דירוג הפרשנים – עמרי אפק

בכדי לבחור מיהם הפרשנים הטובים בישראל, אשר מוסיפים תוכן וצבע, ולעומתם מיהם הפרשנים הבלתי נסבלים בישראל, הממררים לנו כל שידור אפשרי, אנחנו ננתח מידי שבוע את הפרשנים הישראליים השונים ע"פ מד איתי. להזכירכם, הפרמטרים שייבחנו הם מקצועיות, אובייקטיביות ויכולות שידור.

השבוע אני נשלח למשימת דירוג הפרשנים אחרי הפרשן עומרי אפק. כבר זמן רב שאני כותב על דור הפרשנים החדש והצעיר ואפק צד את עיני כבר לפני שנתיים. אפק העביר קריירת משחק מרשימה הכוללת שלוש אליפויות בשלוש קבוצות שונות (הפועל ת"א, בית"ר י"ם ,מכבי חיפה), שיחק כליגיונר במשך שנתיים לא רעות במדי ראסינג סאנטאנדר וסלמנקה בליגה הספרדית. לכך תוסיפו עוד 27 הופעות בנבחרת הלאומית.  בתחילת הקריירה שיחק כשחקן התקפה, אך בספרד עבר הסבה לעמדת המגן ימני. החל משנת 2011 משמש כפרשן בערוץ הספורט.

עמרי אפק במדי מכבי חיפה
עמרי אפק במדי מכבי חיפה

המשחק – מכבי ת"א חבולה מהפסד הבית הטראומתי לזניט חייבת לנצח את האירים המפתיעים דונדאלק על מנת לשקם את סיכוייה להעפיל לשלב הבא בליגה האירופית.
ערוץ הספורט – בעמדת השידור לצד אפק, השדרן יונתן כהן לטעמי השדרן מספר אחד ביחד עם עמיחי שפיגלר. (שמישהו ירים כבר "דירוג השדרנים"! ) .

מקצועיות 

ניתוח מערכים ופרי גיים – אפק מכיר את השחקנים ואת המערך של הקבוצה האירית טוב יותר מהמאמן שלהם, מסביר את החוזקות של מקמילן, מקינלי ומקדונלד ( רוצה להגדיל את הארוחה בשקל תשעים?), טוען כבר בתחילת המשחק שהמנצחת במשחק תהיה זו שתנצח במאבקים הקטנים ובפעולות הקטנות. אומנם משפט כללי שנשמע נכון לכל המשחקים אבל במשחק הזה התברר כנכון, אחרי הכל האירים ניצחו בהגעה לכדורים ראשונים באגרסיביות. כבר בפרי-גיים אפק חוזה בצורה נכונה שהאירים יחזרו לעמדות שלהם, יצופפו את ההגנה ויצאו במהירות להתקפות, מה שמתברר כנכון, לולא יכולת הסיום הלא מרשימה של האירים התוצאה כבר הייתה 3:0 במחצית הראשונה, אפק מנתח את המערכים ואחרי שתי דקות במשחק עושה מה שאני הכי אוהב ובודק את המערך שהוצג בתחילת המשחק ומיד מזהה שהמערך של האירים לא כפי שהוצג ומקליני ישחק על הקו. מה צריך יותר מזה? פרשן שבא לעבוד והתכונן לשידור סה"כ ציון 5.

 

ניתוחים מקצועיים תוך כדי משחק – מעיר הערות נכונות במהלך המשחק, מדגיש את מה שאמר בפרי גיים לגבי צורת המשחק של האירים. מנתח פעולות קטנות במשחק כמו התנועה של בן חיים לבוא לקבל כדור ואז לשנות כיוון לעומק, פעולה שלא שמבוצעת מספיק פעמים .

מסביר על ההצטרפות והתנועה של איגיבור לתוך הרחבה ועל הבלבול שההצטרפות הזו גורמת להגנת היריב (חבל שזה בוצע רק פעמיים). מסביר על הטעויות בהתנהלות של בן הרוש כמגן בכך שלא מכניס קרוסים כאשר שחקני החוד הטובים של מכבי ממתינים ברחבה  ןמנסה ובמקום לבעוט לשער. רוב הפרשנים נוהגים לגעת בנקודה בתחילת המשחק ולחזור עליה ללא הפסקה. במקרה של אפק המילה החוזרת באופן חריג היא "ריכוז". כל כמה דקות הפרשן אומר "מכבי חייבת להיות מרוכזת ", "ההגנה צריכה לשמור על ריכוז" , "ריכוז, מרוכז ,ערני, ערנות…" אפק חורש על נושא הריכוז. כל חילוף מנותח על ידו בצורה מקצועית, למשל, הוא מסביר בצורה מצוינת מה הכניסה של דור מיכה אמורה להביא למשחק.

סה"כ ציון 4.5 (רק בגלל הריכוז והערנות).

פיקנטרייה וסטטיסטיקות מעניינות –אפק מגיע מוכן, סוקר את כל הדרך של האירים, מדבר על ההצלחה של המאמן שלהם ומי היו המבקיעים של דונדלאק. מספר על פרסום של איגוד השופטים ביום המשחק שבו ניתנה הודעה שהשופט במשחק של מכבי וזניט טעה במקרה דסה, מבחינת סטטיסטיקה,הנתון החרוש לקראת המשחק הוא שהאירים חסרי הניסיון טרם ניצחו בשלב בתים כלשהו (מן הסתם,  זאת פעם הראשונה שלהם בשלב בתים). מעבר לנתונים הללו, אפק מספר קצת על הניסיון של השחקנים האירים במסגרת הנבחרת הלאומית כאשר מראים את מרטין אוניל מאמן נבחרת אירלנד ביציע. סה"כ ציון 4. (כנראה שלא היה במשחק הזה הרבה מידע נוסף).

סה"כ ציון כולל לציר המקצועיות : 4.5

אובייקטיביות, התנהלות ויכולות שידור

אובייקטיביות– למיטב ידיעתי אפק לא סוכן שחקנים ולא מקורב לאף אחד מהשחקנים, לא נראה שהוא מגן על שחקנים שמציגים יכולת חלשה (כל השחקנים התל אביבים) וגם הוא לא חבר-שותף (ראה ערף שרף-את-שומי) של מאמנים באופן כללי. לא זכור לי שהוא מספק יחס מקל או מחמיר למישהו במשחקים בהם הוא מפרשן. סה"כ ציון 5.

התנהלות כפרשן –  copy paste לאורי אוזן . מתנהל בצורה מקצועית, מדבר בצורה נעימה ובשפה נקייה, מגיע מוכן ורציני לעוד יום עבודה. מעבר לידע הרחב שלו ניתן להבין שהוא גם עשה הכנה ולמד נתונים. אפק נוטה להיות קצת רציני מדי ולא מספיק קליל, אם כי לפעמים הוא משתמש בחוש הומור שנון – "לראיקוביץ יש את משחק הרגל הטוב בעולם לשוער בגילו" ומתבדח קצת על שחקן האירי בטענה שהשפם שלו זה "הדבר" , אומנם לא סטנדאפיסט ,אבל אנחנו אוהבים קצת קלילות והומור. סה"כ ציון  4.5.

"מתפרצות" ( תדירות דיבור) – מצוין, מפרשן אחרי על כל פעולה משמעותית בעיתוי נכון ולא אומר דברים סתמיים אחרי כל פעולה קטנה כמו הוצאת חוץ (ראה דירוג הפרשנים שגיא כהן), מספק פרשנויות מתי שצריך (תחילת מחצית שנייה, חילופים). סה"כ ציון 5.

סה"כ ציון לציר התנהלות ,יכולות שיור ואובייקטיביות. סה"כ ציון 4.8.

לסיכום, אפק ביחד עם אוזן הם הפרשנים הטובים ביותר כיום. מגיע מוכן ומסודר, תורם לחוויית הצפייה בפן המקצועי ולא מציק בטינופים, גידופים וקידום אינטרסים אישיים של שחקנים ומאמנים. תנו לנו יותר אפק במשחקים המרכזיים.

לכל הדירוגים

דירוג הפרשנים ההתחלה

דירוג הפרשנים – מוטי איווניר

דירוג הפרשנים – ניר לוין

דירוג הפרשנים – שלמה שרף

דירוג הפרשנים – עודד מכנס

דירוג הפרשנים – שגיא כהן

דירוג הפרשנים – אייל ברקוביץ

דירוג הפרשנים – אלי אוחנה

דירוג הפרשנים – זאב זלצר

דירוג הפרשנים – אבי נימני

דירוג הפרשנים – חיים רביבו

דירוג הפרשנים – אורי אוזן

 

דירוג הפרשנים עמרי אפק גרף
לחצו על התמונה על מנת להגדיל

 

דירוג הפרשנים עמרי אפק סיכום
לחצו על התמונה על מנת להגדיל

 

 

דירוג הפרשנים - עמרי אפק
(צילום מסך)
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח