שלושת האריות של אנגליה – 100 ימים לפתיחת המונדיאל

זה לא סוד שבשנים האחרונות נבחרת אנגליה, שם כידוע הומצא המשחק האהוב עלינו, מהווה שם נרדף לכישלון. ולמרות זאת, בשנה האחרונה מרגיש כאילו דם חדש עתיד לזרום בעורקיה של נבחרת שלושת האריות.

נבחרת אנגליה
Credit to "England football team" Facebook page

הדם החדש מאופיין בשחקנים צעירים מוכשרים רבים שהורידו משמעותית את הגיל הממוצע בסגל הנבחרת והוסיפו מימד של לחימה והקרבה שמדביק את שאר שחקני הנבחרת. אמנם כאמור יש צעירים אנגלים רבים, אבל יש שלושה שהם רמה מעל האחרים, וטורניר מוצלח שלהם ברוסיה עשוי להצעיד את הנבחרת רחוק מאוד.

השחקן המשמעותי ביותר בעיניי בנבחרת האנגלית הוא גם הכוכב הגדול היותר שלה – הארי קיין. החלוץ האנגלי הספיק לכבוש כבר 102 שערים ב-144 הופעות ליגה במדי התרנגולים (0.72 שערים למשחק) כאשר הוא נחשב כבר בגיל 24 לגדול הכובשים בהיסטוריה של המועדון מצפון לונדון. הוא סיים פעמיים בראש טבלת הכובשים של הפרמיירליג וכבש הכי הרבה שערים בעולם בשנת 2017 (56) וזה רק חלק קטן מהשיאים שהספיק כבר לנפץ לרסיסים ולחקוק את שמו עליהם באותיות זהב. אם זה לא מספיק, בארבע העונות שלו בבוגרים בטוטנהאם הוא כבש 124 שערים מ-244 בעיטות למסגרת בלבד, פחות משתי בעיטות למסגרת מביאות לשער – נתון שמציג את הסיומת הקטלנית שלו.

טיקטיק מונדיאל

נוסף על כל זה, הוא גם יודע למסור כשצריך כאשר הוא אמון על מסירות מפתח (1.4 למשחק) וכדורים ארוכים (1.6 למשחק) לעבר חבריו לקבוצה שתורגמו ל-24 בישולים במדי טוטנהאם. לא פלא ששמו מוזכר כבר שנים כמועמד לריאל מדריד הגדולה בתג מחיר עצום של כ-200 מיליון יורו.

שחקנים חשובים נוספים ששווים התייחסות משמעותית ועשויים להוביל יחדיו את האריות אל מחוץ לכלוב הכשלונות הם ראחים סטרלינג ודלה-עלי.

הראשון, בן ה-23 שמשחק בעמדת הכנף הימנית עשה שיפור אסטרונומי מאז שהגיע פפ גווארדיולה לאנגליה. סטרלינג נחשב לכישרון רב כבר שנים וההוכחה היא כמובן רכישתו כבר בגיל עשרים מליברפול למנצ׳סטר סיטי תמורת כשישים מיליון יורו. את השיפור שלו ניתן לראות בצורה ברורה כשמסתכלים על המספרים שלו לאורך השנים – מעורבות בארבעה שערים בעונתו הראשונה בפרמיירליג, 14 בשנייה, 14 בשלישית, 15 ברביעית, 18 בחמישית ו-26 כחודשיים לסיום העונה. יחד עם שבעה שערי הניצחון שכבש העונה לטובת הסיטיזנס הוא הפך לשחקן ששווה כל סטרלינג – ועושה זאת בדיוק בזמן קריטי לנבחרתו, שזקוקה לווינר ברגעי המאני טיים כמו אוויר לנשימה.



השני, בן ה-21 שמשחק כקשר התקפי ונחשב לאחד הצעירים המבטיחים בעולם שערך את הופעת הבכורה שלו אצל התרנגולים כבר בגיל 19 ולמד המון ממאמנו מאוריסיו פוצ׳טינו. ב-3 עונות במדי הקבוצה מצפון לונדון הוא מעורב ב-81 שערים (0.63 שערים למשחק), בנוסף לתרומה משמעותית בתיקולים מוצלחים (2.2 למשחק), דריבלים מוצלחים (1.5 למשחק) ומסירות מפתח (1.8 למשחק). השילוב שלו עם הארי קיין צפוי לבוא לידי ביטוי גם במדים הלאומיים כאשר הוא בישל 16 מ-90 שעריו של חברו (18%) בשלוש העונות שלהם יחד בקבוצה.

עם שלושה מהשחקנים החמים ביותר בעולם הכדורגל, ובתוספת של שחקנים איכותיים נוספים כמו קייל ווקר, אריק דאייר, אדם ללאנה ומרקוס ראשפורד אני מאמין שנבחרת שלושת האריות הולכת להפתיע את כל העולם (חוץ ממני) וללכת רחוק מאוד במונדיאל הקרוב.

אז תתחילו עם הספירה כי בעוד 100 ימים הטירוף מתחיל.

נבחרת אנגליה
Credit to "England football team" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח