האחים הזאר פוצצו את הבלון הרוסי וטוב שכך

אחרי 7 נצחונות רצופים, ההישג הטוב ביותר של רוסיה מאז 1999, הגיעה נבחרת בלגיה למשחק מוקדמות יורו 2020 נגד רוסיה וכבר אחרי 40 דקות פוצצה את הבלון הרוסי וגמרה את הסיפור כדי להוכיח שרוסיה עדיין לא מוכנה להתמודד מול ענקיות הכדורגל האירופי.

נבחרת בלגיה, מתוך הטוויטר הרשמי של Belgian Red Devils.
נבחרת בלגיה, מתוך הטוויטר הרשמי של Belgian Red Devils.


רוסיה – בלגיה 4:1.

53,317 איש באו לגזפרום ארנה בסנקט פטרבורג כדי לצפות בנבחרתם מושפלת על ידי "השדים האדומים", נבחרת בלגיה, שמדורגת ראשונה בדירוג פיפ"א וסיימה במקום השלישי במונדיאל האחרון, בו הודחה אחרי הפסד 1:0 לאלופת העולם, צרפת.

לבלגים לא היו זכרונות טובים מהאצטדיון הזה, בו הודחו בשלב חצי גמר המונדיאל, לעומת הרוסים שניצחו כאן את מצרים של מוחמד סלאח והעפילו ממנו הפלייאוף המונדיאל. אבל העליונות הברורה, הכושר הפיזי הגבוה של הבלגים עשו את שלהם – צמד האחים הזאר היתלו בהגנה הרוסית ועשו ברחבת היריבה כבשלהם. לכוכב הרוסי, דזיובה, וחבריו לא היה סיכוי נגד הבלגים.

האחים אדן וטורגן הזאר פתחו יחד בהרכב הבלגי ולאורך המחצית הראשונה עשו ככל העולה על רוחם בצד שמאל. הרוסים החזיקו מעמד 18 דקות לפני שטורגן בעט עם שער נפלא, לאחר שקיבל מסירה מאחיו. הוא חתך מצד שמאל למרכז ושלח בעיטה נהדרת לרשת שלשוער המתאזרח הרוסי גילרמה לא היה סיכוי לעצור. זה המשיך בדקה ה-34 כאשר אדן הזאר, הקפטן מריאל מדריד שבעט חזק לרשת אחרי הגבהה מימין של רומלו לוקאקו שנגח לאחור. הזאר היה בלתי ניתן לעצירה ובדקה ה-40 קיבל מסירה נהדרת של קווין דה בריינה שדהר דרך ההגנה הרוסית ואף שהגיע מול השוער מסר הצידה להזאר שגלגל לרשת  בקלות. הבלגים אומנם הורידו הילוך במחצית השנייה ועדיין לוקאקו תרם גם את חלקו כשבעט חד מימין וקבע נצחון מוחץ. לפני הסיום הבלם גאורגי דז'יקייה עוד הספיק לכבוש שער מצמק שקטע את הרצף של קורטואה ללא ספיגה.
דזיובה מתקשה נגד הכשרון הבלגי. מתוך האוויר הרשמי של Сборная России по футболу.
דזיובה מתקשה נגד הכשרון הבלגי. מתוך הטוויטר הרשמי של TeamRussia.
רוסיה, שאומנם הגיעה עד לרבע גמר המונדיאל האחרון, הציגה קמפיין מוקדמות לא רע בכלל עם 27 שערי זכות ושבעה ניצחונות, אבל המשחק השאיר את הנבחרת הרוסית שוב עם המון שאלות לקראת הבאות. בדיוק כפי שקרה ערב המונדיאל.
בלי דניס צ'רישב ואלכסנדר גולובין המוכשרים, הנבחרת הרוסית נראתה רע, הקישור וההגנה פשוט קרסו מול החדות הבלגית, אבל אי אפשר לומר שלא היתה תקווה. גם מול הבלגים הרוסים החזיקו בכדור 53% מהזמן ויצרו לפחות 7 בעיטות קרן לעומת 1 בלבד של השדים האדומים. הם בעטו אומנם 12 פעמים ועוד 4 פעמים למסגרת, אך נאלצו לבצע 13 עבירות כדי לחלץ את הכדור מרגלי היריבה.
הבלון הרוסי התפוצץ. מתוך הטוויטר הרשמי של @TeamRussia
הבלון הרוסי התפוצץ. מתוך הטוויטר הרשמי של @TeamRussia
הפערים בין הנבחרות בלטו היטב ויותר מכל גם בלטה רשלנות השוער המתאזרח, גילרמה מרינאטו.
הברזילאי-רוסי הפך לשוער מספר אחת אחרי פרישתו של אקינפייב מהנבחרת, אבל לא הוכיח את עצמו כשוער טוב, לפחות 2 מהשערים שהובקעו במשחק נגד רוסיה מקורן בטעויות הן של ההגנה הרוסית והן של השוער עצמו שלא היה עירני מספיק. אין פלא, אם כן, שתקשורת הספורט התמוגגה על דיווחים לפיהם המאמן סטניסלב צ'רצ'סוב פנה אל "רגל האלוהים" בבקשה לשקול לשוב לעטות את המדים הלאומיים במשחקי יורו 2020. הנבחרת זקוקה לשוער וכרגע בארסנל שלה אין לה שוערים מנוסים מספיק או טובים דיים כדי לענות על הביקוש הזה.
השוערים המחליפים אנטון שונין מדינמו מוסקבה וסוסלאן ג'נאייב ממועדון הכדורגל סוצ'י מעולם לא היו במעמדים כאלה — שונין נחשב מנוסה אך לא חף מטעויות במשחקי קבוצתו ועוד ג'נאייב אומנם ממתג עצמו כאחד השוערים הטובים בליגה, עדיין חסרה לו היכולת לשמור על השער גם במצבים מלחיצים (הוא אומנם עצר 3 בעיטות עונשין מתוך 4 במחזורים ה-12 וה-13 בליגה הרוסית, אך קבוצתו ספגה 23 שערים מפתיחת העונה ונראה שהוא עדיין צריך להוכיח את עצמו לפני שיוצב בהרכב הפותח של הנבחרת).
ויש גם את ההתקפה. ארטיום דזיובה רשם לזכותו 9 שערים בקמפיין המוקדמות ועם 9 שערים מפתיחת העונה במדי זניט הוא מחזיק גם בשיא הבישולים (9). אבל גובהו לא הרתיע את הבלגים שנערכו מבעוד מועד וסגרו אותו בכל פעם שהכדור נזרק לעברו, פשוט לא היה לו סיכוי להבקיע.
לחלוץ השני, אלכסיי מירנצ'וק, היו יותר סיכויים להגיע למצבים והוא נראה טוב על המגרש (בעבר, הוא הצליח להבקיע פעמיים נגד יובנטוס בהפסדי קבוצתו במשחקי ליגת האלופות והוא נמצא בכושר שיא). אבל הבלגים, כאמור, הם ברמה אחת או שתיים מעל הרוסים, שמדורגים 37 בדירוג פיפ"א.
עד למשחקי היורו יש לרוסים עוד הרבה זמן להתכונן. להכין את עצמם ולגייס את מיטב הכשרונות — הפעם, בניגוד למונדיאל, המזל לא יוכל לשחק תפקיד. הנבחרות החזקות בתבל מרוכזות ביורו הזה ולרוסיה לא תהיה איזו מצרים או ערב הסעודית כדי לגבור עליהן, הנבחרות חזקות יותר ואין את המגרש הבייתי (ולמרות שגזפרום ארנה תארח משחקים בשלב הבתים וברבע הגמר, כבר ראינו שאין לזה משמעות אם היריבה פשוט חזקה יותר).
התבוסה המוחצת היא קריאת השכמה וטוב שהאחים לבית הזאר פוצצו את הבועה שבה חיה הנבחרת הרוסית בשנה האחרונה, כי האתגר האמיתי באמת של הרוסים עוד לפניהם.
גזפרום ארנה. המזל כבר לא משחק תפקיד. מתוך הטוויטר הרשמי של Gazprom Arena.
גזפרום ארנה. המזל כבר לא משחק תפקיד. מתוך הטוויטר הרשמי של Gazprom Arena.
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח