2019 – מה מצפה לנו בפלוטון?

// מאת יהונתן דוויק

אופניים זה ספורט מאוד לא צפוי. שנייה של חוסר ריכוז יכולה לעלות בספרינט שהיה 100% שלך או בחולצה הצהובה בטור דה פראנס. למרות זאת, אני מגיש לכם את התחזית שלי ל2019 – מקווה שאני אהיה כמה שיותר קרוב לאמת.

גביריה, אופניים
Credit to "Quick-Step Floors Cycling Team" Facebook page

 

המבטיחות

יאמבו – ויסמה

הצהובים שחורים מהולנד לא רק שינו את שמם ב-2019, אלא גם חיזקו מאוד את הסגל שלהם. רוכבים כמו פירימוז' רוגליץ', ג'ורג' בנט ודילן חרונווגן כבר מסבירים שמדובר בקבוצה חזקה, אבל כשמוסיפים עליהם את סטיבן קרוסוויק, טוני מרטין, מייק טוניסאן, ווט ואן ארט הנפלא וכישרונות כמו ספ קוס ופסקל אנקורן, זוהי קבוצה שנכנסת בקלות לטופ של הקבוצות הכי חזקות.

ב2019 הם יצטרכו לתמרן בין הקלאסיקות לגראנד טור'ס. אם זה יילך להם, מצפה לנו שנה ענקית מהם. אז הציפיות מההולנדים בשמיים, עכשיו רק צריך שרוגליץ' ייטפס כמו שהוא יודע, ושווט ואן ארט יוכיח לנו שהמעבר לכביש היה מוצדק.

 

UAE

קבוצה נוספת שאני מצפה שתיכנס למבטיחות זו קבוצת הדגל של איחוד האמירויות. אצלי היא תמיד תהיה הקבוצה שהרסה את פאביו ארו שלי (סיפור אחר כבר…). כן, לא הייתם מוצאים אותם פה בלי הטור דאון אנדר, הטור שפותח את השנה. הסגל לא היה מרשים מידי, אחרי הכל בלי הנשק הכי מבטיח שלהם לספרינטים – פרננדו גאבירייה שהגיע מקוויק סטפ. אבל במירוץ UAE נראתה כמו המרעננת של 2019. יספר פיליפסן בן ה20 השיג את המקומות ה-5 וה-6 בקטעים 3 ו-2, עד שבקטע החמישי הבלגי ניצל פסילה כדי לנצח קטע ראשון לקבוצה. בזמן שפילפסן מראה עתיד בספרינטים, טדאיי פוגצ'אר, זוכה טור העתיד, נראה טוב מאוד ופתח את השנה בצורה גדולה, אבל המבחן האמיתי שלו העונה יהיה בתור דומסטיק של פאביו ארו ודן מרטין בהרים בהמשך העונה. אם פרננדו יוביל את הקבוצה לנצחונות, ארו סוף סוף יוכיח שהוא מסוגל בלי אסטנה והצעירים יבריקו – זאת תהיה שנה מעולה במפרץ.

 

הדילמות

קבוצת סקאיי

קבוצת סקאיי הפכה עם השנים לסמל של עולם האופניים. אם תשאל מישהו ברחוב מה הוא יודע על אופניים, סביר להניח שהוא ימלמל סקאיי ופרום. בסוף 2018 ענקית התקשורת סקאיי הודיעה שהיא תפסיק לממן את הקבוצה משנת 2020. הדבר הזה פותח כמה אופציות אפשריות למה ייקרה לשלד הקבוצה בשנת 2020.

אופצייה ראשונה: מיליונר כלשהו משקיע בערך 30 מיליון יורו ולוקח את קבוצת סקאיי. במקרה הזה כמעט שום דבר לא ישתנה חוץ מהשם של הקבוצה.

אופצייה שנייה: משקיע יקנה את הקבוצה, אבל לא יסכים לשים סכום גבוה על הקבוצה. במקרה הזה הקבוצה תצטרך לוותר על מספר רוכבים ואולי לשנות לגמרי את הDNA המפורסם שלה.

אופצייה שלישית: לא יימצא משקיע לקבוצה. הקבוצה תתפרק והרוכבים שלה יצטרכו למצוא חוזה בקבוצה אחרת (לרובם זו לא תהיה בעיה).

אופצייה רביעית: אחת מקבוצות הדרג המישני תקנה את הרישיון של סקאיי ותתמזג איתה. כרגע יש שמועות שזאת תהיה לא פחות מישראל סייקלינג אקאדמי! רק לחשוב על כריס פרום בתכלת…

לא משנה מה ייקרה בסוף, עד סוף 2019 סקאיי תהיה הדילמה הגדולה ביותר של עולם האופניים.

 

טיבו פינו

הרוכב שסיים בצורה הכי מרשימה את שנת 2018 היה ללא ספק המטפס הצרפתי. טיפוסים נפלאים בוואלטה בספרד וניצחון מרשים באיל לומברדיה גרמו ללא מעט צרפתים לקבל בחזרה תקווה שאולי אחריי כל כך הרבה שנים, מישהו משלהם ילבש צהוב בשאנס אליזה. נכון, פינו לא מגיע לטור עם דומסטיקים נפלאים כמו שיש לפרום, או יכולת נגד שעון אדירה כמו לדאמולן, הוא גם לא מנוסה כמו ניבאלי, אבל לפינו יש משהו שאין לאף אחד מהשלושה האלה – מאות אלפים של צרפתים שידחפו אותו בכל הכח בכל עיר והר. אם הוא יישמר את היכולת מסוף 2018 לאורך 2019, ייצבור זמן בהרים ולא יאבד זמן משמעותי בנג"ש – יש סיכוי שסוף סוף יעמוד צרפתי בראש הפודיום.

כריס פרום רוכב
כריס פרום, מה יהיה איתו? Credit to Giro d'Italia Facebook page

 

הנקודה שלנו

האקאדמי במלחמה על טור דה פראנס 2019

2018 הייתה שנה חשובה מאוד לחשיפה של ישראל סייקלינג אקאדמי. השתתפות בג'ירו ובמירוצים חשובים ברחבי העולם. הקבוצה שהשתתפה בהכי הרבה מירוצים בשנת 2018!

השנה המטרה גדולה יותר, שאפתנית יותר ובעיקר – מסובכת יותר. בלי להיכנס יותר מידי לפרטים, אירגון האופניים הבין לאומי החליט שמשנת 2020, ארבע קבוצות הדרג המשני שיבחרו לטור דה פראנס ייבחרו בצורה כזו: 2 קבוצות שמארגני הטור ייבחרו (שבטוח יהיו צרפתיות), 2 קבוצות שייצברו את מספר הנקודות הגבוה ביותר בדרג המשני. זה נשמע די פשוט, אבל לאקאדמי מצפה מלחמה קשה מאוד על שני המקומות הראשונים בדרג המשני (ב-2018 סיימו במקום השביעי מבין קבוצות הדרג המשני).

בקיצור, האקאדמי תצטרך שנה טובה מאוד ב-2019. הכלים המשמעותיים החדשים שלהם הם קונור דאן, אלוף אירלנד, ודוידה צ'ימולאי, ספרינטר איטלקי ותיק. אני כרגע מנסה להיות אופטימי, אבל ללא כוכב גדול (כמו לשאר קבוצות הדרג המשני החזקות), יהיה קשה מאוד לאקאדמי להתברג בשתיים הראשונות שייזכו להשתתף במירוץ היוקרתי. אז הסיכויים לא בשמיים, אבל אקאדמי הוכיחה לנו כבר שרצון זה הכי חשוב, ועם רצון וקצת מזל – יש סיכוי לטור ב2020.

 

ואי אפשר לגמור בלי הימורים על המנצחים בגראנד טור'ס:

ג'ירו – סיימון ייטס

טור – טיבו פינו

וואלטה – מיקל לאנדה

כתבו בתגובות מי השלושה שלכם…

סיימון ייטס רוכב
ייטס. Credit to "La Vuelta" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח