דירוג הפרשנים חוזרת – שגיא כהן 2.0

לשאר הטורים בפינה

בכדי לבחור מיהם הפרשנים הטובים בישראל, אשר מוסיפים תוכן וצבע, ולעומתם מיהם הפרשנים הבלתי נסבלים בישראל, הממררים לנו כל שידור אפשרי, אנחנו ננתח את הפרשנים הישראליים השונים ע”פ מד איתי. להזכירכם, הפרמטרים שייבחנו הם מקצועיות, אובייקטיביות ויכולות שידור.

 

פינת דירוג הפרשנים שלי יצאה לפגרה ארוכה לפני שנה וחצי. דווקא אחרי פרסום דירוג מחמיא לעומרי אפק, מצאתי את עצמי מנסה לדרג את בוני גינזבורג מספר פעמים ולא יכולתי לשאת את זה, הסבל היה עצום ואחרי משחק נוסף שבו ניסיתי לדרג את שייע פייגנבויים, החלטתי לגזור על עצמי שתיקה.

פינת דירוג הפרשנים חרתה על דגלה את השמירה על האובייקטיבית למעט מקרה חריג אחד – שגיא כהן. בדיוק בגלל זה, חזרתה של הפינה תוכננה בקפידה למשחק הגדול בין הגברת הזקנה לאלופת אירופה. בעמדת הפרשן, איך לא, שגיא כהן שחוזר מאי המתים (לביקורת הקודמת תלחצו פה) בניסיון להוכיח שמקומו בגרף החיובי של דירוג הפרשנים. באמת שקיוויתי שהוא יסיק את המסקנות מהביקורת הקודמת ויודיע על התפטרות, אך זה לא קרה…

פורמט השידור קצת מקשה עליי להיצמד לפרמטרים שהוגדרו לדירוג היות וההכנה למשחק נעשית בערוץ הספורט ולא בערוץ 13 והיא מקלה עליי כי אני לא צריך לשמוע את שגיא בודה סיפורים (שגיא נוהג בדרך כלל להמציא סיפור שלא ניתן לבדיקה מהאימון המסכם של אחת הקבוצות). בקריטריונים של דירוג הפרשנים אני נוהג לדרג את ניתוח הפרה גיים של הפרשן דבר שחסר לי עקב השידור בערוצים השונים. כמו כן, אני מוצא לנכון לציין שמי ששידר את המשחק לצד שגיא הוא נדב "אוכל את הראש בצעקות בתזמונים לא נכונים" יעקובי שלוקח את צד הסטיסטיקה והפיקנטריה מהפרשן.

דירוג הפרשנים - שגיא כהן
קרדיט : ערוץ הספורט (צילום מסך)

מקצועיות
ניתוח מערכים ופרה גיים – שגיא מנתח יפה את החיסורים של יובה (פיאניץ ובנעטיה), מדייק בהסבר לקהל שלא מכיר שבנעטיה הוא למעשה המחליף של בונוצ'י והחיסרון שלו משמעותי, אבל הוא לא מדבר בכלל על המחליפים שלהם. הייתי מצפה ממנו לספר קצת על בנטנאקור האורוגוואי הצעיר. במערך של ריאל הוא מוסיף הערה שההרכב זהה לזה שפתח בקארדיף ומציין שהמערך יהיה שונה ממה שהופיע במסך ואיסקו ישחק מאחורי החלוצים מה שמתברר כלא מדויק כי איסקו שיחק יותר "חופשי" והגיע לצדדים. מאוד חסר לי איזה ניתוח של מאץ אפים במערכים וניתוח הנקודות החשובות.

סה"כ ציון 1.

ניתוחים תוך כדי משחק – הגול המהיר של רונאלדו מביא את שגיא לנתח ניתוח שגיא כהני טיפוסי ולצאת בהצהרה מההזויות ששמעתי – "איסקו לא שיחק נגד מערך כזה מעולם והוא הבין את זה ובגלל זה הוא הלך שמאלה ומשם בא הגול". לאחר מכן הוא מנתח בצורה נכונה את החיסרון של פיאניץ והחשיבות שלו על המשחק של יובה לא לפני עוד פנינה שגיא כהנית, דווקא אחרי מהלך השתחררות מרשים בשילוב עם דריבל מצוין של בנטאנקור הוא יוצא בהצהרה ש"הוא לא יהיה בריאל!" בגלל הבעיטה שלא התלבשה. בשביל לסיים את חלק הניתוחים שגיא משתמש ביכולת הפנומנאלית שלו לקרוא מחשבות ושפתיים תוך שהוא מסביר על בעיה כלשהי באגף שמאל של יובה וכאשר המצלמה מראה את נדבד מדבר עם אניילי, שגיא, מבלי להסס, מחזק את הטיעון שלו שגם נדבד הרגע מדבר על אותו דבר…
שגיא סיפק גם ניתוחים מקצועיים נכונים על הקושי של היגוואין מול בלמים כמו וראן וראמוס שמבטלים אותו ועל התנועה הלא נכונה באחד המהלכים שקוסטה מסר אליו.

סה"כ ציון 5-. למרות שניתח מספר מצבים נכונים, המצאות הסיפורים קשות מנשוא עבורי.



פיקנטריה וסטיסטיקה – כמו שרשמתי בפתיח, שגיא השאיר ליעקובי לחפור לצופים ולא סיפק איזה נתון משמעותי, חוץ מלציין בפעם המיליון כמה גולים כבש רונאלדו. חוץ מזה הוא מזכיר שקאוודראדו הורחק באותה נקודה במגרש בגמר אחרי שהקולומביאני צועק על הקוון אחרי שהוא רומס את מרסלו…
אם יש דבר שאני אישית לא אוהב אלו ההשוואות שהפרשנים עושים בין התקופה של היום לעומת תקופות של ימי הביניים. עם כל הכבוד לפושקאש ודי סטאפנו, גדולים ככל שיהיו, עדיין אף אחד מהצופים במשחק לא ראה את השחקנים הללו בפעולה, למעט שגיא כהן שמסתבר שעשה איתם טירונות…

בנוסף, בדקה ה-61 הוא ויעקובי אומרים ביחד שהיגוואין לא סיכן את השער עד כה, מה שכמובן לא נכון מכיוון והארגנטינאי השמנמן סחט הצלה ענקית מנבאס במחצית הראשונה.

סה"כ ציון 5-.

סה”כ ציון כולל לציר המקצועיות : 3-

 

אובייקטיביות ויכולות שידור

אובייקטיביות – סה"כ בעניין הזה שגיא בסדר גמור. לא מרגישים שהוא אוהד קבוצה מסוימת. הוא אומנם מתפעל מהעוצמה של ריאל וכריסטיאנו, אבל ההתפעלות דומה לכל הצופים כולל אותי.

 סה"כ ציון 5.

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו. אי אפשר שלא להתפעל.
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

התנהלות כפרשן – כמו בדירוג הקודם, שגיא אומנם מדבר בצורה ברורה, אבל שינויי הטון בקול שלו מדי פעם, בכל מיני אירועים, לא ממש ברורים. גרוע מכך, שגיא תופס לא פעם את תפקיד המורה/המחנך של השחקנים או המאמנים אותם הוא מפרשן. "אני לא מבין למה …" הוא מפטיר אחת לכמה דקות. הקול שלו מעצבן אותי והדיבור שלו די מתנשא. הניסיון שלו לתת נימוק מדעי או להמציא סיפור שיסתדר יפה עם מה שהרגע קרה במגרש ואז להישמע משכנע ומקצועי הוא שקוף ומרגיז בעיניי. הצהרה נוספת שהמשיכה לעצבן אותי היא שכאשר המשחק היה סגור כבר, כהן לא הבין איך זה שאוהדי הגברת הזקנה נוטשים את המגרש (תופעה שאני לא אוהב, אבל אני כאוהד יכול להבין אוהד מתוסכל שכואב לו).

סה"כ ציון 5-.

מתפרצת (תדירות דיבור) – שגיא הסיק מסקנות מהדירוג הקודם שלי שבו הוא דיבר 118 דקות במשחק של 93 דקות. הוא באמת לא דיבר כמעט 3 דקות מתחילת המשחק מה שאנחנו בפינה מאוד אוהבים. פרשן צריך לתת למשחק 2-3 דקות לראות מגמות ולא כבר אחרי 20 שניות לצאת בהצהרות. נראה ששגיא השתפר בנושא והוא קצת פחות חופר. כאשר חלפו להן הדקות, שגיא חזר לעצמו והחל לחפור לצופים בניתוחי סרק מומצאים. השדרן יעקובי ריכך במעט את האפשרות שכהן יחפור בכך שהוא כשדרן חפר בעצמו וסיפק אינספור נתוני סרק לא רלוונטים.

סה"כ ציון 4-.

סה”כ ציון כולל לציר המקצועיות : 1.33-



לסיכום, אני אוהד יובה והתבוסה כאבה לי. לא מספיק שאני מרגיש מובס וחבול, נאלצתי להתמודד עם קולו של הפרשן הכי מרגיז בטלוויזיה (אפילו יותר מאייל שני). אני פונה לרגש של קברניטי הערוץ, רוב רובם של צופי הכדורגל לא טיפשים, מרבית הצופים מתים לעשות השתק על הפרשנים שנבחרים לשדר את המשחקים הכי טובים, ביניהם שגיא כהן, מרבית חבריי שהם אוהדי ספורט בנשמה מבינים כמוני שהוא בלתי נסבל. בזמן שהוא מספק ניתוחים ונתונים נכונים, חצי הכוס הריקה משמעותית יותר מחצי הכוס המלאה. תחליפו אותו בבקשה! יש דור של פרשנים טובים שיודעים לספק ערך מוסף לצופה וממש לתרום להנאה של הצופה.

בהרצאות של קורס בתורת המשחקים יש מושג כזה שנקרא "שנאת ההפסד" שאומרת באופן כללי שאירוע שלילי (נניח הפסד 1:0 בדרבי) כואב לנו יותר מהשמחה שלנו מאירוע חיובי במידה דומה (נניח ניצחון בדרבי 1:0). וזה בדיוק מה שקורה עם הפרשנות של שגיא. כולי תקווה שהילד שלי לא יזכה לשמוע את קולו מפרשן יותר, בטח לא את הקרם דלה קרם של ליגת האלופות.

לשאר הטורים בפינה

לכל הדירוגים

דירוג הפרשנים ההתחלה

דירוג הפרשנים – מוטי איווניר

דירוג הפרשנים – ניר לוין

דירוג הפרשנים – שלמה שרף

דירוג הפרשנים – עודד מכנס

דירוג הפרשנים – שגיא כהן

דירוג הפרשנים – אייל ברקוביץ

דירוג הפרשנים – אלי אוחנה

דירוג הפרשנים – זאב זלצר

דירוג הפרשנים – אבי נימני

דירוג הפרשנים – חיים רביבו

דירוג הפרשנים – אורי אוזן

דירוג הפרשנים – עמרי אפק

דירוג הפרשנים – שגיא כהן 2.0

גונזאלו היגוואין, יובנטוס
היגוואין מבואס. שיתעודד, הוא לא היה צריך לשמוע את שגיא כהן הערב
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח