המסע של ליברקלופ: למה לי צ'מפיונס עכשיו?

הבלוג מלווה את משחקיה של ליברפול העונה, קצת ברצינות, מעט בהומור ומהזווית האישית.
מאחר והכוכב הגדול הוא המאמן יורגן קלופ, בחרתי לשנות במעט את שמה של הקבוצה, ועם האוהדים השרופים הסליחה.
מרבית הפוסטים נכתבים במהלך המשחק עצמו, או מעט אחריו.

כן, היה היום משחק נגד סאותהמפטון, אלא שבשל התחייבותי למעסיק שלי שאשקיע גם כמה שעות בעבודה לא צפיתי בו. בעוונותיי הרבים גם לא טרחתי להקליט אותו, כמו במקרים רבים בתחילת העונה, כדי לראות בערב אחרי התאפקות קשה והתנזרות של כמה שעות ממידע על התוצאה. וכל זה לא בגלל שידעתי שיהיה תיקו משעמם, אלא בעיקר בגלל שאיבדתי בשבועות האחרונים את ההתלהבות ואת החשק. נראה שהקבוצה הורידה הילוך וזה משפיע גם עליי.
אני מכיר את האקסיומה שאוהד מסור/שרוף צריך ללכת אחרי הקבוצה באש ובמים, אבל מה לעשות שהיכולת בשבועות האחרונים הפכה אותי קצת אדיש ורק חיזקה את דעתי שעדיף לנו בלי צ'מפיונס בעונה הבאה. באחד הטורים הקודמים הבטחתי שאתייחס לכך והריני עומד בהבטחתי.

ליברפול
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

אם נחזור לנושא האקסיומות, הרי שיש שתיים כאלה שמלוות את ליברפול מתחילת העונה.
הראשונה, שעליה כבר ערערתי ובה כבר פקפקתי לפני חודש, היא שיורגן קלופ הוא המאמן הראוי שיוביל את הקבוצה חזרה לגדולתה. אחרי השבוע האחרון הדילמה רק גדולה יותר.
האקסיומה השניה היא שכדי להתקדם ולהשתדרג ליברפול חייבת לסיים בין ארבע הראשונות ולהגיע לליגת האלופות. מצד אחד אני מסכים עם הרצון לסיים כמה שיותר גבוה, אולם מצד שני אני חושב שזה עדיין מוקדם מדי לשתי מסגרות קשות במקביל. הקבוצה עדיין אינה בנויה לכך, מקצועית ומנטלית.

ישנם שלושה טיעונים עיקריים בעד ההשתתפות בליגת האלופות: זה מביא כסף גדול, זה מושך שחקנים מהדרג העליון לקבוצה וזה מראה על המשך התקדמות לעומת השנים האחרונות בהן הקבוצה נכשלה בכך.

אין ספק שההכנסות מליגת האלופות הן גדולות, אולם תלויות מאוד בהתקדמות הקבוצה בשלבים השונים. מאחר והיא לא תהיה מדורגת יהיה לה קשה מאוד לעבור את שלב הבתים, ובמקרה זה ההכנסה הצפויה היא כ 10 מיליון יורו, וזה לא סכום שובר שיויון. נכון להיום ההכנסות מהפרמייר הן עצומות ואמורות להספיק לתקציב רכש מכובד, מה גם שלפי פרסומים שונים קלופ לא ניצל העונה את כל התקציב שנתנו לו.

לוגו ליגת האלופות

האם עלייה לצ'מפיונס תמשוך לליברפול שחקנים מהדרג הראשון באירופה? זה מה שיביא את אמבפה לקבוצה (והוא עוד לא דרג ראשון)? איסקו יעזוב בשביל זה את ריאל (וגם הוא לא דרג ראשון)?
האם אז אדן הזאר יבוא?
אני חושב שהתשובה לכל השאלות הללו היא לא. ליברפול עדיין אינה קבוצה "גדולה" מספיק כדי למשוך סטארים רק בזכות השם והמעמד שלה, וכאן אנחנו מגיעים ללב העניין.

ליברפול הוא מועדון גדול (בעיקר בעיני עצמו ואוהדיו) בזכות ההיסטוריה המפוארת שלו, אבל אם נהיה ראליים והוגנים עם עצמנו כאוהדים, נכון להיום מדובר בקבוצה מהדרג השלישי או הרביעי באירופה, מאחר ואין לה הישגים משמעותיים ועקביים בעשרים ושש השנים האחרונות. בלי קבלות והישגים המועדון לא יוכל לחזור לדרג הראשון.
כשאני אומר הישגים אני מתכוון קודם כל לאליפות, כי הסיכוי לזכות בצ'מפיונס הוא כמעט אפסי, ואחר כך להמשכיות של זכיה בתארים נוספים והתמודדות עד לשלבים הסופיים בכל מפעל בו הקבוצה תשתתף. קודם כל חייבים לזכות באליפות כדי לייצר מחדש את הרוח של קבוצה מנצחת, כמו שהיתה אי שם בשנות השבעים והשמונים. כמו שיונייטד היתה בתקופת פרגוסון (כן, בהחלט יש מה ללמוד מהם).
אחרי השנתיים האחרונות ברור שזכיה באליפות אנגליה לא הולכת יחד עם ריצה לטווח ארוך בצ'מפיונס, וליברפול אינה בנויה כיום לרוץ בשתי מסגרות תובעניות וקשות במקביל, לא מבחינת איכות ומגוון השחקנים שעומדים לרשות קלופ, ולא מבחינת המוכנות הפיזית שלהם, וראינו את זה בכמות הפציעות שהקבוצה עברה העונה.

המסקנה שלי היא שכדי לרוץ לאליפות בעונה הבאה הקבוצה חייבת לוותר על הצ'מפיונס ולהתרכז בליגה האנגלית בלבד. העונה זה עבד עד חודש דצמבר ואז הקבוצה התפרקה, המומנטום נעצר וצ'לסי ברחה. אני מקווה שלקראת העונה הבאה קלופ יפיק את הלקחים, יחזק את הקבוצה במקומות הנכונים ויחלק את העומסים טוב יותר. כדי להתחזק היטב קלופ חייב לפחות ארבעה או חמישה שחקנים חדשים בהרכב הפותח, וקשה לי לראות קבוצה כמעט חדשה מתחרה בשתי המסגרות.

אז נכון שאם נבחן את התוצאות מתחילת אפריל הן לא רעות (4 ניצחונות, 2 תיקו והפסד), אבל הקבוצה משחקת כדורגל חלש ומנצחת ממש בשיניים. אני ארשה לעצמי תיאוריית קונספירציה קטנה, ואעלה השערה שאולי קלופ חושב כמוני אבל לא יכול להצהיר על כך בראש חוצות?

קלופ ליברפול
Credit to Liverpool FC Facebook page

השורה התחתונה:
אני יודע שזו לא דיעה פופולרית ואולי היא תבוסתנית משהו, אבל לדעתי הקבוצה חייבת להעדיף את הניסיון לזכות באליפות אנגליה על פני ניסיון להתמודד בכבוד ובהצלחה בליגה ובצ'מפיונס.
אי אפשר יהיה לרקוד על שתי החתונות. זה פשוט לא יעבוד.

נ.ב. אם בכל זאת הקבוצה תצליח בעונה הבאה לרקוד על שתי החתונות, אני אשמח מאוד לכתוב: טעיתי.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח