המסע של ליברקלופ: הניצחון על סטוק

הבלוג מלווה את משחקיה של ליברפול העונה, קצת ברצינות, מעט בהומור ומהזווית האישית.
מאחר והכוכב הגדול הוא המאמן יורגן קלופ, בחרתי לשנות במעט את שמה של הקבוצה, ועם האוהדים השרופים הסליחה.
מרבית הפוסטים נכתבים במהלך המשחק עצמו, או מעט אחריו.

לפני המשחק:
אחרי התיקו הביתי באמצע השבוע מול בורנמות' התחלתי לכתוב טור מנומק ובו התלבטתי האם יורגן קלופ הוא המאמן שצריך להמשיך ולהוביל את הקבוצה והאם הוא זה שיכול לקדם אותה לשלב הבא.
הכיוון הכללי שלי היה שכנראה קלופ לא מתאים, אבל החלטתי להמתין למשחק מול סטוק לפני שאני מפרסם אותו.

וכך כתבתי על קלופ אחרי בורנמות':
"אני אפתח בשורה התחתונה, שבוודאי לא תנעם לחלק גדול מהאוהדים – יורגן קלופ הוא לא מה שציפינו. הוא לא הפיתרון. אני אהיה זהיר ואוסיף – כנראה.

כל אוהדי הקבוצה מכירים את היתרונות והחסרונות של המאמן. המשקולות משני צידי מאזני ה"בעד ונגד" של קלופ ידועות לכולם.
המסקנה האם הוא הצליח או לא היא כמובן סובייקטיבית ומשתנה מאחד לשני ותלויה הרבה בציפיות שהיו לכל אוהד בתחילת השנה.
אני לא ציפיתי בתחילת העונה לאליפות, אם כי במהלך התקופה הטובה לקראת סוף שנת 2016 בהחלט קיוויתי לכך ואז זו נראתה לי מטרה ריאלית, לאור חולשת חלק מהיריבות וביחוד לאור היכולת הנהדרת של הקבוצה.

האכזבה הכי גדולה שלי מאופן ניהול הקבוצה היא חוסר היכולת להציג יכולת גבוהה מול הקבוצות ה"קטנות", וגרוע מזה חוסר המוטיבציה והנחישות לעומת המשחקים ה"גדולים" והמשחק האחרון מול בורנמות' היה דוגמא מעולה לכך. הקבוצה פתחה את המשחק באדישות ובשלומיאליות, איבדה כדורים ליד הרחבה ובסוף ספגה שער ממסירה מיותרת לשוער. קשה לי להאמין שהיה מישהו שהופתע מהשער לאור הפתיחה.
זה הכישלון הגדול של קלופ – חוסר היכולת להביא את הקבוצה למשחקים ה"קטנים" ואסור לשכוח שהוא כבר עונה שניה בקבוצה. את ההנחה על שכר לימוד ומאה ימי חסד הוא קיבל כבר בעונה שעברה. הוא למד כבר את הליגה ומכיר אותה. לפחות היה אמור להכיר.
אפשר להגיד שאיכות השחקנים של הקבוצה פחות טובה משאר הגדולות ושיש הרבה פציעות (מזל או טיפול לקוי?), אבל קשה לי לראות שחקן אחד של בורנמות' שהיה עולה בהרכב הראשון של ליברפול ולמרות זאת הם לא נפלו מליברפול ברוב שלבי המשחק.

אני לא יודע מה הסיבה לחוסר המוכנות והתפקוד של הקבוצה במשחקים ה"קטנים". האם ההכנה פחות מדוקדקת, האם המשחקים הללו לא מעניינים או מאתגרים את קלופ, או אולי אין לו פתרונות טקטיים נגד מערכים סגורים וקבוצות מתגוננות. בכל מקרה הוא נכשל שם שוב ושוב והקבוצה לא מצליחה לשבור את תקרת הזכוכית הזו.

הרי מה שמצופה ממנהל טוב זה לחזק את נקודות החולשה, להתמודד עם הבעיות של האירגון ולהשתפר משנה לשנה, ממשחק למשחק, וזה לא כל כך קורה אצל קלופ."

קלופ ליברפול
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

המשחק:
במחצית הראשונה היתה שמש נהדרת והשדר האנגלי אמר שבחיים הוא לא היה בסטוק באפריל בלי מעיל…

אם המשחק היה מסתיים בהפסקה כנראה שהמסקנה שלי לגבי מידת ההתאמה של קלופ היתה סופית, ולא בגלל שהוא החליט להיצמד גם הפעם למערך שלושת הבלמים, אלא בגלל ששינוי המערך היה מלווה בהרכבת הצעירים בהרכב הפותח, בהחלפת המקומות של המגינים הקבועים ובעיקר בגלל שכבר בדקה העשרים (ואני נדיב עם קלופ) היה ברור שעם המערך הזה ובהרכב הזה לא נתקרב אפילו לבעוט לשער של סטוק.

אמנם קלופ שוב איחר בחילופים, אבל לפחות הפעם הוא עשה אותם הרבה יותר מוקדם מהרגיל והשילוב של צמד הברזילאים הוכיח את עצמו. המשחק שטף, המצבים הגיעו ושניהם הבקיעו שערים, כשהשער של פירמינו היה פשוט נהדר (הזכיר לי את השער של ורדי נגדנו בשנה שעברה). מדהים ששני הבישולים היו של צ'אן וג'יני שבמחצית הראשונה גם עם מיקרוסקופ אי אפשר היה למצוא אותם על המגרש.
אני מניח שרוב אוהדי הקבוצה, כמוני, חששו שהשיוויון יגיע, אבל איכשהו ההגנה החזיקה מעמד ולא ספגה.

מה ז'תומרת איכשהו? יש שוער בשער!!
משחק ראשון מאז עידן פפה ריינה, שהשוער מביא נקודות לליברפול. שתי הצלות ענקיות של מיניולה מבעיטות מטווח אפס השאירו את החיוכים אצל קלופ ואולי השאירו אותו כשוער ראשון גם לעונה הבאה.

סיימון מניולה
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

שורה תחתונה:
משחק שלישי תוך שבוע, בליגה הקשה הזו, וההספק די טוב אם כי לא מושלם: שני נצחונות ותיקו.
ניצחון בשיניים על קבוצה שבקושי מבקיעה ולא ניצחה אף אחת מקבוצות הצמרת העונה, ולמרות זאת הובילה עד הדקה ה 70.
פתיחה מבולבלת, אבל התאוששות בזמן, קצת מזל והרבה שוער הספיקו לניצחון.
בסיום קלופ אמר שהתכנון המקורי היה לבצע את החילופים בהפסקה.

מכבי ת"א בכדורסל תמיד קונה את השחקנים והמאמנים שמצליחים מולה. אני מתנגד לשיטה הזו, אבל אולי הגיע הזמן לרכוש את וולטרס כדי שיפסיק לעשות לנו צרות. שער שביעי שלו מול ליברפול בשלושה עשר משחקים – הספק מדהים.

ובכל זאת, מה לגבי קלופ?
אני עדיין מתלבט אם הוא האיש הנכון במקום הנכון. מגיע לו להמשיך ואין לי ספק שהוא יהיה איתנו גם בעונה הבאה, וגם ברור שהקבוצה תצרף שחקנים נוספים כי הסגל הנוכחי לא מספיק טוב וגדול לרוץ במקביל בשתי מסגרות ולהתמודד על האליפות.
אבל, וזה אבל גדול, אם הוא לא יתקדם בכל הנושאים בהם הוא חלש, הקבוצה תמשיך לדרוך במקום. אמנם התקציב כנראה לא יהיה גדול יותר מזה של המתחרות, אבל לסטר הוכיחה שזה רק תירוץ.
קלופ חייב לשפר את נושא ההכנה המנטלית והטקטית לכל המשחקים וגם את אופן ניהול המשחקים שלו ואולי גם את בחירת השחקנים לסגל (יש לי תחושה שהוא מאוהב* בצוות הקיים עוד מהעונה שעברה ולכן לא עשה מספיק שינויים בין העונות ובפגרה).
יכול להיות שהוא צריך לרענן את צוות העוזרים שלו, שחלקם ממשיך איתו עוד מימי דורטמונד העליזים.

*כתבתי מאוהב כי הוא נראה לי טיפוס די רגשן…

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח