ההעברות המעניינות של ינואר 20 – חלק א'

את האלאנד, אריקסן, ברונו פרננדש, ברחווין, אמרה צ'אן ודני אולמו כולם כבר מכירים ברמה כזאת או אחרת. אבל הנה הסיפור מאחורי כמה העברות מעניינות בפרופיל קצת יותר נמוך מהשמות מהשורה למעלה. חלקן צבעוניות, חלקן מרגשות, ועל חלק מהשחקנים שבטור יש סיכוי שתשמעו יותר בקיץ הקרוב.

 

דייגו דמה – מלייפציג לנאפולי

מי אתה? קשר אחורי גרמני בן 28. עבר מר.ב לייפציג לנאפולי תמורת 15 מיליון יורו.

איפה היית ומה עשית? דמה התחיל את הקריירה בארמניה בלימפלד ופאדרבורן מהבונסדליגה השנייה, ובינואר 2014 ירד ללייפציג מהליגה השלישית. דמה ידע למה הוא יורד. השאיפות של הפרויקט הרד בולי נצצו עוד מהליגה השלישית, וההימור של דמה השתלם. הוא עלה עם המועדון שתי ליגות, היה קפטן שני בקבוצה, סיים איתה במקום ה-2 בעונת הבכורה של המועדון בבונסליגה ואפילו זומן לנבחרת גרמניה.

בקצרה: דמה החל לאבד אט אט את מקומו לקונרד ליימר הצעיר, ושינוי השיטה ל-3 בלמים + רכישתו של דני אולמו סללו את דרכו החוצה מלייפציג אחרי שנים מוצלחות. נאפולי, שעוברת עונה מסויטת, שיוועה לחיזוק במרכז השדה ודמה אמור להוסיף ניסיון לקישור שלה.

עוד משהו: אביו של דמה הוא מהגר עבודה יליד נאפולי שהגיע לגרמניה כדי לחפש עבודה.  דייגו גם קרוי על שמו של דייגו מראדונה שהיה אלילו של אביו והוא כמובן אהד כילד את נאפולי. בנוסף, הוא העריץ את ג'נארו גאטוסו, כך שלשחק במדי נאפולי תחת שרביטו של גאטוסו כמאמן זאת הגשמת חלום ילדות עבורו. בינתיים התוצאות של נאפולי במגמת שיפור ודמה אף כבש שער ראשון בקבוצה.

דייגו דמה, לייפציג
Credit to "RB Leipzig" Facebook page

 

עמנואל אדבאיור – מקייסריספור לאולימפיה

מי אתה? אחד מגדולי הכדורגלנים האפריקאים בכל הזמנים והשחקן הטוגולוזי היחיד ש-80% מכם מכירים.

איפה היית ומה עשית? העלה את טוגו לראשונה בתולדותיה למונדיאל, פרץ במדי מץ ומונאקו, הפך מאהוב הקהל בארסנל לשנוא נפשם שכובש נגדם במדי מנ. סיטי ורץ 100 מטר ליציע החוץ רק כדי לחגוג להם מול הפרצוף + כבש נגדם בדרבים במדי טוטנהאם + יורד עליהם באינסטגרם בכל הזדמנות אפשרית, עבר גם בריאל מדריד וקריסטל פאלאס ומלונדון המשיך לטורקיה, שם עבר קדנציה מוצלחת במדי איסטנבול בשקהשיר, כוח עולה בכדורגל הטורקי וקדנציה פחות מוצלחת בקייסירספור אותה עזב בדצמבר האחרון.
בסה"כ, כבש 205 שערים בקריירה (מתוכם 97 בפרמיירליג, רק 7 פחות מדרוגבה שהוא הכובש האפריקאי הבכיר עד היום) ובישל עוד 65.

בקצרה:
הנשיא של אולימפיה הבטיח – אם יקנו עוד 20,000 מנויים – אחתים את אדבאיור. וכך היה.
אדבאיור מתאחד בפרגוואי עם חברו לשעבר ממנצ'סטר סיטי, רוקה סנטה קרוז, שבגיל 38 לא מפסיק לקרוע רשתות. אולימפיה, אלופת פרוואי, ממוקמת כרגע במקום ה-5 בליגה ויהיה מעניין לראות לאן השניים יצליחו להביא את הקבוצה בגביע הליברטדורס.

עוד משהו – 2 בלילה שעון פרגוואי, אדבאיור נוחת באסונסיון. ככה זה נראה:


אורליאן טשואמני – מבורדו למונאקו

מי אתה: קשר אחורי צרפתי בן 20. עבר מבורדו למונאקו תמורת 18 מיליון יורו.

איפה היית ומה עשית: אורליאן טשומאני הפך תחת פאולו סוזה כבר בגיל 19 לאחד מהקשרים האחוריים הטובים בליגה הצרפתית, הישג לא מבוטל בליגה שמאגדת בתוכה המון כישרונות צרפתיים וגם כאלו שמגיעים בחוץ כדי לפרוץ ולצאת.

בקצרה
: מונאקו פתחה את העונה בצורה מזעזעת עם שתי נק' ב-5 מחזורי הפתיחה, אך לאט לאט התייצבה והגיעה למצב שהיא 3 נק' מראן השלישית. טשומאני הוא השקעה לעתיד (יחד עם הבלמים הצעירים פבלוביץ' וז'ן מרסלין והשוער הפולני מאייסקי שיצטרף החל מהקיץ) ופוטנציאל גדול למכירה עתידית כפי שמונאקו אוהבת, אבל הוא מגיע גם כדי לחזק את מרכז השדה כבר העונה כדי לחזור לצ'מפיונס ליג.
זה יהיה קשה, אבל טשומאני שחקן מוכשר מאוד שעשוי לתת יתרון למונאקו על פני היריבות האחרות במירוץ.

עוד משהו: טשומאני הוא שחקן דפניסיבי מאוד שמבצע רק 1.1 דריבלים למשחק.
השער היחידי שלו בקריירה היה במוקדמות הליגה האירופית נגד מריופול בעונה שעברה והוא עדיין מחכה לגול הבכורה שלו בליגה הצרפתית.

 

מילוש יואיץ' – מאיסטנבול בשקהשיר לוולפסברגר בהשאלה

מי אתה: קשר התקפי סרבי בן 27, עבר בהשאלה עד תום העונה מאיסטנבול בשהשיר לוולפסברגר האוסטרית.

איפה היית ומה עשית: בינואר 2014 היה נראה שמילוש יואיץ' הולך להיות אחד הדברים הבאים בכדורגל העולמי.
הקשר הסרבי בן ה-21 כבר 6 שערים ובישל עוד 7 בחצי העונה הראשונה של 13/14 בפרטיזן בלגרד והוא הגיע לבורוסיה דורטמונד, פיינליסטית ליגת האלופות שהצמיחה כישרונות על ימין ועל שמאל ונדמה היה שיואיץ' נכנס לפס ייצור שיהפוך אותו לשחקן מוביל בבונדסליגה, אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד.

יואיץ' פתח את הקדנציה שלו במדי השוורצגלבן עם 4 שערים ובישול, אך בעונה אח"כ הכל הלך עקום לדורטמונד שמצאה את עצמה במקום ממנו יורדים ליגה בפגרת החורף, ויואיץ' נדחק לספסל. עונה אח"כ הוא עבר לפ.צ קלן ואחרי 3 שנים שם המשיך לבשקהשיר כשהוא לא מגשים את עצמו אפילו בעשירית ממה שצפו לו.

בקצרה: יואיץ', שהתקשה להעמיד מספרים נאים מאז ההתחלה שלו בדורטמונד, מגיע לקבוצה סופר התקפית בליגה אולטרה התקפית עם חלוץ לוהט לפניו.
נראה צעד נבון כדי להחיות את הקריירה.

עוד משהו: יואיץ' בישל שני שערים כבר במשחקו הראשון (אחד מהם לשון וייסמן) למרות שתופקד במשבצת יותר נמוכה – עמדת הקשר המרכזי-ימני במערך של 4-4-2.
יהיה מעניין לעקוב מעכשיו לא רק אחרי שון וייסמן שקורע רשתות, אלא גם אחרי הקשר ההתקפי המחונן שאולי יזכה לחיים חדשים ומעין פריצה מאוחרת בוולפסברגר.


אזקיאל פלאסיוס – מריבר פלייט לבאייר לברקוזן 04

מי אתה: קשר מרכזי ארגנטינאי בן 21, עבר מריבר ללברקוזן תמורת 17 מיליון יורו.

איפה הייתה ומה עשית:
אני בטוח שעבור אוהדי הכדורגל הארגנטיני בפרט ואוהדי הכדורגל בדרום אמריקה בכלל יהיה מביך לראות את פלאסיוס ברשימה שמאגדת שחקנים שעברו בהעברות בפרופיל נמוך יחסית, אך אוהדי הכדורגל באירופה ובטח שבישראל פחות מכירים את השם שנחשב לאחת מהתקוות הגדולות של הכדורגל הארגנטינאי. כבר שנים שאנחנו שומעים (וגם רואים) שבעשור האחרון לא צומחים יותר מדי כישרונות גדולים בארגנטינה, ופלאסיוס, יחד עם לאטורו מרטינס, אלמנדרה מבוקה, לוס סלסו ואחרים אמורים לשנות מעט את התמונה.

פלאסיוס היה חלק אינטגרלי מאחת הקבוצות הגדולות של ריבר בכל הזמנים – ריבר של מרסלו גז'ארדו, שזכתה בשתי אליפויות ארגנטינה והעפילה לשני גמרי ליברטדורס שאחד הסתיים בזכייה במשחק המפורסם מול בוקה בסנטינאגו ברנבאו והשני הסתיים בהפסד דרמטי באם כל הגמרים של המפעל – המשחק המפורסם לפני חודשיים מול פלמנגופלאסיוס שהיה שותף גם לזכייה בסופרקאפ של דרום אמריקה, כבש 4 שערים במדי ריבר ובישל עוד 8 וכבר רשם 4 הופעות בנבחרת, במה שרבים רואים כסימן לבאות עבורו.

בקצרה:
פלאסיוס מגיע לאחת מהחממות הטובות באירופה לכישרונות צעירים: ארתורו וידאל, יוליאן בראנדט, טוני קרוס, סון, ברנד לנו ואמרה צ'אן, כמובן מיכאל באלאק וזה רוברטו האגדיים ואפילו ברבאטוב הם רק חלק מהשמות שעברו בלברקוזן בדרך ליעד בכיר יותר ביבשת ופלאסיוס מקווה לגורל דומה.

עוד משהו
: בארגנטינה מספרים שלפלאסיוס היו מערכות יחסים עם שלוש שנים שונות בו זמנית. אוהדי לברקוזן יצפו לקצת יותר נאמנות בקדנציה שלו במועדון…

פלסיוס, לברקוזן
Credit to "Bayer 04 Leverkusen" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח