ליגיונר החלומות – מתקרבים לישורת האחרונה

ליגיונר החודש

החודש האחרון של הליגיונרים שלנו היה יחסית קצר עם פגרת הנבחרות באמצע, אבל המשיך את המגמה הכללית של העונה. השחקנים שחזרו מפציעות צוברים ניקוד והישגים, אבל גם הדבוקה המובילה שומרת על מקומה בצמרת. כשנשאר רק עוד קצת יותר מחודש לסיום העונה, הדירוג הסופי כבר מתחיל לתפוס צורה.

מקום 3 – שרן ייני, ויטסה (4 משחקים, 18 נקודות, 4.5 נקודות למשחק)

קצת פקפקתי ביכולת של ייני להצליח באירופה, אבל הוא ממשיך להוכיח איזה שחקן חשוב הוא במערך של ויטסה. שימו לב לנתון הבא – לאחר שהיה פצוע בתחילת העונה, ייני פתח בכל המשחקים של ויטסה מהמחזור ה-13 ועד כה, כשבאמצע כזכור, המאמן שלו, פטר בוס, עבר לאקסית. ויטסה עוברת עונה בינונית והיא מדורגת רק במקום השביעי ומתחרה על מקום בליגה האירופאית, אבל שרן ממשיך להיות יציב ומי יודע, אולי אפילו ישדרג את עצמו בעונה הבאה לקבוצה קצת יותר חזקה.

מקום 2 – ליאור רפאלוב, ברוז' (4 משחקים, 20.25 נקודות, 5.06 נקודות למשחק, שער אחד)

לאחר שחזר שוב מפציעה קלה, רפאלוב כבש זו השנה השנייה ברציפות שער נהדר בגמר הגביע הבלגי. אלא שהפעם, בניגוד לאשתקד, ברוז' יצאה ללא הגביע ונוצחה על ידי סטנדרט ליאז'. עם זאת, ייתכן מאוד שהשנה רפאלוב יקבל סופית את החותמת להצלחה שלו – צלחת אליפות בה לא זכתה הקבוצה כבר 11 שנים. ברוז' מוליכה ב-4 נקודות על פני אנדרלכט, והיא כנראה הוציאה מהמרוץ את האלופה גנט של רמי גרשון וקני סייף, כשניצחה אותה 0-2 במחזור האחרון.

מקום 1 – מונאס דאבור, גראסהופרס (4 משחקים, 24 נקודות, 6 למשחק, שני שערים ובישול)

דאבור חוזר לשגרה מבחינתו עם שערים בניצחון על ציריך ובהפסד לת'ון. הוא עומד כבר על 18 שערים ו-13 בישולים בכל המסגרות, כשהוא כובש 15 שערי ליגה, שני רק למארק יאנקו מבאזל. גראסהופרס שלו שלישית ועדיין נאבקת על המקום השני המבטיח מקום במוקדמות ליגת האלופות, אבל היא רחוקה שש נקודות מיאנג בויס, ובכל מקרה, השאיפה של דאבור היא לא להיות שם בשנה הבאה. עוד נתון מטורף – מלבד משחק אחד בו לא שותף בשל צבירת צהובים, דאבור שיחק 90' בכל משחקיה של הקבוצה העונה. אפשר גם להגיד את זה עכשיו – אף אחד לא ייקח ממנו את תואר ליגיונר העונה.

מבחן הזהבי

הסיבה לכך שדאבור יכול להרגיש בנוח היא כמובן שערן זהבי הוא לא ליגיונר. והוא גם לא אנושי, כנראה מכוכב אחר, כי זהבי נמצא באמת בפלנטה אחרת. החודש הוא כבש ארבעה שערים, כולל כמובן הצמד מול בית"ר וגם בישל פעם אחת. המספרים של דאבור יפים כמובן, אבל לזהבי יש כבר מעל 40(!) שערים בכל המסגרות העונה. דאבור השיג החודש 24 נקודות ו-6 למשחק, זהבי קצת יותר עם 25 ו-6.25 וגם מוביל עליו בדירוג העונתי.

שווים מילה

חודש טוב לאלמוג כהן, שאמנם לא תמיד פותח בהרכב של אינגולשטאט, אבל תמיד נכנס לפחות כמחליף ואפילו בישל שני שערים החודש.  קבוצתו היא אחת מהפתעות העונה והשיגה את אותו מספר נקודות כמו וולפסבורג, בעונתה הראשונה אי פעם בבונדסליגה.

תומר חמד ובירם כיאל ממשיכים בשלהם ורשמו גם כן חודש טוב במאבק של ברייטון על שני המקומות הראשונים המוליכים לפרמיירליג, כשהם די הבטיחו את המקום השלישי ויהיו לפחות בפלייאוף, אבל עם עוד קצת מאמץ, ינסו לעקוף את ברנלי ומידלסבורו.

העשירייה המובילה

10. עומר דמארי, זלצבורג (דירוג קודם – 9) – במחזור האחרון השתדרג מהיציע לספסל.

9. קני סייף, גנט (10) – חזר להרכב בשני משחקיה של גנט בשלב הפלייאוף.

8. רועי קהת, אוסטריה וינה (8) – התאושש מפציעה וחזר במחזור האחרון להרכב.

7. מרואן קבהה, מאריבור (7) – כבר לא קבוע בהרכב הקבוצה.

6. ביברס נאתכו, צסק"א מוסקבה (5) – במחזור הקודם שיחק לראשונה מאז הפגרה ברוסיה.

5. ניר ביטון, סלטיק (4) – חזר להרכב לאחר שהיה פצוע בחודש הקודם, סלטיק קרובה לאליפות.

4. שרן ייני, ויטסה (6) – קפיצה של שני מקומות בזכות היכולת הנהדרת.

3. בירם כיאל, ברייטון (3) – לא יורד מהמגרש, עוגן במרכז השדה.

2. תומר חמד, ברייטון (2) – כבר עם 13 שערי ליגה, מקום 10 בכיבושים.

1. מונאס דאבור, גראסהופרס (1) – נאמר כבר הכל.

לסיכום חודש פברואר

לסיכום חודש ינואר האחרון

לסיכום חצי השנה החגיגי

לסיכום חודש אוקטובר של הליגיונרים

מה היה הדירוג של חודש ספטמבר?

רוצים להיזכר מהם כללי הדירוג?

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח