בסרביה אין קורונה, תשאלו את אוהדי פרטיזן

הרבה זמן לא ראיתם כל כך הרבה אנשים באצטדיון. הדרבי הנצחי של בלגרד, כמו תמיד, היה מלא תשוקה ואש. בעוד הכדורגל האירופי חוזר לחיינו עם יציעים ריקים, בדרבי הנצחי בסרביה שכחו מהקורונה לשעה וחצי – כ-25 אלף איש הגיעו לחצי גמר הגביע: פרטיזן מול הכוכב האדום, שתי היריבות המושבעות של בלגרד.

הדרבי של בלגרד. הכי מתוח שתראו.
קרדיט: הטוויטר הרשמי של FK Partizan.

 

נכון ל-10 ביוני, יום המשחק, היו בסרביה 432 חולים פעילים במדינה; מתוך 12,031 מקרים שזוהו, 11,348 הבריאו — מספרים שלא ייאמנו למדינה של 7 מיליון. לכן הרשויות אישרו להכניס כמה צופים שאפשר, בתנאי שיישמר מרחק של מטר זה מזה.

כדי לאכוף את המגבלות האלה, יש צורך למלא את האצטדיונים בשליש מתכולתן האפשרית: באיטליה כבר חישבו הכל: אם אוהד אחד יושב בשלושה מושבים (רוחב כל אחד הוא 45 ס"מ), אז המרחק בין הצופים יהיה לפחות 90 סנטימטרים בתוספת המרווח שבין הכסאות.

"זה חשוב בעיקר למועדונים של בלגרד." הסביר את ההקלות שאושרו, מזכ"ל התאחדות המועדונים המקצועניים של סרביה וכדורגלן העבר, דארקו ראמובש. "תשעים אחוז מהצופים הסרבים אוהדים של פרטיזן או הכוכב האדום."

לך תגיד להם לא. בפועל קשה מאוד לשמור על ההנחיות בבלגרד כלפי אוהדים מהסוג הזה (רק כ-11 אלף צפויים היו להיכנס ובפועל הגיעו כ-25 אלף) והמרחק לא נשמר. אם ההתאחדות אצלנו לא מצליחה להשתלט על האוהדים כאן, רק שערו לכם כמה קשה זה כלפי אוהדי האולטראס של שתי הקבוצות הגדולות במדינה.

פרטיזן חוגגת על חשבונה של הכוכב האדום.
קרדיט: הטוויטר הרשמי של FK Partizan.

 

"הכוכב האדום" כבר זכתה באליפות (ה-31 שלה!), אבל ביבראס נאתכו מנע ממנה דאבל כשכבש לזכות "פרטיזן" והנחיל לכוכב האדום תבוסה ראשונה לקבוצה סרבית מזה 9 חודשים והפך לגיבור הערב. ב-24 ביוני תפגוש פרטיזן את וויבודינה במשחק גמר הגביע הסרבי ותקווה לזכות בגביע ה-13 שלה ובתואר ראשון מזה שנתיים וחצי.

והאמת על אילו מגבלות אפשר לדבר כשיש כל כך הרבה שנאה זה לזה ביציעים? כשיש תצוגת עידוד כל כך מלהיבה? אין ספק שהדרבי של בלגרד מספק רגעים בלתי נשכחים. זה הדרבי הכי חם, במלוא מובן המילה, שאפשר להיות בו.

לכוכב האדום בלגרד ולפרטיזן בלגרד, שתי הגדולות של סרביה, יש את קהל האולטראס הכי משוגע בכדורגל, נכתב וסופר אינספור פעמים על הסיבות השונות לכך שהדרבי של בלגרד הוא הדרבי הכי מטורף שתראו אי פעם וסביר להניח שאכיפת ההגבלות היו גורמות לדרבי הזה להפוך בקלות למלחמה עם כוחות המשטרה והז'נדרמריה שהפרידו בין היציעים למגרש.

כך שגם הדרבי הנצחי אתמול הצליח להלהיב אפילו בעידן הקורונה, כי בשביל האולטראס ביציעים אין קורונה, יש רק פרטיזן והכוכב האדום.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח