שמו צ'אלוב. פיודור צ'אלוב

ב 12.12.18 נפל דבר כשצסק"א מוסקבה ניצחה את ריאל מדריד בתוצאה הסנסציונית 3:0. הרוסים הנחילו לספרדים את התבוסה הגדולה ביותר שהם ספגו במגרשם הביתי במפעלים האירופיים. עוד כמה שנים הפרט הזה ישכח ויופיע רק לצרכי טריוויה בלבד, אבל יכול להיות שהמשחק הזה יזכר כרגע הפריצה של אחד מכוכבי העתיד של הכדורגל האירופאי – פיודור צ'אלוב.

פיודור צ'אלוב, צסק"א מוסקבה
Credit to UCL Facebook page

צ'אלוב בן ה-20 הוא אחת התקוות הגדולות של צסק"א בשנים האחרונות. כבר כמעט שתי עונות שצ'אלוב משחק תפקיד מרכזי בהתקפות של צסק"א והוא למעשה מוביל את כל התקפות הקבוצה במשחקיה בעונה האחרונה. הוא גם זומן לסגל הנבחרת במשחק האחרון בליגת האומות, אבל לא שותף וטרם רשם דקת משחק במדים הלאומיים. העונה הוא טיפס לראשות טבלת מלכי השערים בליגה הרוסית אחרי 17 מחזורים, אבל חשוב לזכור שדרכו לשם לא הייתה קלה והייתה רצופה מהמורות.

הכדורגלן פיודור ניקולאייביץ' צ'אלוב נולד ב-10 באפריל 1998 במוסקבה. הוא גדל במשפחה עם אחות צעירה ממנו ואחיו הגדול דניל, שפיתח קריירת כדורגל ובזכותו גדלה גם התעניינותו של פיודור בכדורגל. האח הגדול היה שחקן במועדון הכדורגל שיניק יארוסלבל והמשפחה התגוררה במוסקבה בשכונת סוקולניקי בעיר. אביו, ניקולאי צ'אלוב, היה מדען במכון התעופה המוסקבאי ששיתף פעולה עם הצבא ואולי בגלל זה גם גדלה חיבתם למועדון הכדורגל הצבאי, צסק"א.

כיאה למשפחה רוסית אמידה, לצ'אלוב היו שלל תחומי עניין ומילדותו גם למד לנגן על פסנתר, אבל בכדורגל גילה כשרון רב וב-1994 שיחק עם אחיו במועדון דינמו, בה המשיך לשחק לאחר עזיבת אחיו עוד 6 שנים. בשונה מכדורגלנים רבים אחרים, פיודור לא היה רק שחקן כדורגל טוב, אלא גם תלמיד מצטיין בבית הספר שבו למד, בית הספר מספר 1847 (הטכניון על שם פופוביץ').

 

בגיל 13 הסקאוטים של צסק"א שצפו בפיודור התלהבו וזימנו אותו לבית הספר לכדורגל של צסק"א, בה גדל והמשיך לשחק במקביל ללימודים. "בגיל 13, כשצסק"א שיחקה בליגת האלופות נגד אינטר, אני הובלתי למגרש את ז'ו והוא באותו משחק הבקיע. אחרי זה היה משחק נגד רובין (רובין קאזאן), אני ליוויתי את אלכסנדר בוחארוב וגם הוא הבקיע." נזכר צ'אלוב בימים שבהם התחיל להכיר את הכוכבים הגדולים של צסק"א דאז.

ב-2015 צ'אלוב בן ה-17 עוד שיחק בהרכב הנוער של צסק"א. הוא זומן לשחק נגד ספרטק בליגת העל לנוער ובלט כשהבקיע 5 שערים. שנה לאחר מכן התבלט שוב כשהבקיע 4 שערים נגד מונאקו במסגרת ליגת האלופות לנוער, במשחק שבו קבוצתו ניצחה 5:0, כאשר שלושה שערים מתוך הארבעה הוא הבקיע בתוך 6 דקות (!).

פיודור צ'אלוב, צסק"א מוסקבה
Credit to "PFC CSKA MOSCOW" Facebook page

בתחילה, כשעלה במדי צסק"א הבוגרת עוד בתקופת המאמן לאוניד סלוצקי, הוא לא הרשים במיוחד ולא הצליח לבלוט במשבצת החלוץ, אחרי שאת תפקיד החלוץ המרכזי בצסק"א מילא באותם ימים פונטוס ורנבלום השוודי שהבקיע ללא הפסקה והפך לאחד החלוצים המובילים בליגה הרוסית בכלל ובצסק"א בפרט.

כך קרה שצ'אלוב כמעט נשכח.

בראיונות הוא היה מגולל שגרת יום משעממת למדי, שכללה הגעה לאימונים סיזיפיים במתקן האימונים של צסק"א בוואטוטניקי שבפרברי מוסקבה, ארוחות, צפייה בסרט עם חברתו הסטודנטית ולריה פדוטובה, שינה וחוזר חלילה ביום המחרת. שום דבר לא העיד על כך שהוא יהפוך לכדורגלן מבטיח ולאחד המבטיחים במדינתו. "אולי זה הכל עניין של פסיכולוגיה, אני באמת חושב הרבה איך להבקיע, לכן לא יוצא לי. אחרי פגרת החורף בכוחות מחודשים ועם ראש נקי אתכונן לעונה", הבטיח צ'אלוב בסוף שנת 2017.

וקיים.

מאמן צסק"א, ויקטור גונצ'ארנקו הבלארוסי (שמונה לתפקיד ב-12 בדצמבר 2016) החזיר אותו להרכב הקבוע באפריל 2018, התוצאה – 6 שערים באליפות, שער נגד ארסנל הלונדונית ברבע גמר הליגה האירופית (במשחק שהסתיים בשוויון 2:2), תואר שחקן החודש בחודשים אפריל ומאי ועם הספרה 9 בגבו, אותה ספרה שלבשו גם אוליץ' ומלך השערים של צסק"א, ואגנר לאב.

 

בעונה הקודמת צ'אלוב לא הצליח לבלוט על רקע הופעותיו הנהדרות של החלוץ השוודי. אחרי שהשוודי כבר עזב, צסק"א החלה לגייס את הכישרונות הצעירים שלה וצ'אלוב היה על הכוונת. הוא תפס מהר מאוד את עמדת החלוץ המרכזי בקבוצה וחזר להבקיע שערים, בדיוק כפי שעשה במדי קבוצת הנוער. כך קרה שבסיבוב הראשון של העונה הנוכחית הוא כבר הבקיע 10 שערים ב-17 הופעות, הוא מוליך את טבלת מלכי השערים בליגה הרוסית והוכתר לכדורגלן החודש, באוקטובר 2018.

עבור המאמנים בצסק"א זאת לא הפתעה ובטח לא עבור השוער אקינפייב שמעיד שראה את צ'אלוב ברגעים הקשים ביותר שלו, כשלא ידע לתעל את הכעס שלו בחדר ההלבשה על חוסר יכולותו להבקיע במהלך עונת 2016/2017 וכעת עולה למגרש עם כל משחק כשהוא מלא באנרגיות ועם רעב בלתי נגמר להצלחה. לא מעט בזכותו צסק"א היא מועמדת רצינית לזכייה באליפות הרוסית העונה ואין ספק שתציג מאבק עיקש מול זניט וקרסנודאר (שכבר הבטיחו מקומן בשלב הבא בליגה האירופית וממוקמות מעליה בטבלת הליגה).

אם תשוקה שכזו, אין ספק שמחכה לו עתיד מזהיר. זכרו את שמו: צ'אלוב, פיודור צ'אלוב.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח