בניק הכובש

הארי קיין? צ'רלי אוסטין? הכדורגלן האנגלי שכבש הכי הרבה שערים בארבעת הליגות הבכירות בממלכה הוא בכלל בניק אפובה, חלוצה בן ה-22 של וולבס שכבש 32 שערים העונה (19 מהם בליגה השלישית במ.ק דונס, עוד נגיע לזה), שעשה השנה פריצה ענקית ובעיניי הוא אחד החלוצים הטובים בממלכה וללא ספק אנדרייטד גדול.

בניק אפובה בכלל יכול היה להיות סיפור הצלחה מהיר, מהסוג הקלאסי והקליל: 40 גולים בקבוצה עד גיל 16 של ארסנל, 21 בקבוצה עד גיל 18, כתבה מפרגנת בגרדיאן שטענה שהוא "הדבר הגדול הבא" באנגליה, דיווחים שברצלונה של פפ גווארדיולה בעניין וחוזה בוגרים עם המון ציפיות מצד הצוות המקצועי של התותחנים.
זה התחיל בעונת השאלה בהאדרספילד טאון (2010/11) בה כבש 5 גולים ב-28 הופעות, לא רע בכלל לילד בן 17.

בניק אפובה בכלל יכול היה להיות עוד אחד שאמרו עליו שהוא הדבר הגדול הבא והפך לעוד כישרון אנגלי דועך:
פציעה שהשביתה אותו ליותר מחצי שנה, השאלות כושלות בבולטון, מילוול ושפילד וונסדיי, סיום חוזה בארסנל והשאלה למ.ק דונס מהליג וואן.
חוזה בארסנל? ברצלונה? עתיד לא מזהיר זה אנדרסטייטמנט לעומת איפה שאפובה היה בתחילת הקריירה.
אבל אאוט אוף נו וור, אפובה פשוט התחיל להבקיע ולהבקיע ללא הפסקה ותוך חצי עונה כבש 19 שערים ב-30 הופעות במ.ק דונס, כולל צמד מדהים ב-4:0 הסנסציוני בגביע הליגה נגד מנצ'סטר יונייטד שהציף את אוהדי ארסנל במאות ליטרים של שמחה לאיד, על כך שאחד מטובי בניה בשנים האחרונות שלא הצליח לפרוח, השפיל את היריבה השנואה.

לפני שנגיע לחלק השני של העונה, רק שתבינו, בניק אפובה הוא פשוט מהחלוצים שמשגעים אותך:
השם שלו נחרט לך ישר במוח, הוא כובש בימין, בשמאל, בראש, מהנקודה הלבנה, חוש מיקום מצוין, מריח גולים בתוך בלאגן, לפעמים הוא גם יעבור את המגן או את השוער סתם כי הוא יכול, ואם הוא משחק עבור הקבוצה שלך, הוא מהחלוצים שתחקה את החגיגה שלהם ביציע, ובניק אפובה יודע לחגוג שערים בצורה שמשגעת אותך.
והיא שיגעה גם את אוהדי וולבס.
הקבוצה של קני ג'אקט השתגעה גם היא מהסקורר של מ.ק דונס, וסטיב מורגן שילם 2 מיליון ליש"ט לתותחנים כדי להביא את מכונת השערים למולינו סטאדיום בחלון ההעברות של ינואר, ובניק? הוא החזיר ישר – כבר בהופעת הבכורה נגד בלקפול כמחליף הוא כבש בניצחון בדרבי הכתומות של הצ'מפיונשיפ, רק שלושה ימים לאחר שהצטרף לקבוצה.
בניק קיבל חולצה מחייבת, 12, אותה לבשו בוולבס יאניק סאגבו ודני גרהאם, והוא השתלב נהדר, האוהדים התאהבו בו מהר, והם בחרו בו לשחקן חודש פברואר ואת אחד משעריו לשער החודש. אפובה המשיך לפרוע שטרות עם 13 שערים ב-21 הופעות, כולל שערים נגד בורנמות' ו-ווטפורד שעלו לפרמייר ליג, והיה לו חלק אינטגרלי בחצי השני המעולה של וולבס, בו רצה הקבוצה עד המקום השביעי בצ'מפיונשיפ, והיא פספסה את הפלייאוף רק בגלל הפרש שערים נחות בארבעה שערים מזה של איפסוויץ'.

בניק אפובה היום בדרך לפרוח.
הליגה מתחילה עוד פחות משבועיים, בניק ימשיך להבקיע, ומי יודע, אולי שוב הוא יעלה ליגה כבר בינואר.
מה שבטוח, את השם שלו אתם תזכרו עכשיו, ומי שבעיניי יזכור הכי טוב את השם הזה הוא ארסן ונגר, שמכר מניה בעלייה במחיר שבעתיד ייראה מצחיק, בטח בתקופה בה ראחים סטרלינג נמכר ב-50 מיליון פאונד.
אפובה הוא בעיניי הטעות התורנית של ונגר ובימים שארסנל מחפשת חלוץ, אולי הפתרון היה להחזיר את בניק הביתה.

בניק אפובה

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. שחקן כישרוני ביותר שהולך להצליח בגדול לדעתי.
    פוסט מצוין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח