המירוץ ל-MVP

כולנו רוצים שעונת ה-NBA כבר תתחיל. מה שנותר עד אז, זה להעביר את הזמן בסקירות ולתת נבואות לקראת העונה הקרובה. אחד הקרבות המעניינים יהיה על ה-MVP של העונה הסדירה. תואר שעל פניו אין לו משמעות, אבל יש בו המון יוקרה וגם סוג של הכרה רשמית באיכות של השחקן.

בדיונים על איזה שחקן גדול יותר מבחינה היסטורית, מצרפים לטיעונים את כמות הזכיות בMVP. בעונה החולפת ראינו ציטוטים מצד הסביבה הקרובה של הארדן ויאניס, שהראו עד כמה התואר האישי חשוב להם.

אז מי המועמדים הבולטים לתואר בעונה הקרובה?

יאניס MVP
Credit to "NBA" Facebook page

 

קוואי לאונרד

כוכב האליפות של טורונטו מיצב את עצמו כאחד משני השחקנים הטובים בעולם כיום (בצמוד ליאניס). בתקופה שלו בסן אנטוניו הוא נחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם, אך המעבר שלו לטורונטו והפיכתה מלוזרית נצחית לאלופה גאה, הראה שהגדולה שלו היא בממדים היסטוריים. קוואי העדיף באפון גלוי לקבל מנוחה במהלך העונה הסדירה שלו בטורונטו, מה שגרם לו לשחק 60 משחקים בלבד. זה השאיר אותו רענן לפלייאוף והשתלם לכל הצדדים. העניין הוא שלקוואי אין עדיין תואר MVP ביד, דבר שהוא ירצה לשנות כבר בעונה הקרובה.

עכשיו כשכל העולם מעריך את הגדולה של קוואי, יש לו את הרוח הגבית לזכות העונה בתואר. בשביל זה הוא יצטרך לשחק מעט יותר ולהוביל את הקליפרס לאחד משני המקומות הראשונים במערב.

סיכויי זכייה: גבוהים מאוד.

יאניס אנדטוקומבו

היווני יהיה חדור מטרה להגן על התואר שלו גם העונה. עיקר העיניים יהיו על המערב העונה לאור הגעתו של קוואי, ההתחזקות של הלייקרס וגם הפרויקטים המעניינים ביוטה וביוסטון. בשביל לזכות שוב, יאניס ומילווקי יצטרכו להביס את יתר היריבות במזרח ולזכות במקום הראשון בצורה משכנעת, כזאת שלא תותיר לפילדלפיה והאחרות סיכוי להתקרב. אם נראה ממנו שיפור בקליעה משלוש, זה עוד טיעון לטובתו שיראה על ההתקדמות האישית שלו כשחקן.

סיכויי זכייה: גבוהים מאוד.

 

לברון ג'יימס

ללברון יש מה להוכיח העונה. העונה הקודמת נישלה אותו מתואר השחקן הטוב בעולם וגרמה לחובבי הליגה לחשוב שאולי הוא כבר פחות רלוונטי מבעבר. אז הביאו לו את אנתוני דיוויס שאמור לעזור ללברון וללייקרס לחזור לגדולתם. בשביל לזכות ב-MVP לברון צריך קודם קל להיות כשיר, בניגוד לעונה הקודמת בה סבל מפציעות. אחרי שזה יקרה, הפרויקט של הלייקרס צריך להתחבר כמה שיותר מהר. פחות ממקום 3 ייחשב לכישלון עצום.

אם הלייקרס תסיים ראשונה במערב, אפשר לומר בוודאות שלברון ייזכה בMVP. העניין הוא שזה לא הולך להיות פשוט. לקליפרס יש סגל טוב יותר, פורטלנד קבוצה מחוברת יותר וגם יש קבוצות נוספות שמפוצצות בכישרון. לא יהיה לו קל.

סיכויי זכייה: גבוהים.

 

ג'ואל אמביד

העזיבות של קיירי וקוואי הותירו שתי קבוצות על במזרח – מילווקי ופילדלפיה. פילדלפיה אמנם איבדה את באטלר, אך התחזקה בריצ'רדסון והורפורד ובנוסף גם שמרה על טוביאס האריס. התוצאה היא חמישייה מפלצתית וקבוצה שצריכה לממש כאן ועכשיו.

אמביד הוא הכוכב הגדול של הפרויקט הזה. הוא היה נהדר בעונה הקודמת ונתן לקוואי וטורונטו את הפייט הכי קשה בדרך אל התואר. סביר להניח שהוא ימשיך לתת את הטון ושפילי תסיים באחד משני המקומות הראשונים במזרח. השאלה מבחינת אמביד היא איזה מקום. כי מקום ראשון בהובלתו יכול להיות שווה לו תואר MVP. כל עוד ענייני הבריאות שפוקדים אותו מדי פעם לא יפריעו לו, הצפייה ממנו תהיה לקחת את פילי לצמרת המזרח במאזן כמה שיותר טוב.

סיכויי זכייה: בינוניים.

ג'ואל אמביד, פילדלפיה
Credit to "Joel Embiid" Facebook page

ג'יימס הארדן

נדמה שהארדן גם העונה יהיה בשיח לגבי האופציה לזכות בתואר – הוא שוב יקלע המון ויהיה הסקורר הכי טוב בליגה. אבל כפי שהוא חווה על בשרו, זה לא מספיק בשביל לזכות בפרס הנכסף. לרוב, ה-MVP הולך למי שגם הרשים ברמה האישית וגם שהקבוצה שלו סיימה גבוה בליגה, למעט מקרים בודדים כמו ווסטברוק. מה שזה אומר הוא שהארדן יהיה תלוי בחבריו בשביל לזכות. אם יוסטון תסיים במקומות 4 ומטה, אין לו סיכוי לזכות גם אם יקלע 40 נקודות למשחק. אבל במידה ויוסטון תתמודד כתף אל כתף מול הקבוצות מלוס אנג'לס ותעקוף את היתר, הארדן יוכל לזכות בMVP.

סיכויי זכיה: בינוניים.

 

דונובן מיטשל

יש תחושה באוויר שמיטשל ויוטה הולכים לתת קפיצה העונה – מקבוצת פלייאוף חביבה לקבוצה עם כוונות רציניות. קונלי שהגיע יתפוס תשומת לב מול ההגנות, דבר שיקל על מיטשל לבצע משימות התקפיות. זה לבטח ישפר את הסטטיסטיקות שלו ואולי גם יסייע ליוטה לתפוס עמדה טובה יותר בסיום העונה. בלייקרס ובקליפרס הסגלים עברו מהפכות, ביוסטון החליפו את אחד השחקנים הראשיים ובגולדן סטייט יתרגלו למציאות החדשה ללא דוראנט וכרגע גם בלי קליי. עד שכולם יבינו מי נגד מי, ליוטה יש הזדמנות לרוץ קדימה ולצבור ניצחונות.

אם מיטשל ישפר את המספרים שלו ויפתיע עם יוטה כל הדרך לפסגת המערב, אולי הוא יוכל לזכות באחת הזכיות המפתיעות ביותר בתולדות הליגה.

סיכויי זכייה: נמוכים.

 

סטף קרי

בכל המקרים שציינתי המיקום של הקבוצה מהווה נדבך חשוב בסיכויו של השחקן לזכות ב-MVP. המקרה של סטף הוא שונה. הרי כולם יודעים שהולכת לעבור עונה מאתגרת על הווריורס עם האבידה של אחד השחקנים המוכשרים בליגה. בגלל שגם קליי עדיין פצוע, רוב האחריות תהיה על הגב של קרי. ביכולת שלו לשתף פעולה עם ראסל ובכלל להניע את כל העסק.

אם הווריורס בהובלתו יראו בעונה הסדירה ששווה לספור אותם גם בפלייאוף, סטף יוכל לזכות ב-MVP. זה יוכיח מעבר לכל ספק שהוא בעצם הקסם של גולדן סטייט.

סיכויי זכייה: נמוכים.

סטף קרי
Via NBA.com facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסיכוי של סטף גבוה לדעתי משל לברון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח