האיש בעל סימני השאלה

// מאת שי לוגסי

כשארנסטו ואלוורדה הגיע לברצלונה בשנת 2017, גבות רבות הורמו לנוכח מינויו של הבאסקי השנוי במחלוקת. לאחר שלוש עונות די מוצלחות של מאמן נבחרת ספרד הנוכחית, לואיס אנריקה, בברצלונה הבינו שהגיע הזמן להעמיד מישהו חדש על הקווים, וכרגיל נתנו עדיפות לאחד שכבר היה במועדון ויודע בדיוק כיצד הדברים מתנהלים בו ומחוצה לו.

לאחר כעונה וחצי בברצלונה תחת הדרכתו שכללו זכייה באליפות ספרד (עם הפסד ליגה בודד) וזכייה בגביע הספרדי, מעט מאוד אנשים יכולים להתווכח עם הצלחתו של המאמן הבאסקי.

ארנסטו ולווארדה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page

 

למרות זאת, ישנם לא מעט אנשים ואוהדים שאינם מרוצים מהכדורגל שהקבוצה מציגה תחת המאמן הנוכחי בברצלונה, כי ברצלונה זה קודם כל לנצח ולהפסיד עם כדורגל שמח והתקפי, ברצלונה זה שכשאתה בפיגור במחצית, אתה מעלה עוד שחקני התקפה ומהמר על כל הקופה, זה לתת את ה1-0 ולהמשיך ולרצות להבקיע עוד שערים. אצל המאמן הנוכחי זה לא בדיוק ככה. הוא מעדיף לשחק יעיל, שזה אומר שהניצחון והתוצאה לפני הכדורגל היפה, עם כדורגל זהיר יותר בידיעה שבמצב של תיקו במשחק חוץ קשה לא חובה להבקיע את שער הניצחון, אלא לא לספוג.

אצל ואלוורדה המטרה מקדשת את האמצעים ואת זה לא מעט אנשים לא מוכנים לקבל. בשבת האחרונה הקבוצה הייתה במצב של תיקו 2 במשחק הליגה נגד ולנסיה בבית והייתה צריכה לנצח, כי זה מה שאתה מצפה מקבוצה כמו ברצלונה לעשות, אבל בדקה ה-82 המאמן עשה חילוף והכניס למגרש את מלקום הברזילאי ובמקום ללכת על כל הקופה, הוא בחר להוציא מהמגרש דווקא את קוטיניו ששיחק בהתקפה ולהשאיר על המגרש את וידאל ולשמור על קישור פיזי שפחות מבוסס על יכולת טכנית גבוהה. המשחק כאמור הסתיים בתיקו 2 וברצלונה שמטה נקודות יקרות בבית.

 

מול עינייו של ארנסטו ואלוורדה ניצב עכשיו חודש גורלי ביותר, שיכול לקבוע לאן תלך העונה של ברצלונה. חודש שכולל 3 משחקי אל קלאסיקו (נותר עוד משחק אחד בחצי גמר גביע המלך ואחד נוסף בליגה), עוד צמד משחקים בליגת האלופות נגד ליון המצוינת של ברונו ז'נסיו ובין לבין כמה משחקים די ״קלים״ כמו אצל סביליה בפיחאון. אף אחד לא יכול לחזות איך תסתיים העונה של ברצלונה. אולי בזכייה אדירה בשלושת התארים וסוף סוף זכייה אחרי ארבע שנים בליגת האלופות או לחילופין עונה בלי אף תואר, אבל, וזה אבל גדול, השנה אף אחד בברצלונה לא יסתפק בזכייה באליפות ביכולת פושרת ומשחק זהיר. בסופו של דבר יקום מישהו שם למעלה בהנהלה של ברצלונה ויבהיר לואלוורדה שפה זה ברצלונה. שאי אפשר לשחק רק על תוצאה.

כי בברצלונה, בשונה מרוב הקבוצות בעולם, רוצים לראות את הד.נ.א שהנחיל יוהאן קרויף ז״ל ופפ גווארדיולה שהביאו לברצלונה את סגנון  המשחק היפה והטהור לעין שבסופו של דבר הפכו את המועדון למה שהוא היום. אם המאמן הבאסקי לא יבין זאת, כנראה שזאת תהיה עונתו האחרונה בקאטלוניה, למרות כל הישגיו המרשימים.

ולווארדה, ברצלונה
ולווארדה. מסוגל לשנות גישה?
Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח