שמונה מי יודע?

כשתכננתי את סיכום השמינית שלי, התכוונתי לומר שבסה"כ, למרות כל הדיבורים על השיטה וההגרלה המעוותת, בסופו של דבר אין הפתעות וששת הנבחרות שהיו בדרג הראשון עלו לשמינית, כשהתוספת של פולין וויילס היא לא כזאת מפתיעה לאור ההתקדמות שהן עשו. ושאיסלנד גדולה וטובה, אבל אף אחד לא צריך להיות מופתע שהיא עברה את אוסטריה ושאיטליה מוציאה את המקסימום אבל תיעצר מול המכונה המשומנת של ספרד.

אז חשבתי. ועכשיו אני מתלבט איך להתגונן מפני השמש הקופחת, כי את הכובע שהיה לי נאלצתי לאכול. אז בינתיים קבלו כמה תובנות מהשמינית:

  • רוב הביקורת של האוהדים הקרואטים נגד ההתאחדות היו בשל מינוי מאמן שהוא בובה של ההתאחדות. בסופו של דבר, חוסר הניסיון שלו וקצת פחד עלו לקרואטיה ביוקר. הוא איחר לבצע חילופים, ופחד להחליף את צ'ורלוקה המדדה ונוצר מצב שבדקה ה-117 כשקרואטיה פוגשת את הקורה וכמעט מנצחת, פורטוגל יוצאת למתפרצת עם שלושה – סאנצ'ז וקוארסמה המחליפים הרעננים, ורונאלדו עם הכושר המפלצתי. זה נגמר במתפרצת קטלנית שלקרואטים לא היה סיכוי לעצור. לא כיף לראות את פורטוגל והיא די בינונית, אבל בהחלט יכולה להגיע עד הסוף.
  • שלוש מארבעת הבריטיות הודחו בשמינית וזאת הזדמנות לדבר על ההצלחה שלהן מעוד זווית. כשפורסמו הליגות ששולחות הכי הרבה נציגים לטורניר, דיברו על כך שהליגה השנייה באנגליה מפתיעה במקום השישי עם 31 נציגים, אבל סימנו גם כוכבית וצוין שהנתון הזה הוא רק בגלל ההעפלה של האיריות וויילס. וכן, ההצלחה של האיריות למשל לא הייתה כזו מרשימה, אבל הן עדיין הקדימו נבחרות כמו אוקראינה ושבדיה. ההתחזקות של הליגה השנייה באנגליה מבחינת הכסף הגדול שמושקע שם והרצון של הקבוצות להעפיל לפרמיירליג, העלתה את הרמה בליגה ועל הדרך גם שידרגה את כל השחקנים הבריטים שהם הלחם והחמאה של הליגה הזאת. כשיש להם גם שני שחקנים כמו בייל וראמזי, הם מגיעים אפילו יותר רחוק.
  • אז למה אנגליה בחוץ וצרפת נגיד לא מרשימה? יש לי תיאוריה בגרוש. לשתיהן שחקנים מוכשרים רבים, אבל קודם כל הם צעירים ועדיין לא מספיק משופשפים ברמות הגבוהות ולרובם זה טורניר גדול ראשון, אבל פרט נוסף וחשוב – רובם לא משחקים בקבוצות גדולות. קבוצות טובות כמובן, אבל לא כאלו שרגילות להיות בצמרת ולשלוט ולדרוס. יש להן קצת מנטליות של אנדרדוג שבא לעקוץ ואולי בגלל זה קשה להן לעשות את המעבר ולדרוס ולהיות דומיננטיות כמו שדורשים מהן. לנבחרת כמו איטליה זה מתאים כי היא יודעת בדיוק מה היא ומה היא רוצה להיות.
  • גרמניה למשל מורכבת מהרבה שחקנים של באיירן ויש להם ניסיון של אלופה. כך גם לבלגיה ולכן שתיהן המועמדות הבכירות מבחינתי להיפגש בגמר והן ניצחו גם בצורה המוחצת ביותר בשמינית. עבור גרמניה נראה שהטורניר רק התחיל והיא מתחממת, בעוד שבלגיה הצליחה גם כן לטפל בכל הבעיות שלה ומגיע קרדיט לוילמוטס. במצב של 0-1 הונגריה לחצה ותקפה (שאפו ענק להפתעה ההונגרית), והייתי בטוח שיוסיף קשר לאמצע, אבל המאמן הבלגי החליט להכניס את קראסקו ולגמור את המשחק.
  • אז איך התיאוריה הזאת מתיישבת עם ספרד שמרבית שחקניה משחקים בריאל וברצלונה? לספרד יש בעיה אחרת, גם מאמן כנראה קצת מיושן וגם המחסור בחלוץ ברמה הגבוהה ביותר. אני אוהב את מוראטה ושמח שהוא חוזר הביתה, אבל הוא לא וייה. וספרד הגדולה זכתה ביורו 2008 ובמונדיאל עם וייה בכושר שיא, צריך מישהו שיסיים את הטיקיטקה. אז תגידו שב-2012 גם לא היה חלוץ והם זכו בקלילות. אבל אז היו אינייסטה, פאברגס, סילבה, פדרו. אז תגידו שגם עכשיו יש אותם – ואני אגיד – כן, בדיוק. אלו אותם שחקנים בדיוק שמרכיבים את הקישור הספרדי. גם אחרי 4 ו-6 שנים. וצריך לחדש.
  • ומה עם אנגליה? אין ספק כאמור שהם לא מספיק טובים, אבל יש עוד משהו שלא דיברו עליו. פורטוגל שיחקה בשמינית הגמר בשבת, שלושה ימים אחרי המשחק האחרון שלה. אנגליה שיחקה אחרי שבוע(!) ובהתחשב בכך שחצי מההרכב שלה נח במשחק האחרון, מרביתו שיחק בשמינית לראשונה אחרי שבוע וחצי!!! בעוד שאיסלנד שיחקה חמישה יומים קודם ובאה עם מומנטום. זהו מצב לא אידיאלי בטורניר גדול כשקבוצה יוצאת מהאיזון שלה והמארגנים צריכים גם לחשוב על זה.
  • מדברים על הקבוצות הקטנות שמתגוננות ומשעממות, אבל שימו לב שגם הגדולות לא בדיוק שיחקו הרפתקני. גרמניה לא ספגה עדיין, צרפת לא ספגה שער שדה, איטליה ספגה רק שער אחד בגארבג' טיים (מבחינתה) מול אירלנד, בלגיה ספגה רק מול איטליה (שער אחד ועוד אחד בדקה ה-90') וגם עבור פולין רק שער מדהים ולא הגיוני של שאקירי שבר את המאזן הנקי שלה. יהיה מאוד מעניין לראות האם ההגנות הללו ידברו חזק גם ברבע הגמר ונקבל משחקים מבוקרים. שמינית הגמר דווקא הייתה לא רעה מבחינת דרמות, מתח ושערים, 18 במספר (2.25), כמו ממוצע השערים בארבעת שמיניות גמר המונדיאל האחרונות.
  • הימור לרבע? אני לא אוהב להמר בעיקר בגלל שאני לא טוב בזה. חשבתי למשל שספרד תיקח. בשלב הזה כבר אין פייבוריטיות, גם אם יש יתרון לנבחרת כלשהי, הוא קטן וביום נתון הכל יכול להיות. כרגע לא מהמר על הפתעות, וגם חושב שגרמניה תעבור את איטליה, אבל זה גם מה שחשבתי ביורו הקודם.
  • ומה עם איסלנד? אני חושב שנאמר כבר הכל… לא נשאר אלא …

יורו 2016 - נבחרת איסלנד
Credit to the official UEFA EURO 2016 Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח