הבריחה מכלוב הזהב

זה לא סוד שקנייתה של פ.ס.ז על ידי בעלים קטארי, שינתה במידה רבה את הכדורגל הצרפתי והעולמי בפרט. הפריזאים חזרו לשלוט ביד רמה בכל המפעלים המקומיים, כשהרצון להצלחה אירופית עדיין לא מצליח להתממש וכוכבים צעירים כמו ניימאר, שניסה לצאת מהצל של מסי וכשל עד כה, וקיליאן אמבפה, שנרכש ממונאקו ומרעיד את כל אירופה, חתמו במועדון.

פריז הפכה במהרה להיות כלוב של זהב ונראה שדווקא הפרוספקט והכישרון הצרפתי הגדול ביותר שלה הוא זה שישנה את אופן ההתנהלות של שייח' נאסר אל ח'אליפי וחבריו. בטור זה אסקור את השחקנים שכשלו בניסיונם לעבור מעיר האורות וננסה לבדוק האם אמבפה אכן יהיה זה שישבור את תקרת הזכוכית.

קיליאן אמבפה
Credit to "PSG – Paris Saint-Germain" facebook page

 

כמה ניסיונות, מעט הצלחות

ראשון השחקנים לבצע מהלך לטובת עזיבתו היה מרקו וראטי ב-2017. הקשר, שנרכש מפסקארה והפך להיות העוגן בקישור הפריזאי, זכה להתעניינות רבה מברצלונה, שחיפשה גרזן למרכז המגרש. האיטלקי לא היסס להצהיר: "למרות שאני נמצא בפרויקט טוב, כל שחקן היה רוצה לשחק בברצלונה". וראטי, שהיה ועדיין נחשב לאחד השחקנים המועדפים על הבעלים הקטארי, זכה לסירוב בכל פעם עד שהחליט להיכנע ולהישאר במועדון.

ניסיון נוסף הגיע מכיוונו של אדריאן ראביו. הקשר הצעיר, שגדל במחלקת הנוער של הפריזאים, ביקש לעזוב בראשית 2019 את המועדון לאור היחס שקיבל והרצון להתקדם לקבוצה גדולה יותר כששוב הייתה זו ברצלונה שהתעניינה. אימו, שהיא גם הסוכנת שלו ונחשבת לאחת הנשים הפרובוקטיביות בצרפת סיפרה בזמנו: "הבן שלי בכלא, עוד יתנו לו לחם ומעט מים וישליכו אותו אל המרתף". הקשר, שבחר במודע לא להאריך את חוזהו, נע בין ספסל ליציע עד לתום העונה ועבר למדיה של יובנטוס שכלל לא שילמה דמי העברה עבור שירותיו. לפחות הצליח לצאת מה"כלא".

 

המקרה השלישי והמשמעותי מבין כולם הוא ניימאר. הברזילאי, שנרכש מברצלונה תמורת סכום דמיוני ושינה לחלוטין את החוקים של שוק ההעברות, הבין שהחלום להגיע להצלחה אישית ללא הצל של ליאו מסי מעליו הוא משימה על גבול הבלתי אפשרית בעיר האורות. הקשר, שהצהיר על כמיהתו לחזור למדי ה"בלאוגרנה" ובחר להחרים אימוני קבוצתו, כשל במשימתו ועל פי הדיווחים האחרונים בבירה הצרפתית הוא כנראה גם יאריך את חוזהו במועדון לאחר ששב מפציעתו והציג מספרים נאים במשחקים האחרונים. כל זאת על אף הריב הממושך מול הקהל המקומי.

ניימאר
Credit to "PSG – Paris Saint-Germain" Facebook page


במה שונה הסיטואציה של אמבפה?

מאז שעלה לקריירת בוגרים, קיליאן אמבפה תויג כסטאר. הזכייה בגביע העולם במדי הטריקולור והשבת התואר החשוב ביותר, הפכו את הסטאטוס שלו לכדורגלן הצרפתי הטוב על הגלובוס. כתוצאה מכך, ההעדפה לתארים אירופיים ואישיים בפרט גברה עוד יותר ולכן, דווקא כשהוא בפיק הגדול בקריירה שלו, הצרפתי צריך לנתב את עצמו לעבר קבוצה גדולה יותר עם מסורת של זכייה בכל התארים. ריאל מדריד היא כמובן האופצייה המועדפת עבורו, אבל גם "ליברקלופ", שנראית כמו מכונה משומנת יכולה להתאים לו כמו כפפה ליד.

קיליאן שומר על האינטרס של הכלל. הוא יודע שהוא נמצא קצת מעבר למחצית העונה. קבוצתו מתמודדת בליגת האלופות ונמצאת בעיצומו של מאבק האליפות בצרפת. בקיץ הוא צפה מהצד באופן בו נהג הבעלים בניימאר ובתור מקומי הוא מעוניין לסיים את חלקו ולהמשיך לצעד הבא בקריירה בצורה החלקה ביותר. הראיונות שהוא נוטה להעניק לכלי התקשורת, כמו אלו שפורסמו בשבוע שעבר, לא משפיעים אפילו במעט על היכולת שהוא מציג על המגרש.

 

אמנם אמבפה הוא כוכב בכל קנה מידה, אך ההתנהלות שלו היא שקטה. אביו, שניהל את ענייניו עד כה ומיעט להיחשף בעיני התקשורת, בשונה מאבות אחרים במקצוע שלו, הוחלף בעורכת הדין הצרפתייה, דלפין ורטהיידן, שתהיה אמונה על ענייניו האישיים והחוזיים. אמנם מהלך זה לא מבטיח שהוא אכן יצליח להשתחרר מחוזהו, אך זהו בהחלט צעד משמעותי לקראת עזיבה בסיום העונה ואי הארכת חוזה במועדון הפריזאי שמעוניין להכפיל את משכורתו.

אמבפה חוגג
Credit to "FIFA World Cup" Facebook page

 

לשמור על הכבוד

אחד העקרונות שמשחקים מרכיב משמעותי בהתנהלות של שייח נאסר אל ח'ליפי עד כה הוא ההערכה לה הוא זוכה מקבוצות אחרות ומסוכנים/ שחקנים אחרים. אמנם הוא מוכן לשלם לשחקנים מסוימים שכר עתק, אבל לאף אחד הוא לא ייתן לקחת אותו כמובן מאליו. ברצלונה נתקלו בכתף קרה בכל הנוגע למו"מ לאחר שניהלו שיחות מאחורי גבו של הקטארי בנוגע לניימאר ושחקנים נוספים בעוד ריאל מדריד, שהעבירה מס' שמות לעיר האורות בעבר כשהאחרון ביניהם היה קיילור נבאס, בוודאי תזכה ליחס אחר במרוץ להחתמת הסופרסטאר הצרפתי. אמבפה מרגיש שהוא הבן המועדף על הבעלים מבחינת היחס והמאמצים שהוא מוכן להשקיע בו ולכן הוא דואג בדבריו לא להשתמש באמירות שעלולות לעורר את חמת זעמו.

כרגע לא מסתמן שינוי דרסטי בסטטוס של אמבפה בחלון הנוכחי ונראה שעם שריקת הפתיחה של הקיץ, שיביא איתו את טורניר היורו בו צרפת מסומנת כפייבוריטית הדי ברורה לזכייה, מחול השדים והשמועות סביב העילוי הצרפתי יעלה ברמתו ואולי אף יניב את העסקה היקרה בכל הזמנים בכדורגל העולמי. הבעלים הקטארי הבין שכסף גדול מסוגל למשוך אליו הרבה שחקנים, אבל הילה, יוקרה ותודעה עולמית, אלו עקרונות שכנראה הוא לעולם לא יוכל להציע. דבר אחד בטוח, אמבפה יוכל להוסיף לארון התארים הפרטי שלו עוד "זכייה" מפוארת לא פחות: הראשון שהצליח להימלט מהדלת הראשית של כלוב הזהב של הקטארים.

אמבפה
Credit to "PSG – Paris Saint-Germain" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. לא יגיע לליברפול בחיים.

    אלו לא העסקאות שקלופ עושה.

    המחיר שלו יהיה מופרז (יגרד את 180 עד 200 מיליון יורו), הוא יצטרך להיות בעל השכר הגבוה ביותר בקבוצה.

    עסקה כזאת תפר לגמרי את כל האיזון ואת חדר הקבוצה הדי מגובש שקלופ בנה.

    להערכתי יגיע לריאל בין אם בקיץ או בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח