מאיפה יבוא הקאמבק?

הערב יפתח שלב הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות, שלב שיימשך לאורך ארבעה ערבים שפרוסים על שבועיים. אמור להיות מרתק ומעניין, מצד אחד כמה קבוצות שצריכות ניצחון ביתי בהישג יד בהפרש של שער (לסטר, דורטמונד) או שניים (נאפולי ומונאקו) וכאלו שיצטרכו סנסציה אמיתית ולנצח בפער של לפחות ארבעה שערים (ברצלונה וארסנל).

בד"כ קאמבקים כאלה נדירים, אבל אם הקבוצות בפיגור רוצות לקבל השראה, הן צריכות ללכת אחורה לשני ערבים קסומים בגומלין רבע הגמר ב-2004, שבסיומם שלושה מועדוני פאר שהגיעו פייבוריטים לעבור שלב, מצאו את עצמם בחוץ.

נקמתו של מוריינטס

כשפרננדו מוריינטס נגח פנימה בדקה ה-82 עבור מונאקו במשחק הראשון, כל יושבי הברנבאו קמו על הרגליים ומחאו כפיים לחלוץ שהושאל בגלל הגעתו של רונאלדו. מורו' לא חגג את השער, נופף לאוהדים שלו והודה לבורא עולם. אף אחד לא חשב שהשער הזה, שהקטין את הפיגור של הצרפתים ל-2-4, ישנה משהו, זה היה יותר כמו שער כבוד. לאחר פיגור ריאל השתלטה על העניינים בחצי השני ובהצגה נהדרת כבשה רביעייה משערים של הלגרה, פיגו, זידאן ורונאלדו.

אבל אף אחד לא באמת האמין שהקבוצה הקטנה מהנסיכות תצליח להשלים מהפך בגומלין, בטח כשראול העלה את ריאל ליתרון בגומלין והעניק יתרון 2-5 לריאל כשנותרה פחות משעה לשחק. אבל מונאקו, שכבר התפוצצה בשלב הבתים על לה קורוניה עם ניצחון 3-8 בלתי נתפס, לא ויתרה. מוריינטס בישל את השוויון בנגיחה לג'יולי והוסיף בנגיחה את השני אחרי הגבהה של פטריס אברה. הפעם הוא כבר לא יכל שלא לחגוג ולדחוף את השחקנים שלו להמשיך ולתקוף. ריאל השתתקה והקבוצה של דידייה דשאן פתאום הבינה שחסר לה שער אחד כדי לעלות. הוא הגיע שוב מרגלי ג'יולי שבעקב נהדר הכניע את קסיאס והעלה את מונאקו ל-4 האחרונות.

מוריינטס אמנם התנהג כהרגלו כג'נטלמן, אבל אני משוכנע שהוא הרגיש שהוא השיג נקמה. את אותה עונה הוא סיים כמלך השערים של ליגת האלופות אחרי שעזר לקבוצה מהנסיכות להדהים גם את צ'לסי העשירה בשלב הבא, לפני שהפסידה לפורטו בגמר. בסיום אותו עונה הוא חזר לריאל, אבל לא הצליח להשתלב בסגל וכעבור עונה נמכר באופן סופי לליברפול. האם מונאקו יכולה לשחזר את ההישג מול הסיטי, או אפילו נאפולי תוכל להעניש שוב את ריאל?

סופר קאמבק

אלא שזה עוד היה כלום לעומת מה שחיכה לנו למחרת. דפורטיבו לה קורוניה אירחה את מילאן לאחר שהובסה 4-1 במשחק הראשון. דפור הוליכה מנגיחה מוצלחת של פנדיאני, אבל ההמשך היה כולו של אלופת אירופה דאז, שנכנסה לטירוף. קאקה כבש צמד נהדר, שבצ'נקו השתתף בחגיגה ופירלו קינח בכדור חופשי אופייני לחיבורים.

אבל לה קורוניה הגיעה לגומלין חדורת מוטיבציה ולחצה למן הפתיחה. פנדיאני מצא את הרשת כבר אחרי 5 דקות ונתן תקווה לסופר-דפור. רק עוד שני שערים. הם הגיעו עוד לפני שהשופט שרק למחצית. חואן קרלוס ולרון כבש את השני בנגיחה אחרי יציאה רעה של דידה ואלברט לוקה הצליח להשאיר מאחור את נסטה וקאפו לפני שהרשית את השלישי ממש לפני הירידה לחדרי ההלבשה. מילאן עלתה למחצית השנייה בידיעה ששער אחד מחזיר אותה לתמונה, אבל דווקא לה קורוניה כבשה את הרביעי מרגלי המחליף פראן. לה קורוניה השלימה את אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריית ליגת האלופות ואולי אפילו זרעה את זרעי ההססנות והפחד במילאן. זרעים שנבטו כעבור שנה כשמילאן איבדה שוב יתרון של שלושה שערים בגמר הסנסציוני מול ליברפול.

הפתעה גם בלונדון

די מוזר לכנות ניצחון של צ'לסי כמפתיע, בטח בעידן רומן אברמוביץ', אבל כך היה באותם ימים. הסיבה לכך הייתה שהמשוכה שלהם בדרך לחצי גמר ראשון היסטורי הייתה ארסנל החזקה, שסיימה את אותה עונה בלי אף הפסד ליגה ולדעת רבים הייתה החזקה והאטרקטיבית ביבשת. התותחנים אירחו בביטחון רב את משחק הגומלין בהייבורי ז"ל, אחרי 1-1 בסטאמפורד ברידג', אבל לא הצליחו לשבור את החבורה של אחד, קלאודיו ראניירי. חוסה אנטוניו רייס העלה אותם ליתרון בדקה הסיום של המחצית הראשונה, אבל פרנק למפארד כמובן החזיר את הבלוז לתמונה. כשנראה היה שהמשחק הולך להארכה, הגיע ויין ברידג' ושלח את צ'לסי בדקה ה-87 לחצי הגמר עם ניצחון 1-2 יקר מפז.

מה יקרה הפעם?

הצלע הרביעית בחבורה הייתה דווקא פורטו שלא רשמה תוצאה סנסציונית בשלב רבע הגמר. אלא שאת הסנסציה שלה רשמה אלופת פורטוגל כשהדיחה את מנצ'סטר יונייטד בשלב שמינית הגמר והדהימה את היבשת כשזכתה בתואר באותה עונה. פורטו הפכה לזוכה המפתיעה ביותר בשנים האחרונות, והפעם המשימה שלה (ושל לברקוזן) להעפיל לשלב הבא בלתי אפשרית לאחר הפסד ביתי ליובנטוס (ואתלטיקו). למעשה, בעידן הצ'מפיונס ליג, קבוצת הפלא של אייאקס היא היחידה שהפסידה בבית במשחק הראשון ועלתה שלב. זה קרה בחצי הגמר ב-95/96 כשנוצחה במפתיע על ידי פנאתנייקוס, אבל גמלה לה בגומלין עם שלישייה.

אבל לפי התחושה שלי, עם כל כך הרבה משחקים מעניינים, נראה לפחות קאמבק אחד בשמינית גמר ליגת האלופות. מוכנים להמר מאיפה זה יגיע?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח