בוקסינג דיי בליברפול

נפלאות ומוזרות הן דרכי הכדורגל, וקשים חיי המאמן.

אמנם בגילי המופלג הזיכרון הוא כבר לא משהו, אבל אני די בטוח בכך שכמעט בכל משחק שקלופ ניהל עד היום הוא פתח בהרכב התקפי שונה. גם בשל פציעות וגם מכיוון שלא מצא כל כך את ההרכב המתאים. בגדול הוא ניסה שתי קונספציות עיקריות. הראשונה כוללת את בנטקה כחלוץ מטרה גבוה וחזק והשנייה בלעדיו. למעט הניצחונות על מנצ'סטר סיטי וסאותהמפטון שבהם ההתקפה תיפקדה נהדר, בכל שאר המשחקים הקבוצה התקשתה מאוד להבקיע.

גם בשבת מול המוליכה, לסטר, החליט קלופ ללכת על האופציה הנמוכה, שכללה את פירמינו ואוריגי מקדימה, קוטיניו ולאלנה באגפים, הנדרסון וצ'אן בקישור האחורי. הרעיון הוא לנצל את היכולת הטכנית והמהירות של כל השישייה הזו למשחק מהיר בעיקר על הקרקע ולא להתמקד בהגבהות אוטומטיות לבנטקה ברחבה. בפועל זה לא כל כך עבד. לסטר, כמו כל היריבות של ליברפול בשבועות האחרונים, צופפה את המרכז ולא ניסתה כלל לתקוף וליברפול החזיקה המון בכדור (כרגיל) ולא סיכנה את השער (כנ"ל). גם כאשר התפתחה איזו שהיא התקפה מהאגף היא הסתיימה, משום מה, בהגבהה חסרת סיכוי לננסי ליברפול מול ענקי הגנת לסטר.

עשר דקות להפסקה קיבלה הקונספציה מכה בכנף כשאוריגי נפצע וקלופ נאלץ, בעל כורחו, להכניס את בנטקה ולהתאים את שיטת המשחק להרכב החדש. אני אמרתי לעצמי שעכשיו תהיה אולי מטרה ראויה להגבהות המיותרות. טעיתי.

בפועל גם זה לא כל כך עבד. ההתקפות של ליברפול המשיכו להתנפץ בחוסר תכליתיות מול ההגנה של לסטר, עד הדקה ה – 63. אז התגשם החלום הרטוב של קלופ.
חילופי מסירות על הקרקע בפינת הרחבה הסתיימו בכדור רוחב של פירמינו למרכז ובעיטה חזקה, בנגיעה אחת, של בנטקה לפינת השער. 0-1 גדול. דווקא השחקן שלא מתאים לשיטה מצליח לנצל אותה. כמו שאמרנו, נפלאות ומוזרות.

Credit to "Liverpool FC" Facebook page
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

מכאן ועד הסיום ליברפול החזיקה בשיניים את היתרון ויכולתי לחוש, אפילו דרך המסך, ברוח אחרת ששורה על הקבוצה וביציעי אנפילד. תחושה של שנה חדשה והתחלה חדשה ומוצלחת. אנחנו מנצחים את המובילה והכל עוד פתוח.

עכשיו שוב יש לקלופ דילמה, עם או בלי בנטקה?
לדעתי ההרכב הנמוך, הטכני והזריז עדיף בהרבה. הנוכחות של בנטקה גורמת למשחק חד מימדי. אני בטוח שככל שהתיאום ההתקפי ישתפר, היעילות תעלה והסגנון הזה יוכיח את עצמו, מה גם שבנטקה יעיל פחות בשמירת הלחץ שקלופ אוהב. הבעיה בישום התיאוריה הזו היא שחלק מהשחקנים הקדמיים לא מספיק איכותיים ונידרש עוד מהלך של רכש, בחלון ההעברות הקרוב או בקיץ. כמו שאמרנו, קשים חיי הקלופ.

חוץ מזה, איך אפשר להעלות את בנטקה בהרכב אחרי ההחמצה המדהימה שלו מול שער בלי שוער בזמן הפציעות (חפשו אותה ברשת)?

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח