בחירתו של מסי

ברוח תקופת הבחירות בישראל, גם מסי עומד בפני צומת הכרעה. שלושה חודשים לתום חוזהו, הפנומן הארגנטינאי יחליט בתקופה הקרובה אם להמשיך בברצלונה או לעזוב אותה. כמו שהפוליטיקאים מצניעים את הסיבות לא להצביע להם, גם טור זה לא יעסוק בטיעונים בעד עזיבה. אם כן, מדוע כדאי למסי להאריך את חוזהו בברצלונה ולהישאר בה לפחות לעונה נוספת?

מסי
Via La Liga Facebook page

 

השיאים

שיאן ההופעות, שיאן השערים, שיאן הבישולים, שיאן התארים והאליפויות ושיאן הניצחונות של ברצלונה. מלך השערים והבישולים של הליגה הספרדית, הכי הרבה שערים בעונה ובשנה קלנדרית, הכי הרבה זכיות בכדור הזהב, מלך שערי הקלאסיקו, והכי הרבה תארי פיצ'יצ'י ונעל הזהב. היריעה קצרה מלהכיל את כל השיאים שמסי רשם לאורך הקריירה המפוארת שלו. אולם, לפניו האפשרות לשבור עוד שיאים רבים – חלקם רק במדי ברצלונה. אם יצר התחרותיות שבו ימשיך להוביל אותו, אפשרות השגת השיאים הבאים עשויה לעודד אותו להישאר בברצלונה.

בליגת האלופות מסי רחוק זכייה אחת מלהפוך לשיאן הזכיות של ברצלונה, כשכרגע הוא בתיקו עם שותפיו לשעבר צ'אבי ואינייסטה (4). עוד שתיים והוא ישתווה לחנטו, השחקן שזכה בגביע עם האוזניים הגדולות הכי הרבה פעמים עם קבוצה אחת (6 זכיות עם ריאל מדריד, במדיה שיחק בשנים 1953-1971) ובכלל. שיא יותר מציאותי הוא לעקוף את צ'אבי (151) בתור שיאן ההופעות בליגת האלופות במדי קבוצה אחת – כרגע מסי עומד על 148.

בליגה הספרדית חסרות למסי (10) שתי אליפויות כדי להשוות את שיאו של חנטו (12) – במדי קבוצה אחת ובכלל. בעוד 41 הופעות מסי (510) יעקוף את ראול (550) בתור שיאן ההופעות בקבוצה אחת. אם יישאר בברצלונה, בעונה הבאה ישתווה לחנטו ולסאנצ'יס (שיחק בשנים 1983-2001) ששיחקו 18 עונות בריאל מדריד – הכי הרבה בקבוצה אחת.

אם מסי יכבוש במדי ברצלונה בדצמבר 2023, הוא יהפוך למבקיע המבוגר בתולדות הקבוצה. השיאן הנוכחי הוא סגארה, ששיחק בקבוצה בשנים 1949-1964 וכבש בגיל 36 וחמישה חודשים.

 

הצעירים

16 באוקטובר 2004. ברצלונה מתארחת בדרבי נגד אספניול. מסי בן ה-17 עולה מהספסל להופעת בכורה בקבוצה. חצי שנה קדימה, 1 במאי 2005. ברצלונה מארחת את אלבסטה. מסי עולה מהספסל בדקה ה-88 ומבקיע כעבור שתי דקות מבישול בהקפצה יפה של רונאלדיניו. שער בכורה לילד הארגנטינאי, "עוד בישול" לכוכב הברזילאי.

בסוף אותה שנה האחרון יזכה בכדור הזהב, הראשון יתחיל לשחק באופן קבוע עם הקבוצה הבוגרת. כעבור עוד שלוש שנות חניכה, העברת המקל הושלמה. פפ הגיע, רונאלדיניו הלך, ומסי קיבל את הספרה 10 על הגב ואת המפתחות להובלת ברצלונה. והשאר היסטוריה.

בימים אלה נמצאים בסגל הבוגר של ברצלונה שלושה שחקני קישור והתקפה צעירים ומוכשרים. פדרי, מוריבה ופאטי – כולם בני 18 – הם העתיד של ברצלונה. בחודשים האחרונים מסי פיתח שיתוף פעולה נפלא עם פדרי ובישל את שער הבכורה של מוריבה. פאטי פצוע כבר זמן רב, אבל הפוטנציאל שלו זועק לשמיים.

"הוא הדריך אותי וגרם לי להרגיש נוח". אמר מסי באוקטובר 2019 על רונאלדיניו. "על המגרש תמיד חיפשתי אותו, אבל לא היו לנו הרבה שנים ליהנות ביחד… הייתי רוצה לשחק יותר עם רונאלדיניו". התפקיד של מסי התחלף. עכשיו עליו להחליט אם הוא רוצה להצטער בעוד כמה שנים שהוא החמיץ את השנים בהן התפתחה השלישייה הזו.

לאו מסי, פפ גווארדיולה
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

הרומנטיקה

ב-2017 טוטי פרש אחרי 25 עונות בקבוצה הבוגרת של רומא. ב-2014 פויול נפרד מברצלונה אחרי 15 עונות וגיגס ממנצ'סטר יונייטד אחרי 24 עונות. ב-2013 סקולס עזב (בפעם השנייה) את השדים האדומים אחרי 19 עונות. ב-2009 מאלדיני תלה את הנעליים אחרי 25 עונות. כשהשחקנים האלה כבר אינם, מסי נותר "המוהיקני האחרון".

הוא משחק כל כך הרבה שנים בברצלונה (17) וזכה איתה בכל כך הרבה תארים (34), שקשה לחשוב על שחקן דומה לו. היחידים שאולי מתקרבים אליו הם סרג'יו בוסקטס ותומאס מולר. דרגה אחת מתחתיהם נמצא קוקה, לו חסרים כמה תארים בארון כדי להיכלל בדיון כזה ברצינות.

בכדורגל של היום, כוכבים תוצרת בית ממשיכים לחוויות ולאתגרים חדשים, נזרקים כדי לפנות מקום לכוכבים תוצרת חוץ ומחפשים את החוזה הגדול או התארים במקום אחר. כתוצאה מכך, רוב הכוכבים בשנים האחרונות אינם שיחקו כל הקריירה בקבוצה בה גדלו. צ'אבי ואינייסטה החליטו לעזוב את ברצלונה. ריאל מדריד הראתה לקסיאס ולראול את הדרך החוצה. גם אם לפעמים זה נדמה ששיחקו שם כל חייהם, בופון ודל פיירו לא גדלו ביובנטוס. אפילו ג'רארד וטרי לא סיימו את הקריירה בליברפול ובצ'לסי.

להיות ברשימה אחת עם צ'אבי, אינייסטה, ג'רארד וראול זה לא דבר רע. השאלה היא אם מסי לא יעדיף, לפחות עד שירצה לעבור לניואלס, להישאר באותה רשימה עם פויול ומאלדיני – סמל של מועדון אחד.

 

הרוח החדשה

כשמסי רצה לעזוב את ברצלונה בקיץ, הסיבה המרכזית לכך הייתה התנהלות המועדון. הנהלה לא מוצלחת (בלשון המעטה), סגל מזדקן שהודח והובס במשך שנים בליגת האלופות והיעדר פרויקט ספורטיבי ואופק מקצועי.

מאז הרבה השתנה בקאמפ נואו. לאפורטה חזר לתפקיד הנשיא, ושואף לחזור לדרכו של קרויף ולהצלחות של כהונתו הקודמת כנשיא. הוא הצהיר כי יעשה הכל כדי לשכנע את מסי להישאר. מערך שלושת הבלמים של קומאן מפתיע לטובה, הקבוצה משחקת מצוין ברוב המשחקים ושחקנים כמו פדרי ודה יונג התגלו כשותפים נהדרים עבור מסי.

ובעיקר, הקבוצה נמצאת בריצה נהדרת מאז הפסידה ליובנטוס בדצמבר. רצף של 17 משחקי ליגה ללא הפסד, בו רשמה 45 נקודות מתוך 51, סייע לברצלונה לצמק את הפער מאתלטיקו ל-4 נק'. היא העפילה לגמר הגביע אחרי מהפך גדול נגד סביליה וקיבלה שבחים בתקשורת אחרי תצוגה נפלאה מול פ.ס.ז. על "הדחה בכבוד" מליגת האלופות. אחרי שנים של השפלות במפעל, כולל במשחק הראשון נגד הצרפתים – גם זה הישג. בעונה מסויטת כמו זאת, ברצלונה עוד יכולה להשלים דאבל.

מסי שוב מחייך ופתח את 2021 בכושר אדיר (17 שערים ו-7 בישולים ב-18 משחקים). האם כל זה יספיק כדי לשכנע את מסי להישאר? בקרוב נדע.

מסי
Credit to "FC Barcelona" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח