בקיץ הזה תלבשו לבן ותתפללו לטוב

התפשטות נגיף הקורונה גרמה לכך ששוויים של שחקנים רבים בשוק ירד בצורה משמעותית. למרות זאת, קבוצות רבות ברחבי היבשת לא מתכוונות להתנהל בקלות ראש בכל הנוגע להיבט הפיננסי לאור המשבר שנוצר. אחת מהן היא ריאל מדריד.

זה לא סוד שתוכנית הרכש של הבלאנקוס התמקדה ברכישתו של קיליאן אמבפה, אך על פי הדיווחים היא תצא לפועל רק ב-2021. כרגע, ראשי המועדון הלבן עסוקים בלצמצם את הסגל העמוס שמונה 37 שחקנים ומגבשים את רשימת ה"עוזבים" על מנת לפנות מקום בתקציב. מי ש"מככבים" בראשה הם: גארת' בייל, חאמס רודריגס, לוקאס ואסקס ומריאנו.

בייל
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

נכון לכתיבת שורות אלה, על הכוונת של ה"לבנים" נמצאים שני שמות עיקריים: קשרה הצעיר של ראן, אדוארדו קמאבינגה, ופול פוגבה קשרה של אלופת העולם צרפת ומנצ'סטר יונייטד. בהנחה ופלורנטינו פרס לא יצליח להנחיתם בסנטיאגו ברנבאו, אל הקונספט של המועדון הלבן בעונה הבאה יחזרו השחקנים המושאלים שעשו את הפריצה הגדולה שלהם בעונת 2019/20: מרטין אודגור בריאל סוסיאדד ואשרף חכימי במדיה של בורוסיה דורטמונד. מבחינת הציפיות של השניים, הם מקווים לשמור על אותם "תנאים מקצועיים" שקיבלו בשנה האחרונה: ריבוי בדקות משחק ומקום ב-11. עם זאת, אם נערוך תמונת מצב לסגל הנוכחי של זידאן, הסיכויים של הצעירים הללו לממש את היעדים המקצועיים הללו גם בבירה הספרדית אינם גבוהים במיוחד.

 

נתונים מהעונה האחרונה:

מרטין אודגור רשם 23 הופעות בליגה הספרדית במדי הקבוצה הבאסקית (מתוכם 22 בהרכב, 87 דקות משחק בממוצע), כבש ארבעה שערים לצד חמישה בישולים, סיפק 62 אחוזי הצלחה בדריבלים, מסר 2.5 מסירות מפתח למשחק נתון עם 85% דיוק במסירות בממוצע. חוזהו מסתיים ב-2023.

גם אשרף חכימי ייצר שורה סטטיסטית נאה העונה: הוא רשם 25 הופעות בבונדסליגה (22 בהרכב, 82 דקות משחק בממוצע), כבש שלושה שערים לצד 10 בישולים, סיפק 60 אחוזי הצלחה בדריבלים, מסר 1.2 מסירות מפתח למשחק נתון עם 85% דיוק במסירות בממוצע. חוזהו מסתיים ב-2022.

 

סגל עמוק לצד אמון בוותיקים

כרגע, שני החלקים שחסרים להשלמת הפאזל של ריאל מדריד הם סופרסטאר אמיתי וחלוץ מטרה שיסייע לקרים בנזמה במלאכת כיבוש השערים. למרות זאת, קאדר השחקנים של זינדין זידאן, כיאה לאחד המועדונים הגדולים ביבשת, עמוק במיוחד. בייחוד, בשתי העמדות שעליהן אמורים המושאלים להתחרות עם שובם: הקישור והכנפיים.

מבין השניים, הסיטואציה של חכימי נראית נוחה יותר. הטאלנט בן ה-21 החל את הקריירה שלו כמגן ימני, אך תחת לוסיאן פאברה הוא הוסב לעמדה התקפית יותר כחלק ממערך שלושת הבלמים בו ה"שוורצגלבן" שיחקו במשך רוב שלבי העונה ועשה זאת בהצלחה יתרה. אם זיזו יחליט להשיבו לפוזיציה המוכרת לו כחלק מקו ארבע, המתחרה היחיד שלו על חולצת ההרכב הוא דני קרבחאל, שחווה העונה נסיגה מסוימת ביכולתו.

סיבה נוספת לאופטימיות מגיעה מכיוונו של זידאן עצמו. מאמנה של ריאל בגירסה הנוכחית שלו שיפר את התעוזה בכל הנוגע למספר השחקנים בהם הוא בוחר להשתמש במהלך העונה, גם במחיר של הפסד נקודות. במקרים רבים, גם שחקנים שנחשבו כ"באנקר" מבחינתו, ישבו על הספסל לא פעם כדי לתת צ'אנס לאחרים. דוגמה לכך ניכרת בקרב פרלאן מנדי, שקיבל את המפתחות בעמדת המגן השמאלי על חשבונו של מרסלו האהוד. המגן הצעיר יצטרך לנצל כל הזדמנות לשינוי מעמדו ברוטציה משום שקרבחאל הוא עדיין המגן המועדף.

אודגור וזידאן
credit to "Real Madrid C.F." facebook page

 

קישור: לוקה מודריץ', חאמס רודריגס (אם יישאר), טוני קרוס, קאסמירו, פדריקו ואלוורדה, איסקו ומרטין אודגור.

עמדות הכנף: ברהים דיאס, ויניסיוס, רודריגו, אדן הזאר, מרקו אסנסיו וגארת' בייל (אם יישאר).

לעומתו, המצב של מרטין אודגור לא מזהיר בלשון המעטה. מבחינת תפקידו על המגרש, הכישרון מנורבגיה מסוגל לשחק בכל אחת מעמדות הכנף, לתת תפוקה כשהוא ממוקם מאחורי החלוצים, ובמקרה הצורך לסייע גם במרכז המגרש שמהווה את החלק היציב ביותר במערך של ריאל מדריד בעונות האחרונות. קשיחותו של קאסמירו בחלק האחורי, לצידם של הצמד קרוס-ואלוורדה במערך ה-4:3:3, יצר שלישייה אימתנית שכל מחסור באחד משחקניה ביום נתון משפיע משמעותית על היכולת של השאר. גם במקרים מיוחדים בהם שיטת המשחק הוסבה ל-4:3:1:2  בדומה ל"קלאסיקו", היו אלה איסקו ולוקה מודריץ' שקיבלו עדיפות על פני השאר.

הנורבגי בן ה-21 כנראה לא ישנה את ההיררכיה הזו, וגם אם ירצה לשחק בעמדה האהובה עליו בכנף ימין, ממנה הוא מסוגל לפרוץ לאמצע, לבעוט או לחלק כדורים לחלוצים במידת הצורך, הוא ייתקל בתחרות לא פחות קשה לאור ההתפתחות של רודריגו והיכולת המשודרגת של ויניסיוס כשגולת הכותרת היא שובם של אדן הזאר ומרקו אסנסיו מהיעדרות ממושכת בעקבות פציעות.

 

ירידה לצורך עלייה

כל שחקן באשר הוא חולם לשחק בהרכב של ריאל מדריד: התהילה, המלחמה התמידית על כל התארים וההיסטוריה המפוארת, הפכו אותו לאחד המועדונים הגדולים בהיסטוריה. אלא שאת סך כל היתרונות שהצגתי, עוטף לחץ עצום מכל עבר תחתיו לא כל אחד מסוגל להביא את עצמו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

לטעמי, על אף החששות הרבים שעוברים על שני המושאלים מכך שההתפתחות המקצועית שלהם תיעצר, הם צריכים כבר עכשיו לקפוץ למים העמוקים, להימנע מרעשי רקע אינטרסנטיים שסובבים לא מעט שחקנים בשלב הזה של הקריירה ולקחת את ההזדמנות שניתנה להם לשחק במועדון ששואף לזכות בכל תואר אפשרי. עצם העובדה שהם יחלקו את אותו חדר הלבשה עם כוכבי כדורגל בעלי ניסיון שחוו דבר או שניים בקריירה, כמו סרחיו ראמוס, מרסלו וזידאן, ששמו נכתב בזכות ברשימת הגדולים של הענף, ישפר להם אספקטים שונים במשחק שעדיין לוקים בחסר, יסייע להם לבנות את החוסן המנטאלי והביטחון הנדרש מכל כדורגלן ברמות הגבוהות, כך שברגע האמת הם יצליחו לספק את הסחורה.

חשוב לזכור שבשורה התחתונה כדורגל הוא לא מדע מדוייק. גורל של שחקן כזה או אחר יכול להשתנות בזכות פעולה אחת טובה או תצוגה בלתי נשכחת במשחק נתון שתוציא את הקהל הביתי מגדרו. הנקודה המרכזית שצריכה להניע את הצעירים הללו היא שריאל מדריד עדיין נמצאת בתהליך בנייה, תרתי משמע, שהחל עם עזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו, ולמרות ההשקעה הגדולה מצידו של פלורנטינו פרס בגזרת הרכש בקיץ האחרון, המתווה עדיין לא הגיע אל השלב הסופי.

סרחיו ראמוס
Via La Liga Facebook page

 

צמד המושאלים מוכרח להסתכל על התמונה הכוללת שטמונה בשיבתם לקבוצת האם ולהבין שלמרות שההווה נראה אפרורי, הם ורק הם אלה שיקבעו כיצד הקדנצייה השנייה שלהם במועדון הלבן תיראה. כל עוד הם יתאמצו, לא יורידו את הראש ברגעי משבר וישקיעו את נשמתם על מנת לסייע במאמץ הקבוצתי ולשדרג את האיכויות שיש בהם בכל יום, אני בטוח שבסופו של דבר הם יקצרו את פירות ההצלחה וכל מי שקשור לקבוצה בכל דרך שהיא לא יוכל להתעלם מכך.

זה אמנם נשמע כמו סיום קלישאתי, אך בחדר ההלבשה של ריאל מדריד יש לא מעט מקרים מעוררי השראה שהתחילו באותה נקודת מוצא בה מצויים צמד המושאלים. סביר להניח שאותם סיפורי הצלחה יוכלו לעזור לשניים בטבילת האש המחודשת שלהם בצד הלבן של הבירה הספרדית בצורה החלקה ביותר וללא לחצים מיותרים.

שיהיה בהצלחה!

ריאל מדריד - זינאדין זידאן
Credit to "Real Madrid C.F".Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח