבי הוא שראשי המועדון הצהוב לא יחפשו עוד מאמן זר גנרי, אלא אחד שקורץ בדיוק מאותו החומר של איביץ' כדי להשלים 'טרילוגיה' נוספת בעשור האחרון בכדורגל הישראלי. מי זה יהיה? את התשובות נקבל בקרוב.

איביץ, מכבי תל אביב
קרדיט לדף פייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב
Maccabi Tel Aviv FC – מועדון הכדורגל מכבי ת"א
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח