איך הכישרון הגדול בעולם התגלגל לתחתית ה-MLS?

בס"ד

אוהדי ברצלונה כבר יצאו בהצהרות שיש "מסי חדש", הוא היה אמור להיות השחקן הצעיר ביותר ששיחק בנבחרת ספרד, והעולם כולו ראה בו את הכישרון הגדול בעולם בזמנו, אז איך הגיע בויאן קרקיץ', שחקן באמת נדיר ביכולותיו, לליגת השנייה באנגליה וממנה לליגה האמריקאית?

בויאן קרקיץ'
Credit to Bojan Krkic Instagram account

קרקיץ הגיע ללה מאסיה, האקדמיה של ברצלונה, בגיל 9, וכבר בתקופה שלו שם כולם ידעו שהוא יהיה מהגדולים בעולם. איך ידעו? בזכות הנתון הבא: ב-7 השנים שלו באקדמיה, לפי הרישומים, הוא הבקיע 889 שערים. קראתם נכון, 889 שערים. איך אפשר שלא להתלהב מילד כזה? בדיוק, אי אפשר.

ב-2007, כשיצא מקבוצת הנוער של ברצלונה, שם כמובן היה מלך השערים של הקבוצה, התקדם לקבוצה הבוגרת, וערך את הופעת הבכורה שלו מול אוססונה. שלושה ימים לאחר מכן ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות כשהחליף את ליונל מסי, ובכך הפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של ברצלונה ששותף בליגת האלופות. מה לא היה לבויאן קרקיץ'? דריבל נדיר, מהירות מסחררת, טכניקה מושלמת – כל מה ששחקן צעיר צריך בכדי להפוך לאחד מהגדולים. גווארדיולה אפילו היה מרכיב אותו ב-11 לפני אחד מאגדות הפרמיירליג, תיירי הנרי.

 

ובכל זאת, איפה הכל השתבש?

קרקיץ ורונאלדיניו
Credit to Bojan Krkic Instagram account

 

אחד מהדברים שידועים כ"הורסי הקריירות" הוא ההשוואה לאחד השחקנים הטובים שאי פעם שיחקו את המשחק הזה, אם לא הטוב ביותר – ליונל מסי. קרקיץ' דיבר על כך מס' פעמים בראיונות: "בעונה הראשונה שלי הבקעתי 10 שערים בלה-ליגה. ואז אנשים התחילו לומר 'הנה המסי החדש'". בהתחלה זו הייתה גאווה שמשווים אותי למסי. זה נתן לי המון ביטחון". ועדיין, כאשר יש עליך כל כך הרבה לחץ להופיע לכל משחק ולהבקיע כל כך הרבה שערים – זה מאוד קשה.

קרקיץ' זומן למשחק ידידות מול צרפת ב-6 בפברואר 2008, כאשר אם היה משחק, היה הופך לצעיר ביותר שלבש את החולצה של נבחרת ספרד אי פעם. אך קרקיץ' בן ה-17 לא הופיע למשחק, לאחר שחווה התקף חרדה קשה. "שם הכל התחיל. התחלתי לסבול מהחרדה, והייתי חייב לעצור את הכל. אצל כל אדם זה משפיע בצורה שונה. אצלי זה התבטא בסחרחורות ובהרגשה רעה מאוד כל הזמן, 24 שעות ביממה". לצערו של בויאן ולצער אוהדים רבים ברחבי העולם, זה לא היה דבר חד פעמי, וההתקפים הפכו ליותר ויותר תדירים. השיא היה כאשר כולם חיכו שיזומן ליורו 2008, מה שאכן קרה, אך קרקיץ' עצמו פשוט סירב להתייצב לסגל, בגלל החרדות.

 

אמנם קרקיץ' לא נעלם לגמרי בעונה שלאחר היורו, והבקיע 10 שערים בכל המסגרות בעונת הטרבל של ברצלונה, אך הוא כבר לא היה שחקן הרכב קבוע, ומשם הירידה הייתה תלולה. הוא עבר לרומא תמורת 12 מיליון יורו, ולא הצליח לממש את הכישרון שלו בשלמות מכיוון שהוסט לכנף ימין, עמדה שונה מששיחק בברצלונה. לאחר עונה עם 7 שערים ב-33 הופעות, הוחלט להשאיל אותו למילאן.

במילאן הוא לא שיחק הרבה, ולאחר עונה בודדת אצל הרוסונרי ברצלונה מימשה את הסעיף שמתיר לה לרכוש אותו בחזרה מרומא, השאילה אותו לאייאקס וחזר שוב לברצלונה אחרי עונה עם 4 שערים ב-24 הופעות. לאחר מכן, קרקיץ' עבר לסטוק סיטי, אז קבוצת פרמיירליג, שם נראה שהכל חוזר לקדמותו. הוא פתח את העונה עם 6 שערים, ונראה שחזר ליכולת האדירה שבה היה בברצלונה.

קרקיץ, סטוק
Credit to Bojan Krkic Instagram account

אך המזל לא היה עם קרקיץ'. הוא קרע הרצועה הצולבת הקדמית, מה שהשבית אותו לחלוטין למשך חצי שנה ומשם, הוא כבר לא הצליח לחזור לעצמו. בינואר 2017 הושאל למיינץ מהליגה הגרמנית, ולמעט שער אחד בקבוצה מול באיירן מינכן, הצליח לעזור לקבוצה להישאר בליגה לאחר מאבקי תחתית, אך חזר לסטוק בסיום אותה עונה.

ביום האחרון של חלון ההעברות באוגוסט 2017, הושאל לאלאבס מהליגה הספרדית, שוב עם שער בודד בעונה שלמה, ושוב חזר לסטוק בסיום העונה. לאחר שנתיים הוא שוחרר מסטוק, שירדה לליגה השנייה באנגליה, שם שוב לא הצליח להפוך לשחקן הרכב קבוע, וחתם בחלון ההעברות בקיץ האחרון במונטריאול אימפקט מה-MLS. את העונה הוא סיים עם שלושה שערים, כששער הבכורה שלו (שער נהדר דרך אגב, בעיטה מ-25 מטר), הוא הראשון שהבקיע מזה כמעט שנה (!), ועם תואר אליפות קנדה. לפחות זה.

הליגה באמריקה תיפתח רק לקראת חודש מרץ, שם יקווה בויאן, ואיתו מאות אלפי אוהדים ברחבי העולם, שיצליח לשחזר ואפילו במקצת את הכישרון האדיר שמעולם לא הגיע למימושו.

קרקיץ
Credit to Bojan Krkic Instagram account
Print Friendly, PDF & Email

4 תגובות

  1. היתה לו קריירה מדהימה אם נלך מהסוף להתחלה…

    פרץ במונטריאול אימפקט וזכה באליפות קנדה
    הגיע לאירופה, אחרי עונת התחשלות בסטוק הושאל לאלאבס שם היה מחליף של מוניר אל חדדי
    חזרה לסטוק
    השאלה למיינץ
    חזרה לסטוק
    מעבר לאיאקס!!! סופר קאפ+אליפות
    רכישה ע"י ברצלונה והשאלה למילאן!!!
    מעבר לרומא!!!
    הגעה לבארסה בתור מחליף ראשון של זלטן
    4 עונות בבארסה , 41 שערים,19 בישולים
    2 צ'מפיונס, 3 אליפויות ספרד, גביע ספרדי אחד, 4 סופר קאפ, 2 סופר קאפ אירופאי אליפות עולם לקבוצות, סופר קאפ בין יבשתי

    ואחרי הקריירה הענפה הלך להשתעשע בבארסה ב'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח