הכוכבים שירצו לשכוח את 2020

שנת 2020 שהביאה עימה את נגיף הקורונה ששינה לחלוטין את פני העולם והותיר את מגרשי הספורט ריקים מאדם בחלק מהמדינות נכון לכתיבת שורות אלה, סוף-סוף הגיעה לתומה ופיתוחו של החיסון בהחלט שולח ניצוצות של אופטימיות לקראת ההמשך.

העובדה שהקהל לא נכח באיצטדיונים, גרמה ללא מעט כדורגלנים וקבוצות להפציע מתוך השקט ולחולל הפתעות, אך יש לא מעט כאלה שלבטח ינסו לשכוח ממנה בכל דרך אפשרית, לאחר שלא הצליחו להביא את היכולת המוכרת שלהם לידי ביטוי ב-12 החודשים האחרונים.

אחרי לא מעט לבטים ושינויים בדירוג, בחרתי את חמשת הכדורגלנים להם יש את כל הסיבות האפשריות לשכוח את השנה המוזרה שעברה על כל אחד ואחת מאיתנו, בין אם על המגרש ומחוצה לו, וכמובן אתייחס גם לאלה שיכלו בקלות לתפוס מקום ברשימה, אך הוצאו ממנה ממש ברגע האחרון.

לאו מסי, טוני קרוס, ריאל מדריד, ברצלונה
Credit to "LaLiga" Facebook page

 

1. ליאו מסי: אם היו שואלים את ה"פרעוש" איך הוא היה מסכם את השנה שעברה עליו במילה אחת, הוא ככל הנראה היה עונה – טראומה. ברצלונה הודחה בבושת פנים מליגת האלופות עם אחת התוצאות הבלתי נשכחות במפעל מול מי שזכתה בו והשלימה טרבל אדיר, באיירן מינכן, והפסידה את תואר האליפות לנמסיס ממדריד. מצד אחד, מס' 10 באדום כחול שמר על המספרים האישיים כשסיים את העונה שעברה כמלך השערים של הלה ליגה והגביר עוד יותר את התלות של בארסה ביכולות הפנומנליות שלו. מנגד, הסופרסטאר הארגנטינאי הרגיש חסר אונים ומרומה על ידי הנשיא לשעבר ברתומיאו, ובצעד מפתיע שלח את הפקס המפורסם שהרעיד את העולם והכניס את העיר ברצלונה וחלק לא קטן מאוהדיה למספר "ימי אבל" ומחאה.

בסופו של דבר, מסי נשאר בקמפ נואו ופתח את העונה הנוכחית בצורה די מהוססת בדומה ליתר חבריו ועל פי הראיון האחרון שסיפק לתקשורת, הוא כן קושר את עתידו עם המועדון הקטאלוני. למרות זאת, השאלה הגדולה בנוגע להארכת חוזהו במועדון לא תקבל תשובה בינואר על אף שיוכל לחתום בכל מועדון בו חפץ ליבו ותתקבל רק בתום העונה בהתאם למספר תנאים: הנשיא החדש שייבחר, הסגל שייבנה סביבו בהתאם למצוקה הכספית שבה נמצא המועדון, וכמובן הישגים קבוצתיים.

 

2. כריסטיאן אריקסן: בינואר האחרון, הדני הבינלאומי בן ה-28 קיבל החלטה לעזוב את טוטנהאם, לאחר שבע שנים בלונדון וחתם במדיה של אינטר מתוך תקווה שיצליח לזכות בתארים בבירת האופנה של איטליה כחלק מהפרוייקט השאפתני של הנראזורי, אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. אריקסן לא מצא את מקומו ברוטציה של אנטוניו קונטה ועד כה רשם בצד השחור כחול של מילאנו ארבעה שערים לצד שלושה בישולים בלבד ב-38 הופעות ונראה שהרומן עם אינטר יסתיים ממש בקרוב לאחר שמנכ"ל אינטר כבר הספיק להתבטא בעניינו: "הוא ברשימת ההעברות ויעזוב בינואר. כרגע לא מהווה שום פונקציה בתוכניות שלנו".

על פי לא מעט דיווחים, שתי המועמדות העיקריות לקלוט אותו הן כמובן התרנגולים, במדיהם כבש 69 שערים וניפק 89 בישולים ב-305 הופעות בכל המסגרות והגיע עימם עד לגמר ליגת האלופות שם נוצחו על ידי ליברפול, ופ.ס.ז' שבקרוב תמנה את מאוריסיו פוצ'טינו למאמנה שמכיר את אריקסן היטב מהימים המשותפים בממלכה.

 

3. מרסלו: זה לא סוד שהקפטן השני של ריאל מדריד נחשב לאחד השחקנים המוערכים ביותר בסגל של אלופת ספרד ומהחביבים ביותר על זינדין זידאן שעם חזרתו לקדנציה שנייה במועדון בחר לתת לו שוב את המפתחות בעמדת המגן השמאלי. אם בעונה האחרונה שהסתיימה עם טעם מתוק עבור המועדון מבירת ספרד מרסלו נלחם מדי שבוע על מקום בהרכב מול פרלאן מנדי שנרכש מליון בראייה לעתיד, 2020/21 הפכה עבורו לסיוט מתמשך: המאמן הצרפתי בחר לשים את הז'יטונים על המגן בן ארצו ובכך דחק את השחקן הווירטואוזי עד לקצה הספסל בזמן שהקבוצה ביצעה קאמבק מחודש לאחר שפתחה את העונה בכל ענות חלושה.

בשש ההופעות שרשם מרסלו העונה, הלבנים מבירת ספרד סיפקו 33% הצלחה (שני ניצחונות לצד ארבעה הפסדים בכל המסגרות). התקשורת הספרדית, שאוהבת לפרגן לשחקנים בקלות ובאותה מידה גם "לתלות אותם בכיכר העיר", ירתה את מיטב חציה לעברו וסימנה אותו כחולייה החלשה בסגל וכאשם בתוצאות הלא מספקות. בימים האחרונים עלו לא מעט דיווחים על כך שהשחקן מארץ הסמבה עבד קשה בפגרה ושכר מאמן כושר אישי על מנת שיצליח לשפר את המדדים ולהוכיח לזיזו שיש לו עוד הרבה מה לתרום להצלחה של ריאל, אבל גם הוא יודע שאם הקבוצה תמשיך את רצף הניצחונות שלה ותציג יכולת טובה, הסיכויים שלו לשוב להיות שחקן משמעותי בסגל נמוכים ואולי עליו לחשב מסלול מחדש ולמצוא יעד בו יוכל לסיים את שנות הקריירה האחרונות שנותרו לו בכבוד.

 

4. וירג'יל ואן דייק: שנת 2020 המטירה על הבלם היקר בעולם לא מעט רגעי אושר כשהגדול שבהם הגיע לאחר הזכייה ההיסטורית של המייטירדס באליפות, אלא שבעונה הנוכחית הכל החל להשתבש עבור עמוד התווך של הגנת ליברפול: שגיאות ישירות מצידו שהובילו לשערים בחמש ההופעות שהספיק לרשום בליגה וכמובן הפציעה קשה ברצועות ברכו שנגרמה מתיקול פראי של שוער אברטון, ג'ורדן פיקפורד, בדרבי של מרסיסייד שבעקבותיו נאלץ לעבור ניתוח שגזר עליו היעדרות לתקופה ממושכת מהמגרשים.

ההולנדי בן ה-29 שהחל את "גל הפציעות" איתו מתמודד יורגן קלופ בגבורה עד כה עובד קשה בימים אלה על מנת לזרז את תקופת השיקום עד כמה שניתן בתקווה שעוד יצליח לעזור לקבוצתו בהמשך העונה במאבק האליפות. כרגע אין מועד מדוייק לגבי חזרתו לכר הדשא באנפילד שבתקופה האחרונה פתח את שעריו לקהל כחלק מהנחיות הקורונה החדשות באנגליה שאולי ישתנו בהמשך בעקבות גל התפרצות נוסף של הנגיף.

וירג'יל ון דייק
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

5. פייר אמריק אובמיאנג: הרגע המכונן של אוהדי ארסנל בעונת 2020 היה החתימה של החלוץ הגאבוני בן ה-31 על חוזה חדש שישאיר אותו באיצטדיון האמירויות עד 2023 (אלא אם יקרו שינויים בעניינו) עם שכר שעומד סביב ה-250,000 ליש"ט בשבוע ובמסגרתו הוענק לו סרט הקפטן של הקבוצה. המוציא לפועל של ארסנל שהפך למהיר ביותר בהיסטוריה שכבש 50 שערים עבור המועדון הלונדוני, סיים את עונת 2019/20 עם 22 כיבושים (בדומה לדני אינגס) ב-34 הופעות, היה מעורב ב-25 שערים מתוך 56 שהתותחנים כבשו במהלך העונה שעברה (חמישי בפרמיירליג) אותה סיימו במקום השמיני וכמובן היה שותף מלא לזכיות של קבוצתו במגן הקהילה ובגביע האנגלי.

את העונה הנוכחית ארסנל פתחה ברגל שמאל בלשון המעטה, כשגם 'אובה' נסחף אחר חבריו ולא מספק את הסחורה בליגה כשכבש שלושה שערים ובישול בודד ב-14 הופעות. עם פתחה של השנה החדשה, אובמיאנג ינסה להשיב את החיוך לאוהדי ארסנל על אף שקבוצתם רשמה שני ניצחונות רצופים במחזורים האחרונים ובעיקר להזכיר לכולנו מדוע הוא עדיין נחשב לאחד הסקוררים הגדולים ביותר בעולם.

 

כמעט נכנסו לרשימה:

אדן הזאר: הכוכב הבלגי שנרכש תמורת 100 מיליון אירו מצ'לסי סבל מפציעות רבות במשך השנתיים האחרונות ומאותה סיבה גם לא זכה לשום הזדמנות לשנות את הגורל לטובתו.

אנטואן גריזמן: מכיוון שלא נעשה שום שינוי ביכולת של החלוץ הצרפתי גם בשנה זו במדי ברצלונה.

קפה אריזבלאגה: השוער היקר בעולם לא מספק את הסחורה מהרגע שנחת בסטמפורד ברידג' אלא שרק העונה הוא ספג את המכה הניצחת מבחינתו כשאדוארד מנדי תפס את מקומו בין הקורות.

גארת' בייל: רצף היכולת החלשה של הכוכב הוולשי נמשך כבר מספר שנים כולל בימים אלה בטוטנהאם.

מסוט אוזיל: עבור שחקנה של ארסנל שנמצא בדרך החוצה מהמועדון, השנה מצבו החמיר עוד יותר כשנופה מהסגל בכל המסגרות בהן התותחנים לוקחים חלק.

לקראת השנה החדשה מאחל שנמשיך לקבל כדורגל איכותי ואטרקטיבי מכל אחת מחמש הליגות הבכירות, לכל חובבי הכדורגל שנחזור למקום האהוב עלינו, היציע, ונזכה לחוות מקרוב את קבוצתנו האהובה.

אין לי ספק שכמה מהשחקנים שהצבתי ברשימה, לא יימצאו בה בשנה הבאה.

גארת בייל טוטנהאם
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. כמה שואן דייק חווה פציעה קשה וזה בהחלט לא רגע פשוט אני חושב שאליפות עם ליברפול לאחר 30 שנה מוציא אותו מהרשימה, הזארד שלא ממש ששיחק ויש לו שניי שערים במדי ריאל מדריד
    (חושב שפחות מואן דייק ב-2020) הרבה יותר מתאים לתפקיד מה גם שגריזמן פשוט מזעזע בעונה וחצי האחרונות שלו במדי ברצלונה.
    בקיצור לדעתי כל רשימה ה"כמעט נכנסו" יותר ראויים למקום הזה מהבלם הטוב בעולם שעבר שנה טובה בסך הכל רק נפצע לאוקטובר לקראת סוף השנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח