של מי הביזיון הזה בעצם?

// מאת גיא לפידות

כנראה שאפשר להוציא שחקן  מקבוצה, אבל אי אפשר להוציא את הקבוצה מהשחקן. משום מה כל פרשיות המין הסנסציוניות שנקשרו לבועטינו המצוינים התרחשו במערך קבוצתי. מפרשת נערות הליווי עבור דרך פרשת הנבחרת הצעירה וכלה (כרגע) בפרשת וארן והסרטון ה"מבזה".

הופעות - טיקטיק

כמה צביעות יש בציבוריות הספורטיבית. כמה צביעות ורוע ואינטרסנטים וטהרנות והכול מתנקז כרגע על ראשו של שחקן צעיר ומאד מוכשר שבעצם מהווה רק פיון קטן על לוח רחב שבו שולטים כוחות חזקים כמו ההתאחדות ומנהלת הליגה, מועדון ביתר ירושלים, המשטרה ותקשורת הספורט האלקטרונית על שלוחותיה. איך הוא יכול עליהם?

איתרע מזלו של וארן וסרטון בן 4 שנים התפרסם בתקופה גועשת של מהפיכה פמיניסטית שמעצבת מחדש את היחסים בין גברים לנשים. מדובר באווירה ציבורית המזכירה גל צונאמי אדיר שמחרב את כל מה שבדרכו ומעצב מחדש את הנוף. זהו גל שאי אפשר לעמוד כנגדו. אי אפשר להביע דעה המנוגדת לאותה אווירה ציבורית לאותו בון-טון מהפכני וכל חריגה מהגל מובאת לפני הטריבונאל שתמיד פסק דינו הוא אחד: לגיליוטינה!

בית"ר ירושלים, אנתוני וראן
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל

למה התפרסם הסרטון דווקא עכשיו? בניגוד לתיאוריות הקונספירציה הפורחות בקרב אוהדי ביתר הגורסות שזה נועד לחבל בריצה לאליפות של המועדון, אני דווקא מעדיף את ההסבר הפשוט. זה יצא עכשיו כי וארן נהיה מפורסם. הוא היה אלמוני להחריד כשהגיע לביתר, אבל יכולתו הטובה וכיבוש השערים שלו החלו לעשות לו שם של כוכב עולה. כוכב עולה בביתר ירושלים בעונה מצוינת זה מתכון למגה-סלב שמנצח כל תכנית ריאליטי. ואז הסרטון, ששכב באיזה ספריית קבצים נידחת באיזה טלפון, התחיל לעניין. הרי חוץ מוארן יש עוד משתתפים בסרטון. אנחנו לא יודעים מי הם וכל עוד הם לא מישהו שאנחנו אמורים להכיר זה לא מעניין. יצר המציצנות שלנו, כן גם שלי, עולה אקספוננציאלית ככל שהסלב גדול יותר וזוהר יותר. רוצים שיזרקו אותי מהעבודה? ספרו לי שיצא סרט סקס-דשיאן חדש. זהו. מרגע זה עד למכתב הפיטורין אני 24/7  בגוגל.

בסרטון רואים… האמת שאני לא יודע מה רואים שם. ראיתי קטע תמים וקצרצר למדי שלא רואים בו שום אקט מיני. קצת צחוקים שיכורים וזהו. ניסיתי להבין אם מישהו בתקשורת ראה, כולם אומרים שלא ראו, אבל מדובר ב"סרטון מביש, מבזה, משפיל". איך כולם יודעים אם אף אחד לא ראה? כאן מגיעה חלקה של התקשורת.



הסרטון הגיע לתקשורת, שמתמחה בליבוי שריפות כמקדם מכירות. אשכנזים-מזרחים ,דתיים-חילוניים, ערבים-יהודים, הכול הולך. רק תן להם מישהו שנעלב ממישהו והם יעשו מזה סערה. רק לאחרונה צלחנו בקושי את סערת הללויה-גלי-עטרי-חלב-ודבש, סערה מומצאת.

ובתקשורת החליטו שהסרטון משפיל. למה? הרי הם לא יכולים להגיד שסקס קבוצתי זה אקט לא מקובל, הרי הם לא יתד נאמן. אז הם הלכו על זה שהבחורה נראית בסרטון כמי שאינה מודעת למה שקורה סביבה. הנה, הנחנו את זה פה ואתם, קוראים יקרים, תנו לדמיון לרוץ ותניחו שלקחה סם אונס או שהכריחו אותה באי –אילו אמצעים לשכב כסבילה ולקבל אליה ארבעה גברברים. ויש סיכוי שאולי שייתכן שמדובר בסקס ללא הסכמתה. ובדרך גם נרוויח את אלה שכל צורה של סקס חוץ ממיסיונרית פעם בחודש נחשבת למדרון חלקלק שמוביל לביסטיאליה שטנית. אגב, מה יותר משפיל בעיניכם? שעשיתם פעם סקס כשהייתם שיכורים או מסטולים או שזה מתפרסם בשער העיתון? היי אמא, כן זה אני…

וזה ברובד הנגלה. ברובד התחתון יש פה שיסוי מתוכנן להפליא של גל הצונאמי METOO באי האקזוטי המאוכלס בגברים פרימיטיבים ומצ'ואיסטים המכונה הכדורגל הישראלי. עוד מלחמת תרבות קטנה לתיאבון בתוך המיקרוקוסמוס הישראלי. ואיזה מאבק! בוא ניקח פופקורן ונשב לראות מי ינצח. אה כן, שכחנו להוסיף שזה לא סתם הכדורגל הישראלי אלא זו ביתר: הכי שעירים, הכי גזענים, הכי שוק מחנה יהודה. וואוו ממש ערך-מוסף-הפקתי. וכאן בהחלט צודקים אוהדי ביתר. בהחלט מחפשים אותם. לא בגלל וארן המסכן, אלא בגלל הלאומנות ביציעים, בגלל הכוחנות של בעל הבית, בגלל ההצלחה שלהם, בגלל שהדנא שלהם הוא עמך ואנטי-אליטות. החשבון בין התקשורת והאליטות לבין ביתר הוא ארוך ארוך.

בית"ר ירושלים, אנתוני וראן
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל

איך זה שלא ראיתם את הסרטון? נשאלו אנשי ביתר. לא הגיע לידנו ענו. אתם מיתממים צעקו עליהם. אם תשמעו שיש סרטון של מישהו מהעבודה שלכם באקט מיני, האם תחפשו אותו? ואם כן, האם תודו שאתם מחפשים אותו? שראיתם אותו? הרי עצם הפצת הסרטון היא עבירה. האם תסתכנו בכך? ובכלל, מה תיתן הצפייה בסרטון הזה? שהוא קיים יחסי מין קבוצתיים? אז מה? האם תדרשו לפטר אותו? האם תניחו שמדובר באונס? דווקא עמדת ביתר המאוד מאופקת הייתה העמדה הנכונה המכבדת הסולידית והלא מבזה. הם גינו באופן כללי כל התנהגות שאינה מכבדת, אבל לא פגעו בשחקן. הרי ככלות הכול אין שום הוכחה שלא מדובר במין קבוצתי ללא הסכמה. שום הוכחה! אגב, גם אם זה היה תוך כדי היותו שחקן ביתר זה היה תקין, אלא אם-כן בחוזים שביתר חותמת עם שחקניה היא מכתיבה להם איזה סקס מותר להם לעשות.

ובערב יושבים באולפן אנשים שלא ראו את הסרטון ומחליטים שהוא משפיל ומבזה כי העיתון אמר. ונכון, לא ראינו, אבל איך זה שביתר לא ראו ואיך זה שביתר לא מגנים ואיך זה שהשחקן לא מושעה ואיך זה שהוא לא מתנצל ואיך זה שהוא לא מתנדב בקהילה ואיך זה שההתאחדות והמנהלת לא מענישות ואיך ואיך כמיטב הלהג של תכניות הספורט. אבל לאט לאט, לנוכח תגובתם המשפטית השקולה של גופי הספורט המקצועיים, להבדיל מהתגובות המתלהמות של הפוליטיקאיות המקצועיות, אלה שמנסות לגלוש על הגל, הבינו גם בתקשורת הספורט שיש כאן בעיה. ההייפ גדול מדי לסיפור. קצת מזכיר את פרשת המסרונים בפרשת 4000. ברגע הראשון סערה המדינה משחיתות משפטית לכאורה. לבטל את התיק! זעקו. ואז, במבט נוסף, התברר שלא כצעקתה.



ואז נכנסה למגרש המשטרה. לא שהייתה תלונה, אבל התקשורת דורשת בדיקה. של מה בדיוק? של הפצת הסרטון? כן, זו עבירה, אבל זו רק עבירה אם קוראים לך וארן. אם זה היה אני או אתם זה היה צולל ראש לקטגוריה של חוסר עניין לציבור. אותי אף אחד לא רוצה לראות עירום ומה אני עושה עם מי, אבל כאן הציבור כן רוצה. לא שהיה משאל, אבל הציבור מיוצג ע"י התקשורת לא? והיא רוצה אז הציבור רוצה.

והם יגיעו לבחורה וליתר המשתתפים והם ישפילו ויאיימו ויפחידו אותם כי ככה מתנהלת חקירת משטרה. וכמובן שהכול ידווח לבוס שלהם, התקשורת, בזמן אמיתי, מה שיעצים את ההשפלה של הנחקרים פי טריליוןתלפים. ומתישהו, מישהו יגיד שזה לא היה בסדר ובדיעבד הוא/היא/הם מצטערים וכבר יימצא הסעיף. ובאולפנים יגידו: אתם רואים! צדקנו!

אוי וארן המסכן, אין לך סיכוי נגדם. בגלל שטות של שיכורים בגיל 23 זה ידבק בך לתמיד. אולי הלקח לכל כדורגלן צעיר הוא אל תכניס את הקבוצה שלך למיטה שלך. זה לא ייגמר טוב. אולי תנסה חומוס?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח