המסע (לאליפות) של ליברפול (12)

איש אחד חכם אמר פעם: "אל תעשה לחברך את ששנוא עלייך".
אני בדרך כלל אוהב ונהנה להגיד לאחרים "אמרתי לך". אני נהנה לנצח בויכוחים ולהוכיח שצדקתי. זו ממש הרגשה נפלאה. זה ממש עושה לי טוב.
אני שונא, אבל ממש שונא, שמישהו אומר לי "אמרתי לך". שונא להפסיד בויכוח, ולצאת פארש. זה ממש מבאס.

מה אמרו לנו לפני המשחק עם ווסט ברומיץ' אלביון? שהם חבורה של נגרים גבוהים וחזקים שהאפשרות היחידה שלהם להבקיע גולים זה ממצבים נייחים.
אז מה עשינו? ספגנו שני גולים ממצבים נייחים.
אמרנו לך, אמרנו לך, אמרנו לך….

הלכתי לויקיפדיה כדי ללמוד קצת על ווסט ברומיץ'. מדובר בעיר קטנה במרכז אנגליה שגרים בה רק 75 אלף תושבים. המקום נזכר בפעם הראשונה בכתובים בשנת 1086 תחת השם bromwic, כלומר broom viliage. האם באמת הכפר נקרא על שם מטאטא? כנראה שלא, כי יש גם עץ עם שם כזה. לא חקרתי יותר מדי לעומק את הסוגיה. נותן לכם להחליט. אותם כתובים היו למעשה סקר רכוש שביצע המלך ויליאם הכובש בכל אנגליה ונועד לקבוע את רמת המס שישלם כל אחד ואחד בממלכה.

הקבוצה עצמה נוסדה ב-1878 ומשחקת מאז במדים מפוספסים. יש לה קהל אוהדים פנאטי ונאמן ובסקר של הבי.בי.סי לפני מספר שנים הם נבחרו כקהל האוהדים החכם ביותר באנגליה. שיהיה. האוהד הכי מפורסם של הקבוצה הוא אריק קלפטון, שזה כבר משדרג את הסנטימנט החיובי שלי אליהם.

המשחק עצמו גם נראה כמו "רבותי ההיסטוריה חוזרת". כמו מרבית המשחקים באנפילד העונה, גם הפעם היתה שליטה מוחלטת של ליברפול בכדור (70%), אינספור ניסיונות הבקעה ומעט מאוד בעיטות מדויקות ואפקטיביות למסגרת. השער הראשון היה בית ספר לתנועה לעומק של הנדרסון שהסתיים בבעיטה שלו מקרוב לרשת. מלבד זה רוב הזמן היתה תנועה לרוחב ויותר מדי הגבהות לרחבה.
בכל כדור חופשי ווסט ברומיץ' שלחה את כל הנפילים שלה לתוך הרחבה. במחצית הראשונה הם ניצלו הדיפה גרועה של מיניולה כדי לבעוט מקרוב לרשת ובשנייה שני הבלמים דחפו מאחור את לוברן ודחקו בנגיחה קרן מסובבת פנימה. קלופ זרק למגרש שלושה חלוצים והקבוצה לחצה בטירוף עם דחיפה יוצאת דופן של הקהל. שש דקות בתוך זמן פציעות פגע כדור שבעט אוריגי מרחוק באחד המגינים המפוספסים וחדר לרשת. 2-2 מטורף.

אז נכון שקלופ עשה לא מעט קסמים עד היום, העמיד את הקבוצה מחדש על הרגליים והכניס מוטיבציה לשחקנים ולקהל, אבל יש לי תחושה שמשהו קצת נתקע ואין לו ממש פתרונות מול קבוצות אנגליות קשוחות שסוגרות את המשחק. היום היה ברור כבר מתחילת המחצית השניה שהעסק לא דופק וצריך לעשות שינוי, שבסופו של דבר הגיע, אבל מאוחר מדי ובחלקו נבע מפציעה קשה של הבלם לוברן.
אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה הלחוצה של משחקי חג המולד עם ערימת פצועים ותקווה שבכל זאת ולמרות הכל נצליח.

אין דבר יותר מתאים לסיים יום חורפי כזה מאשר בלוז טוב של אריק קלפטון…

לסיום – חידת היגיון: מה הקשר בין השיר הזה לקבוצת הכדורגל של ווסט ברומיץ'?

Credit to "Liverpool FC" Facebook page
Credit to "Liverpool FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח