דירוג הפרשנים – מוטי איווניר

בכדי לבחור מיהם הפרשנים הטובים בישראל, אשר מוסיפים תוכן וצבע, ולעומתם מיהם הפרשנים הבלתי נסבלים בישראל, הממררים לנו כל שידור אפשרי, אנחנו ננתח מידי שבוע את הפרשנים הישראליים השונים ע"פ מד איתי. להזכירכם, הפרמטרים שייבחנו הם מקצועיות, אובייקטיביות ויכולות שידור.

היום, נתמקד במוטי איווניר. שחקן העבר שגדל במכבי תל אביב ולבש את מדי נבחרת ישראל 18 פעמים, התחיל את קריירת האימון שלו בבית"ר באר שבע והיום משמש כמנהל מקצועי במחלקת הנוער של בית"ר טוברוק. למרות היותו מועסק ברוב זמנו, איווניר מקפיד לפרשן משחקים ובכלל זה את המשחק המרכזי בליגת העל ואת משחקי הליגה האיטלקית. השבוע צפיתי בו מפרשן את משחק החוץ של הפועל באר שבע נגד ת'ון השווייצרית והניתוח הינו ניתוח של התרשמות כללית ובפרט על המשחק הזה.

מקצועיות

ניתוח מערכים ופרה גיים – איווניר מנתח מערכים נכון ולרוב מדייק בזיהוי צורות המשחק בניגוד לכאלו שממצאים מערכים. נראה שהוא בא מוכן למשחקים ויודע לפרשן את צורת המשחק הנדרשת לכל אחת מהקבוצות. ברוב המשחקים שצפיתי הוא גם די צדק והוסיף ידע לצופה הממוצע. סה"כ ציון 4.5.

ניתוחים מקצועיים תוך כדי משחק – איווניר מאבחן מהלכים במשחק בצורה נכונה, מספק מידע משלים למה שקורה על המגרש שהצופה לא יכול לראות, כמו התנהלות המאמן או דברים שלא נראים במסך הטלווזייה ונהנה מכך שהוא מאמן ויכול לענות על השאלה "מה היית עושה כמאמן?" בצורה משכנעת כי הוא באמת חושב כמאמן. סה"כ ציון 4.5.

פיקנטריה וסטיסטיקות מעניינות – איווניר לא מספק "פיקנטריה" מעניינת. הוא נטו מקצועי ולכן לא עוסק במה ש"צהוב". לא תשמעו ממנו קדימונים מרתקים לקראת המשחק ובמקסימום, מדי פעם, הוא יספר בחצי חיוך איזה סיפור מהעבר שלא יתרום לאווירה. מבחינת סטטיסטיקות ונתונים, נראה כי לרוב הוא מתבסס על זיכרון ושולט רק מניסיון אישי ממשחקים שפרשן או קבוצות שאימן. מבצע הכנה סבירה לקראת המשחק בכך שלומד את הנתונים הבסיסים של הקבוצה ואת החוזקות והחולשות. סה"כ ציון 2.

סה"כ ציון כולל לציר המקצועיות : 3.66

אובייקטיביות, התנהלות ויכולות שידור

אובייקטיביות לא זכור לי מקרה שבו איווניר מצדד בקבוצה מסוימת. אומנם מזוהה עם מכבי ולכן אנחנו רגישים לכל אמירה שלו בנושא, אבל נראה כי בעניין הזה איווניר מקצוען ואומר את מה שהוא באמת חושב ללא קשר מה יחשבו עליו או מה נטיות ליבו. סה"כ ציון 4.

התנהלות כפרשן איווניר לא מתלהם, לא מתפרץ ומדבר בשפה נורמלית ומתאימה. כך למשל, לא תשמעו ממנו הגיגי זוהר בהלול מיותרים והוא מתנסח בצורה סבירה. בסה"כ מאוד ברור בדיבור. במדד שימוש בקלישאות הוא סביר בהחלט (משתמש בקלישאה שצריך ובתדירות סבירה). סה"כ ציון 4.

"מתפרצות" (תדירות דיבור) – איווניר מספק פרשנות בתדירות סבירה. אנחנו כצופים לא רוצים לשמוע אחרי כל מהלך ניתוח מפורט וכך איווניר נוהג. מספק הסברים קצרים וברורים כשצריך. סה"כ ציון 5.

סה"כ ציון כולל לציר אובייקטיביות, התנהלות ויכולות שידור : 4.33

לסיכום, איווניר הינו אחד ממעט הפרשנים הטובים שיש לנו. מדבר לעניין, לא תשמעו ממנו יציאות הזויות או התנסחויות מביכות. עצם היותו שחקן עבר ומאמן בהווה מסייעים לו לרוב להישמע מקצועי ולדבר לעניין עם התמקדות מקצועית במידה הנכונה. אני קונה עכשיו שהוא יפרשן את מרבית המשחקים שאני צופה בהם.

מדד הפרשנים - מוטי איווניר

לכל הדירוגים

דירוג הפרשנים ההתחלה

דירוג הפרשנים – מוטי איווניר

דירוג הפרשנים – ניר לוין

דירוג הפרשנים – שלמה שרף

דירוג הפרשנים – עודד מכנס

דירוג הפרשנים – שגיא כהן

דירוג הפרשנים – אייל ברקוביץ

דירוג הפרשנים – אלי אוחנה

דירוג הפרשנים – זאב זלצר

דירוג הפרשנים – אבי נימני

דירוג הפרשנים – חיים רביבו

דירוג הפרשנים – אורי אוזן

דירוג הפרשנים – עמרי אפק

דירוג הפרשנים – שגיא כהן 2.0

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח