בחירתו של דומיניק

ר.ב זלצבורג חרטה על דגלה מיום הקמתה לפתח את הכישרונות הבאים של הכדורגל האירופי ולמכור אותם למועדוני הצמרת של היבשת: סאדיו מאנה, נאבי קייטה, טאקומי מינאמינו וארלינג הולאנד, עברו בשורות אלופת אוסטריה רגע לפני שקפצו לבמה המרכזית של אירופה.

על פי המסתמן, האקזיט הבא שלהם יגיע מכיוונו של הקשר בן ה-20 ושחקן העונה של הליגה האוסטרית אשתקד, דומיניק סובוסלאי, שסייע לקבוצתו להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות על חשבונם של הצהובים של יורגוס דוניס ואף כבש שני שערים בצמד המפגשים.

דומיניק סובוסלאי, זלצבורג
Credit to "Dominik Szoboszlai" Facebook page

 

ההונגרי הכישרוני פתח את עונת 2020/21 בצורה פנטסטית. הוא כבש חמישה שערים, היה מעורב ב-14 שערים של קבוצתו ב-13 הופעות בכל המסגרות ומוביל, נכון לעכשיו, את טבלת המבשלים של הליגה המקומית, הרבה בזכות סל התכונות המגוון אותו הוא מציג לראווה בכל משחק נתון – ביטחון וחוצפה חיובית, ראיית משחק, ורסטיליות, מסירות נהדרות שמסדרות לחבריו מצבי הבקעה מסוכנים, בעיטות מדויקות ממרחק, איום ממצבים נייחים, כוח מתפרץ ומהירות. מבחינת תפקוד על המגרש, ההונגרי בעל רגל ימין האימתנית מסוגל לשחק כקשר במרכז המגרש, אך את רוב הפעולות המסוכנות שלו הוא מבצע מכנף שמאל לכיוון האמצע.

עם כל הכבוד ליכולת המרשימה שהכישרון ההונגרי מציג בשלוש השנים האחרונות במדי האלופה המקומית, ציון הדרך המשמעותי ביותר בקריירה של הקשר הצעיר נרשם דווקא במדים הלאומיים. שערו השלישי והחשוב ביותר בניצחון 1:2 על הבאזר נגד איסלנד, לאחר מבצע סולו אדיר, העניק לנבחרתו את המקום ביורו 2020 בפעם הרביעית בהיסטוריה וזימן לו מפגש מול אליל ילדותו כריסטיאנו רונאלדו ומחזיקת הגביע פורטוגל, גרמניה ואלופת העולם צרפת. גולת הכותרת – אותו כיבוש הגדיל משמעותית את המנייה שלו ואותת למועדוני הצמרת שהוא מוכן ובשל מספיק לעשות את הצעד הבא כשהטריגר המרכזי לביקוש הגדול סביבו הוא סעיף השחרור המזערי שלו שעומד על 25 מיליון אירו בלבד, סכום זעום בהשוואה לכסף הגדול שזורם כמו מים בכל חלון העברות בשנים האחרונות.

 

נראה שבקיץ הקרוב או אפילו כבר בעוד חודשיים, לא יהיה מנוס מכך שסובוסלאי יעזוב את אוסטריה לטובת אתגר חדש, כשגם סוכנו לא חושש להצהיר על כל בפומבי: "הדבר הכי חשוב זה שהוא יגיע למועדון גדול שגם יעניק לו דקות משמעותיות. זה לא סוד שהוא קרוב לעזיבה, אני לא בטוח אם זה יקרה בינואר או בקיץ, אבל זה ייצא לפועל בסופו של דבר”. הצרה הגדולה בחייו של ילד הפלא מסקשפארווהאר (עיר הולדתו) תהיה ההחלטה לגבי היעד הבא שבו יבחר לשחק כאשר על פי דיווחים שונים מרחבי אירופה, לא מעט מועדוני פאר כבר החלו לגשש בנוגע לשירותיו של הקשר כשחמש המועמדות העיקריות הן ריאל מדריד, אלופת אירופה באיירן מינכן, מילאן, ארסנל, וקבוצה נוספת השייכת לתאגיד "רד בול" ועושה חיל בבונדסליגה ובצ'מפיונס, לייפציג.

 

אז מי מבין חמש המועמדות תזכה בשירותיו של הטאלנט ההונגרי?

מילאן: הרוסונרי הביעו עניין בסובוסלאי כבר בקיץ האחרון כחלק מהפרוייקט השאפתני שניסו ראשי המועדון להניע תחת שרביטו של ראלף ראנגניק, אלא שסירובו של הגרמני לחתום במדי הצד האדום-שחור ממילאנו והשארתו של פיולי על הקווים שינתה את התוכניות והורידה את ההחתמה מהפרק. כעת, הנהלת מילאן מנהלת מו"מ להארכת חוזה מול מספר שחקנים ביניהם הקאן צ'להנולו, שנכון לעכשיו דורש שכר גבוה ממה שהמילאנזים מוכנים לשלם. אם הווינגר הטורקי יחליט בסופו של דבר לעזוב לקבוצה בכירה אחרת ביבשת, עמדת הכנף השמאלי האהובה ביותר על ההונגרי תתפנה במיוחד עבורו ואין לי ספק שהוא יצליח להתחבר בקלות לתלכיד הצעיר והנהדר שמשחק כעת בסן סירו ולהיות זה שיספק את הכדורים המסוכנים לעברו של הענק השבדי, זלאטן איברהימוביץ'.

ארסנל: גם התותחנים בדומה לרוסונרי הוזכרו כמועמדים לרכוש את סובוסלאי בקיץ לאחר שמטרת הרכש המרכזית שלהם, חוסאם אוואר, החליט בסופו של דבר להישאר לעונה נוספת בליון. מצד אחד ארטטה וחניכיו משחקים בליגה הטובה והאטרקטיבית ביותר בעולם שזו ללא ספק קפיצת מדרגה משמעותית עבור ההונגרי. מצד שני, לשחק בצ'מפיונס מהווה קריטריון מחייב עבור הקשר כך שלא בטוח שהלונדונים נלקחים כעת בחשבון  מבחינתו על אף שיקבל שם הזדמנות רחבה להראות את הניצוץ שברגליו.

 

באיירן מינכן: מחזיקת הטרבל לא הניחה על שולחנה של אלופת אוסטריה שום הצעה קונקרטית, אלא יוחסה בהקשר של הכישרון ההונגרי בדברים שאמר כוכב העבר של המועדון ואקס מכבי נתניה לשעבר, לותר מתאוס, שהרעיף עליו שבחים רבים: "בהונגריה משווים אותו לפרנץ פושקאש. הוא ממש מזכיר לי את קאי האברץ מכיוון שהוא מסוגל להוות איום מהמרכז ומהאגף". לדעתי העומס שקיים בעמדות הקישור והכנפיים בסגל של האנזי פליק (תומאס מולר שחווה תחייה מחדש ולירוי סאנה שחזר מהפציעה הארוכה שחווה בצורה פנטסטית) לא יספק לסובוסלאי את דקות המשחק אותן הוא מחפש ולכן עליו להמתין כרגע עם מעבר אפשרי למכונה המשומנת מבוואריה.

ריאל מדריד: זה לא סוד שהבלאנקוס קיבלו החלטה חד משמעית שלא לרכוש שחקנים נוספים על מנת למזער נזקים בעקבות התפשטות הנגיף ולהמשיך במסע הרכש הגלאקטי בקיץ הקרוב כשהמטרה הראשונה היא כמובן רכישתו של קיליאן אמבפה שנכנס לשנת חוזה. אחד השמות הראשונים שמועמד לעזוב את הסגל של זידאן הוא איסקו, שלאורך כל הקדנציה שלו בסנטיאגו ברנבאו לא הצליח להביא את יכולותיו לידי ביטוי. סעיף השחרור של סובוסלאי כמובן שלא עושה רושם על פלורנטינו פרז שיודע שהגעתו של הקשר תוכל לסייע לו בהמשך להנחית מטרת רכש נוספת בקיץ שלאחר מכן, את חברו הטוב והסקורר המחונן של השוורצגאלבן, ארלינג הולאנד.

מבחינתו של ההונגרי, מעבר לסנטיאגו ברנבאו בגיל 20 יהיה נוצץ, מרשים ויחזיר את הכדורגל ההונגרי לקדמת הבמה, אך מבחינת סובוסלאי מדובר בכניסה למלחמת התשה על ההרכב הראשון שתכלול לא מעט יזע ודמעות ולרוטציה די קבועה שבה משתמש המאמן הצרפתי. האם זה שווה את הסיכון דווקא בשלב הנסיקה שבה נמצאת הקריירה שלו? אני לא בטוח בכך.

 

ר.ב לייפציג: המועדון הגרמני שהוקם ב-2009 והחמישי שנמצא בשליטת התאגיד "רד בול", נמצא בתקופת שגשוג בשנים האחרונות כשהישג השיא שלו היה ההעפלה לחצי הגמר של ליגת האלופות בעונה שעברה. בעיניי, היא תהיה קרוב לוודאי התחנה הבאה בקריירה של הכישרון ההונגרי. חבורתו של יוליאן נגלסמן מציגה כדורגל נהדר וגם היא דוגלת בפיתוח כישרונות עבור הקבוצות הגדולות של היבשת כשהאקזיט האחרון שלה היה בקיץ האחרון עם מכירתו של סגן מלך השערים של הבונדסליגה בעונה שעברה, טימו ורנר, לצ'לסי תמורת 50 מיליון אירו.

מאז שהכובש הגרמני עזב לבלוז, הכוח של לייפציג מגיע בעיקר מחוליית הקישור, כשהיחלשותו של אמיל פורסברג השבדי הולידה את הצורך בשחקן שמסוגל לעשות פלאים מהאגף השמאלי. במידה וסובוסלאי יחליט בסופו של דבר לנדוד לגרמניה, הוא יקבל את האשראי להראות את יכולותיו בעמדה המועדפת עליו ויהיה 'שחקן מן השורה' לצד שחקנים לא פחות כישרוניים ממנו, נקודת פתיחה שונה ונוחה הרבה יותר ממה שהוא חווה כעת באוסטריה.

בנוסף, הגעתו האפשרית של הכוכב ההונגרי לגרמניה תהיה סיטואציה ממנה כל הצדדים יצאו מורווחים: תאגיד "רד בול" ישמור על הכישרון תחת שליטתו, לייפציג תציג לראווה קו שמאלי עוצמתי ומאיים במיוחד שיכלול את הקשר בן ה-20 ואנחלינו שכבש 5 שערים לצד בישול בודד ב-11 הופעות בכל המסגרות. כמובן שתנאי הסף של ההונגרי למעבר מתקיים גם כאן והוא מבחינתו ימשיך לשחק במפעל היוקרתי ביותר באירופה גם בעונה הבאה (או לפני) וחשוב מכך, בזמן המתאים גם יוכל לפרוש כנפיים ולהמריא למועדון בכיר הרבה יותר.

אז מי תהיה ברת המזל שתזכה בשירותיו של הטאלנט ההונגרי שהפך לסיפור הגדול של פגרת הנבחרות? התשובות יגיעו בינואר, ולכל המאוחר בקיץ הקרוב. על דבר אחד אין עוררין: זלצבורג עוד תצטער על תג המחיר המגוחך שהוצמד לחוזהו של הכוכב הבא שיצא משורותיה.

דומיניק סובוסלאי, זלצבורג
Credit to "Dominik Szoboszlai" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח