דירוג הפרשנים – ניר לוין

בכדי לבחור מיהם הפרשנים הטובים בישראל, אשר מוסיפים תוכן וצבע, ולעומתם מיהם הפרשנים הבלתי נסבלים בישראל, הממררים לנו כל שידור אפשרי, אנחנו ננתח מידי שבוע את הפרשנים הישראליים השונים ע"פ מד איתי. להזכירכם, הפרמטרים שייבחנו הם מקצועיות, אובייקטיביות ויכולות שידור.

יום שבת בשבוע שעבר, מחזור ראשון בגביע הטוטו וההתרגשות בשיאה, הכדורגל הישראלי חוזר ובדיוק בגלל זה החלטתי להתמקד בסופר קאפ הגרמני בין באיירן לוולפסבורג ולצפות בניר לוין מפרשן…

ניר לוין, בן 53 ,שחקן עבר שאת עיקר הקריירה שלו עשה בהפועל פ"ת כחלוץ במדיה הבקיע 92 שערי ליגה, בנוסף הופיע בנבחרת ישראל והגיח גם לשנה בגנט בבלגיה. כיום מנהל את מחלקת הנוער של מכבי ת"א אחרי קריירת אימון בה עבר 9 קבוצות בליגת העל. כיום מפרשן בליגות השונות באירופה ובעיקר גרמנית ואנגלית וגם בליגה השישית הטובה באירופה…

זה מה שהיה לי להגיד על ניר:

מקצועיות

ניתוח מערכים ופרה גיים  ניר מגיע מוכן למשחקים. לעתים בפרה גיים מוצג מערך לא נכון ולוין כפרשן יודע לאבחן מצבים כאלו, הוא אפילו מוודא את התאמת המערך בדקה הראשונה כאשר השחקנים על המגרש. כאשר משדר קבוצה פחות מוכרת הוא מגיע מוכן ומכיר את סגנון המשחק ונקודות החוזקה של אותה קבוצה. סה"כ ציון 4.5.

ניתוחים מקצועיים תוך כדי משחק – לוין מאוד מקצועי וניכר עליו כי הוא מאמן ושחקן עבר. אני מרגיש הרבה פעמים שתוך כדי הצפייה במשחק הוא נכנס לראש של מאמן ומנסה לחשוב מה הוא היה עושה והוא אומר זאת בשידור, יודע להצביע ולפרק מהלכים במשחק כמו עמידה של השוער או תנועה בלי הכדור ובנוסף הוא בד"כ מפרש טקטיקות ומהלכים של קבוצות בצורה נכונה. במדד שימוש בקלישאות הוא סביר בהחלט. משתמש רק מתי שצריך. סה"כ ציון 5.

פיקנטריה וסטיסטיקות מעניינות – לוין מספק שורות סטיסטיות ונתונים במידה סבירה, נראה כי הוא יודע לדוג את הנתון הסטטיסטי המעניין ומצליח לקשר אותו למערכים ולהתפתחות המשחק. לעניין הפיקנטריה וסיפורי הרקע לא תשמעו מלוין משהו שיפיל אתכם מהרגליים, נראה כי לוין מכין את עצמו לפני השידור בלימוד פרטים וסיפורים פיקנטים ומשלב אותם בשידור בעיתוי נכון אך לא יגרום לכם להיזכר באיזו אמירה מצחיקה או נתון באמת יוצא דופן. סה"כ ציון 3.

סה"כ ציון כולל לציר המקצועיות : 4.16

אובייקטיביות, התנהלות ויכולות שידור

אובייקטיביות – לוין לא תופס צד, בטח שלא בתחילת המשחק. במשחקים שאני שמעתי אותו מפרשן לא זיהיתי משיכה לקבוצה אהודה מסוימת. סה"כ ציון 5.

התנהלות כפרשן – ניר מדבר לעניין בשפה נקייה ונותן כבוד לעמדה שהוא נמצא בה. הוא לא מכפיש שחקנים או מאמנים ומכבד את המשחק ואת המעמד. בכלל, מאמנים ושחקני עבר בד"כ לא משתלחים בשחקנים (פרט לברקוביץ). מבחינה ווקאלית נעים לשמוע אותו מדבר, הוא לא צועק, לא מנומנם ולמעשה נמצא בדיוק איפה שצריך. סה"כ ציון 4.

"מתפרצות" (תדירות דיבור) – מצוין במדד המתפרצות. מדבר כשצריך, לא מרגיש צורך לפרשן כל מהלך של כדור אאוט או בעיטת 5. סה"כ ציון 5.

סה"כ ציון כולל לציר אובייקטיביות והתנהלות : 4.33

לסיכום, לוין בעיני הוא פרשן מקצוען שבא לעבוד, פרשן אינטליגנט ולא מתנשא. מכבד את התפקיד ואת השחקנים והמאמנים. הוא בדיוק מה שאנחנו רוצים מפרשן, יודע לתת הערות מקצועיות נכונות ובתדירות טובה ולהשתלב ברקע של המשחק. אני שונא פרשנים שחושבים שהם במרכז של המשחק והם צריכים לדבר כל רגע. העובדה שהיה שחקן ומאמן בהווה תמיד משחקת אצלי תפקיד באמינות המילים שיוצאות לו מהפה. שימשיך כך!

דירוג הפרשנים ניר לוין

לכל הדירוגים

דירוג הפרשנים ההתחלה

דירוג הפרשנים – מוטי איווניר

דירוג הפרשנים – ניר לוין

דירוג הפרשנים – שלמה שרף

דירוג הפרשנים – עודד מכנס

דירוג הפרשנים – שגיא כהן

דירוג הפרשנים – אייל ברקוביץ

דירוג הפרשנים – אלי אוחנה

דירוג הפרשנים – זאב זלצר

דירוג הפרשנים – אבי נימני

דירוג הפרשנים – חיים רביבו

דירוג הפרשנים – אורי אוזן

דירוג הפרשנים – עמרי אפק

דירוג הפרשנים – שגיא כהן 2.0

Print Friendly, PDF & Email

5 תגובות

  1. לא מבין מאיפה המחמאות,אני לא נהנתי בחיים ממשחק שניר פרשן
    הוא אמנם אינטיליגנט ומדבר יפה אבל משעמם,לא חי את המשחק ומדבר הרבה שטויות
    דוגמא שאני זוכר חלקית,היה תיקול של שחקן על שחקן אחר(לא זוכר את שמות השחקנים כרגע)
    וניר משום מה אמר את הדבר הבא ״הוא לא תיקל אותו בכוונה הם שיחקו באותה קבוצה בעבר״
    כאילו שזה קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח