הכדורגל (לא) שייך לאוהדים

בזמן שהעולם ואנחנו מתעסקים ביורו, בשקט ומתחת לאף שלנו מתחילות לרוץ שמועות על הקמתם של עוד שני ערוצי ספורט על ידי צ'רלטון. תוספת זו, על פי השמועות, תגרום לשינוי במחיר חבילת ערוצי הספורט של צ'רלטון מ-67 שקלים לחודש ל-100 שקלים בחודש ואני שואל למה זה נחוץ?

אין ספק שכמות המשחקים שמשדרים בערוצי הספורט של צ'רלטון היא אדירה – ליגה אנגלית, איטלקית, ישראלית, בלגית, פורטוגזית, כדורסל, WWE, הליגה האירופית, טניס, ליגת האלופות בכדוריד ועוד רשימה ארוכה של שידורי ספורט מכל ענפי הספורט שקיימים. אבל כאשר אני מסתכל ברשימה הזאת על כמות התכנים שבאמת מעניינים אותי, הרשימה יורדת ל5-8 משחקים בשבוע, ואני יכול לחיות גם רק עם שני משחקים.

המרכזי ביניהם זו הליגה שלנו. אותה ליגה שהמנהלת דאגה במכרז השידורים האחרון לסעיף התחייבות שלפיו כל משחקי המחזור ישודרו בצורה כזאת או אחרת (טלוויזיה, אינטרנט וסלולר). ניתנה לזוכה במכרז אפשרות למכור את זכויות השידור לגוף שידור אחר ואכן ערוץ הספורט קנה שלושה משחקים של ליגת העל. מחזור ליגת העל מורכב משבעה משחקים שמפוזרים על שלושה ימים (שבת – שני), חלוקת המשחקים הולכת להיות מורכבת מארבעה משחקים בערוצים של צ'רלטון ושלושה משחקים (כולל המשחק המרכזי) בערוץ הספורט.

קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל"
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל"

וכאן מתחילה הבעיה שלי. נתחיל מהפשוט ביותר – המשחק המרכזי, אותו משחק שהיה משודר בערוץ 1 והיה זמין לכולם (בטלוויזיה, באינטרנט באיכות HD ובחינם!) והיום המשחק לא יהיה זמין לחלק גדול מהאוכלוסייה, כי ערוץ ספורט 5 לא משודר ב"עידן פלוס". ומה עם שאר המשחקים? כדי לראות את כל שבעת משחקי המחזור נצטרך להיפרד מכ-150 שקל בחודש שזה 1800 שקלים בשנה!
האם הכדורגל הישראלי אמור להיות משווק רק למי שיש את היכולת או השיגעון?

למה אנחנו צריכים להוסיף שני ערוצי ספורט נוספים לצ'רלטון? האם הם ישמשו לשדר ספורט ישראלי? או כדי לשדר עוד משחק של ליגה שנייה באנגליה?
איך הצופה הישראלי יכול לחסוך כסף? האם יודיעו מראש לדוגמא שספורט 1 ו2 ישדרו ספורט ישראלי? או שיחלקו את זה בכוונה גם לערוצים 3 ו4 כדי שנהיה חייבים לקנות את כולם?
ובלי קשר לזה, הרי אם המשחקים מחולקים לשלושה ימים ומתוך שבעת המשחקים משחקים ביום שבת רק חמישה משחקים, הרי שאפשר לחלק את זה בשעות ובערוצים כך שעדיין יישארו לצ'רלטון רק שני ערוצים והמחיר יישאר אותו הדבר.

הכדורגל הישראלי סובל מבעיות קשות. הקשה ביותר היא הריחוק שנוצר בין הקבוצות לאוהדים, וכן חלק מזה נגרם בעיקר בזכות החלטות נוראיות כמו הדרישה המידית לתקנים חדשים במגרשי הכדורגל. דרישה זו יצרה מצב שכפ"ס וקריית שמונה כנראה יצטרכו לנדוד למגרשים אחרים ולוותר למעשה על הביתיות שלהן. גם המחשבה על הוספת זר נוסף ובעיקר המחירים היקרים לצופה שמגיע למגרש וגם לזה שרוצה לצפות מהבית מוספים לריחוק.

קברניטי הענף צריכים להפנים – הכדורגל חייב להיות שייך לאוהדים ולא לעסקנים.

הכדורגל (לא) שייך לאוהדים
Credit to : https://www.flickr.com/photos/crazysphinx/4081596290

 

 

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח