הליגה (לא) חלשה

קלישאה וגימיק. רק כך ניתן לכנות את האימרה: ״הליגה חלשה השנה". קלישאה, בגלל שזו אימרה נדושה שאין לה משמעות וגימיק משום שהיא לא רלוונטית.

ביתר ירושלים מכבי חיפה, קלטניס, סומא
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגות לכדורגל

בערך מהמחזור הרביעי השנה בליגת העל עלו הקולות, החלשים בהתחלה, שטענו ש״הליגה חלשה!!!!״ עם עוד הרבה סימני קריאה. מאז ועד המחזור העשירי, הקולות רק התעצמו, עם הטענות שאין תחרות בגלל שמכבי תל אביב כבר סגרה את מאבק האליפות, הפועל תל אביב מאכזבת ומשעממת שבוע אחר שבוע, מכבי נתניה מתרסקת ונראית רחוקה שנות אור מהקבוצה המלהיבה שראינו בעונה שעברה, בית״ר קרובה להתפרק בכל רגע ועוד טענות רבות ומשונות.

״הליגה חלשה השנה״, ״בעבר היה יותר טוב״? אני לא חושב שהיה כל כך יותר טוב. הייתם רוצים לחזור לשנים שבהם כל עונה הייתה בסכנת ביטול? הייתם רוצים לחזור לשנים שבהם הפועל תל אביב ומכבי תל אביב שלטו בליגה כמעט ללא עוררין? זה לא סוד שגם כיום קיימות פארסות וקומבינות בכדורגל הישראלי, אבל הרבה אנשים לא זוכרים שהיו זמנים שבהם הימורים והטיות משחקים היו לכאורה דבר שבשגרה. לפחות כיום חלק מהקבוצות שואפות לניהול נכון ומקצוענות. בשנים האחרונות כלי סטטיסטיקה הופכים לחלק מרכזי אצל כל הקבוצות בליגת העל, ואפילו ה-VAR יגיע אלינו לפני שהוא מגיע לפרמייר ליג ולליגת האלופות. אז נכון, היו שנים שהיו פה שחקנים אדירים וקבוצות נהדרות, שהביאו לנו הרבה מאוד כבוד וקידמו את הכדורגל שלנו, אבל גם באותן תקופות היו הרבה מאוד בעיות בליגה.

 

רק לשם השוואה, בעונה שעברה, שנחשבה לאחת התחרותיות והמעניינות שהיו פה, בסוף המחזור ה10 להפועל חיפה ולהפועל באר שבע היו 23 נקודות כל אחת, כשבית״ר ומכבי מעט מאחור עם 20 נקודות. פרט למכבי נתניה, שישבה במקום החמישי עם18  נקודות, שאר הקבוצות בליגה היו רחוקות מאוד מהצמרת. לעומת זאת, העונה, מכבי תל אביב נמצאת בראש הטבלה עם 26 נקודות, בני יהודה והפועל חדרה אחריה עם 19 ולא פחות מ-7 קבוצות יכולות להשתחל לפלייאוף העליון עם שני משחקים טובים. בנוסף, נכון למחזור ה-10, ברוב הנתונים שקשורים לריצה חל שיפור גדול ביחס לעונות קודמות, נתון שמעיד על כך שקבוצות מתחילות לשים דגש על כושר גופני וקצב משחק, אלמנטים שמאוד חסרים בליגה שלנו.

אם מישהו טוען שהליגה חלשה ביחס לשנים קודמות בגלל חוסר תחרותיות, איך הוא יוכל להסביר את העובדה שדווקא השנה המרוץ לפלייאוף העליון נראה פתוח מתמיד? גם הטענה שהליגה כבר סגורה והאליפות כבר אצל מכבי היא מוזרה, משום שכל אוהד כדורגל שמבין עניין יודע שלא לוקחים אליפות בנובמבר ושכל קבוצה עוברת לפחות משבר אחד בעונה. הקבוצות האחרות רק יצטרכו לנצל את המעידות של מכבי, שיגיעו בסופו של דבר. הסגל של הפועל חזק ובהחלט מתאים להתמודדות על כרטיס פלייאוף העליון, כך שאני בטוח שתוצאות ה0-0 יוחלפו בקרוב בניצחונות. אני בטוח שעכשיו, לאחר שגיא לוזון עזב וקלינגר הגיע, בית״ר תפתח דף חדש, אז אל תספידו אותה. מכבי נתניה הצליחה לחזור לעצמה עם רעיונות טקטיים חדשים ומעניינים והתבססות על צעירים מבטיחים. אני לא רואה שום בעיה עם העובדה שבני יהודה, שבנויה ומנוהלת על ידי יוסי אבוקסיס הגאון, תהיה במקום השני בטבלה בזכות השילוב בין ותיקים ולצעירים והכדורגל היפה שהיא משחקת. אם אתה טוען שליגת העל חלשה השנה, כנראה שזה אומר שאתה גם טוען שהליגה הספרדית חלשה השנה, הרי שם ברצלונה וריאל נראות פגיעות מתמיד, ולנסיה ובילבאו יותר קרובות לקו האדום מאשר למקומות שמובילים לאירופה, ואתלטיקו מתקשה לחבר כמה ניצחונות רצופים.

 

שחקנים כמו טוני וואקמה ווידאר קיארטנסון עזבו, אבל במקומם הגיעו שחקנים נהדרים אחרים, כמו פרדי פלומיין של הפועל חדרה, ואלון אחמדי בקריית שמונה וג׳ורג מנדז׳ק בצד הירוק של הכרמל. הדגש על צעירים נראה יותר מתמיד העונה, עם פריצות של שחקנים כמו ירדן שועה, שי קונסטנטין, מתן בלטקסה, שחר פיבן, רז שלמה, עידן כהן, דולב חזיזה, שי אליאס, יהב גורפינקל ועוד. אז לא. לדעתי הליגה לא חלשה השנה ואפילו יש סיכוי לא רע שהשנה תהיה שנת מפתח לכדורגל הישראלי, עם מגמה מעודדת בנבחרת הלאומית, שינויים בהתאחדות וחשיבה לעתיד הרחוק )לשם שינוי(. חוץ מזה, איך אפשר לקרוא לליגה שבה ערן לוי משחק בה משעממת או חלשה?

הפועל תל אביב, מכבי תל אביב
זיקרי. בסוף הכדורים יכנסו. קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות בכדורגל
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח