דירוג הפרשנים – אבי נמני

בכדי לבחור מיהם הפרשנים הטובים בישראל, אשר מוסיפים תוכן וצבע, ולעומתם מיהם הפרשנים הבלתי נסבלים בישראל, הממררים לנו כל שידור אפשרי, אנחנו ננתח מידי שבוע את הפרשנים הישראליים השונים ע"פ מד איתי. להזכירכם, הפרמטרים שייבחנו הם מקצועיות, אובייקטיביות ויכולות שידור.

השבוע, דרבי בין ברצלונה לאספניול בגביע המלך ובעמדת הפרשן אבי "הסוכן-שדרן" נמני. אני מאושר מהפורמט של צ'רלטון המאפשר לתת לצופים לשמוע את השדרנים המקומיים בשפתם ולהמעיט בדיבורי הצוות הישראלי והבחירה לשמוע את מספר 8 הצהוב מפרשן כדורגל לועזי נעשתה על מנת שנוכל לשפוט את רמת הפרשנות שלו ולא את תפקודו כסוכן (מה שהוא מרבה לעשות בשידוריו בליגה הישראלית).

אברהם נמני , בן 43, אולי שחקן הליגה הטוב בכל הזמנים עד שהגיע ערן זהבי, העביר את מרבית הקריירה שלו במכבי ת"א פרט לשתי עונות בבית"ר ועוד 2 גיחות חפוזות באירופה (אתלטיקו מדריד ודרבי קאונטי- סה"כ 11 משחקים ושער בודד), ובנבחרת ישראל היה שותף לכמה הצגות גדולות. עם סיום הקריירה המפוארת, אימן מעט ללא הצלחה ניתנת לציון (גביע הטוטו לא נחשב). כיום משמש כסוכן שחקנים בכיר בכדורגל ישראלי ומשמש כפרשן עבור צ'רלטון וספורט 5.



מקצועיות

ניתוח מערכים ופרה גיים – נמני, כמו רוב הפרשנים, לא באמת מנתח את ברצלונה ורק זורק סיסמאות כמו "טיקי טקה" וMSN (ראשי תיבות של הטריו המלכותי). להפתעתי הוא מכיר את השחקנים של אספניול ומנתח את המערך שלהם, אומנם הוא לא מדבר כמצופה מפרשן על מה נדרשת אספניול לעשות על מנת להוציא תוצאה טובה וקובע כעובדה שברצלונה תפרק את אספניול עוד במחצית הראשונה, אבל לפחות עושה רושם שהוא טיפה התכונן לפני המשחק. לגבי התייחסות מקצועית ואסטרטגית משחק, אין כלום למעט האמרה שלברצלונה יש הרכב "סופר התקפי". סה"כ ציון 3.

ניתוחים מקצועיים תוך כדי משחק – אומנם הפורמט של לשמוע את הצוות הספרדי משדר הוא כיפי, אך נמני לא משמיע שום מילה עד הדקה ה-7! ולמעשה גם לאחר מכן הוא כמעט ולא נותן הסברים מקצועיים. בדקה ה-11 אספניול כובשת ראשונה בהתקפה מתפרצת לפי הספר והפרשנות של נמני למהלך השער מוצגת באופן הבא: "חטיפה מצוינת, יציאה טובה, מסירה אדירה, תנועה פנטסטית וסיומת מצוינת". נמני אמר עד סוף המשחק 166 פעמים את המילה "מצוינת" ו-234 פעמים את הביטוי "יוצאת מן הכלל". כל תיאורי המהלכים מתוארים באותה צורה, "מסירת אומן, תנועה מצוינת, הטעיה אדירה וסיומת יוצאת מן הכלל". אין שום ניתוח מקצועי! הוא פשוט מתאר את הפעולות בצירוף מחמאה ללא מילות קישור! תן כמה מילים על הריצה לשטחים מתים, על השתחלויות של אינייסטה בין הבלמים והקשרים, אנחנו רוצים לשמוע ניתוחים מעניינים! סה"כ ציון 1-.

פיקנטריה וסטיסטיקות מעניינות – פשוט כלום. נימני לא עושה שימוש בסטיסטיקה ולא מספר שום דבר מעניין. סה"כ ציון 5-

 

סה"כ ציון כולל לציר המקצועיות: 1-

 

אובייקטיביות, התנהלות ויכולות שידור

אובייקטיביות – אני פונה ללב קברניטי האתר, במשחקים של ברצלונה שימו פרשן שמעניין אותו לדבר גם על הקבוצה היריבה, זה בלתי נסבל! במחצית מצופה מפרשן שיגיד מה כל קבוצה צריכה לעשות בשביל להשתפר, אבל נמני לא מתעניין באספניול ולצופה האובייקטיבי אין כל מידע על הקבוצה היריבה לבארסה. בנוסף, אני בוחר לחרוג ממנהגי ולשפוט את נמני בעניין האובייקטיביות לא רק ע"פ המשחק שצפיתי בו. הפרשנות של נמני בליגה הישראלית היא אחת הסיבות הגדולות ביותר בגללן נמאס לנו מפרשנים. נמני, ללא כל גילוי נאות על זהות השחקנים שהוא מייצג, משבח שחקנים שהוא הסוכן שלהם למרות שהם חלשים ומצד שני מחמיר וחותך שחקנים שלא מיוצגים על ידו, פשוט מגעיל סה"כ ציון 5-

התנהלות כפרשן – נמני מתנסח בצורה ראויה, משתמש בשפה נקייה ומאוד ברור במילים שלו. הבעיה בפרמטר הזה היא בקול המונוטוני והמרדים של המלך הצהוב נמני גמר אותי. לולא הייתי צריך לכתוב חוות דעת על הפרשנות שלו, הייתי נרדם 6 פעמים וזה לא כדורגל ישראלי! יאמר לזכותו שכאשר הוא מפרשן שחקנים המיוצגים על ידו הוא יוצא מגדרו בהתלהבות. סה"כ ציון 1.

"מתפרצות" ( תדירות דיבור) – הפורמט האהוב עליי די קובע מסגרת מתי הצוות הישראלי אמור לדבר. עם זאת, מי שמרבה לדבר הוא השדרן רמי וייץ ונמני מרבה להיעלם. לזכותו יאמר שרמי וייץ הוא שדרן מצוין שמרבה לתת נתונים סטטיסטים ופרשניות שונות ולפעמים הוא די מכרסם בעבודת הפרשן, זה נראה מתאים לנמני שכנראה השתעמם ממשחק שבו אין לו לקוחות פוטנציאלים סה"כ ציון 1.

 

סה"כ ציון לציר התנהלות ,יכולות שיור ואובייקטיביות: 1-.



לסיכום, לנמני יש ידע והבנה, אבל נראה שהפרשנות שלו היא סוג של השלמת הכנסה והוא ממש רדום וחסר אנרגיה. נמני לא מצליח להוסיף משהו לצופה. אנחנו מצפים לפרשנים בעלי התלהבות וחשק אשר יגרמו לנו להחכים ויפרשנו בצורה אובייקטיבית.

דירוג הפרשנים ההתחלה

לכל הדירוגים

דירוג הפרשנים ההתחלה

דירוג הפרשנים – מוטי איווניר

דירוג הפרשנים – ניר לוין

דירוג הפרשנים – שלמה שרף

דירוג הפרשנים – עודד מכנס

דירוג הפרשנים – שגיא כהן

דירוג הפרשנים – אייל ברקוביץ

דירוג הפרשנים – אלי אוחנה

דירוג הפרשנים – זאב זלצר

דירוג הפרשנים – אבי נימני

דירוג הפרשנים – חיים רביבו

דירוג הפרשנים – אורי אוזן

דירוג הפרשנים – עמרי אפק

דירוג הפרשנים – שגיא כהן 2.0

 

דירוג הפרשנים אבי נמני

דירוג הפרשנים אבי נמני2

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח