שלושה גוונים של הפועל

עונת 17/18 הייתה אחת העונות המשוגעות ביותר, אבל בסופו של דבר היא תיזכר כעונה אדומה. סגנונות של מאמנים, תלכיד של שחקנים, עומק על הספסל ותמיכת הקהלים נשמעת בכבוד מהיציעים. ביחד מתקבלת הגמוניה אדומה, אחת שלא הייתה פה כבר הרבה זמן. אז הנה מבט על עונה שנצבעה באדום מצפון ועד דרום ועל קבוצות הפועל שסיפקו רגעי נחת בשילוב רגעי אקשן עד הדקה ה-90 ולעיתים אפילו אחרי.

ציפור מדבר: אלופת המדינה בפעם השלישית, הפועל באר שבע.

צלחת אליפות, באר שבע
קרדיט לדף הפייסבוק של מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

אומנם אין לה את התארים של התל-אביביות או את העבר הנוצץ של מכבי חיפה, אבל יש לה היסטוריה עשירה עוד מזמן היווסדה בשנת 1949. מאז ועד היום, הפועל ב"ש היא נושאת הדגל של עולם הספורט בדרום, תוך שהיא מגיעה להישגים מרשימים כמו גביע הטוטו ללאומית והתמקמות בכדורגל הישראלי כשהיא נאחזת בהצלחה בליגת העל. את שנת 2007 אפשר להכתיר כנקודת המפנה של המועדון, עם רכישתו על ידי אלונה ברקת.

חזרתה לליגת העל לא הייתה פשוטה, אך תקיעת היתד שלה בליגת העל החזירה את הצבע האדום ללחיי האוהדים. ההמשך ידוע לכולנו, ב"ש ניצחה את מלחמות ההישרדות וזכתה לפריחה חלומית כשהיא מוכתרת העונה כאלופת המדינה בפעם השלישית.



נקודה למחשבה: העונה של ב"ש נפתחה בצורה לא פשוטה. הגדירו אותה לא מעט כ"גוססת", מקרטעת, וקבוצה שלא נראית או משחקת כמו אלופת המדינה. סיבות לא חסרו: פציעות רבות, עומס יתר ואי יכולת להתמודד עם המפעל האירופי במקביל לליגת העל, חייבות לחולל שינוי בדרכה של הפועל ב"ש באירופה ובליגה על מנת שהעונה הקרובה תעבור בלי כל כך הרבה רגעי משבר. הפעם אפשר רק לקוות שברקת ובכר יעשו את זה נכון. הכנות נכונות וחיזוקים ראויים הן כבר לא בגדר המלצה, אלא הפצרה.

"ואני חושב הפועל שוב בליגה ,איזה כיף לאוהדים שעלו מהמרתף " (אריק אינשטיין)

הפועל תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל תל אביב

סיפוק אדום הגיע אלינו העונה גם ממרכז הארץ כשהפועל ת"א בקאמבק צפוי חוזרת לליגת העל. הפועל ת"א הייתה על הקרשים, אך הספיקה עונה אחת בלאומית בכדי לצאת מההלם והאכזבה. והנה זה קרה, הפועל ת"א החלה לפעום מחדש כשהיא תוקפת בחמת זעם וללא רחמים את קבוצות הלאומית. הפועל ת"א סיימה רשמית את הטיים אאוט שלה מחוץ לליגת העל .

שחקני הפועל תל אביב בעונה החולפת נתנו פייט, לא עשו הנחות ולא חשבו לרגע ללכת לאיבוד בליגת המשנה, מצבה החשוך של הקבוצה לא התקבל בשום אופן כמצב שיימשך. הפועל ת"א חוותה מפלה שלא קוראת כל עונה לקבוצות שהיו במעמדה. ההתעוררות, ההתאוששות וההתקדמות הלאה מוכיחות שהפועל ת"א לא חוזרת לליגת העל כדיי להוות תפאורה, היא מכוונת לחזור לזהות הטבעית שלה ולמקומה הטבעי – צמרת ליגת העל.

נקודה למחשבה: להפועל ת"א אסור להתפשר על פחות מפלייאוף עליון. חיזוקים הגנתיים והתקפיים חייבים להגיע. עם זאת, יש למועדון שלד קיים טוב, יש עם מה לעבוד. שחקנים צעירים ורעבים שרוצים להיות חלק מהקבוצה העולה והוכיחו עצמם בעונה החולפת צריכים להישאר כשלצידם יתווסף חיזוק.



הר געש חיפאי

הפועל חיפה מסיימת את עונה 17/18 עם חותמת, הצלחנו. לאחר שנים של השפלות ו-44 שנה ללא זכייה בגביע – הפועל חיפה היא מחזיקת גביע המדינה בכדורגל לעונה זאת. ניצחונות מותחים וגולים מסחררים הפכו את האדומים מהכרמל להפתעת העונה, לקבוצה שחווה פריחה מחודשת. חניכיו של קלינגר שלאורך העונה תוארו כ"הקלינגרים" והאוהדים האדומים שחורים שחזרו בנהירה למגרשים, נתנו להפועל חיפה את הטעם הטוב ביותר ואת המסע היפה ביותר.

גם כשכבר יצאה מתמונת האליפות, הפועל חיפה קבלה יופי של סיום עונה כשהיא מוכיחה חוזק מנטאלי לאורך כל הדרך. הפועל חיפה כבר הרבה זמן לא שרה במגרשים, לא סיפקה נחת ובילתה את רוב זמנה בהישרדות פלייאוף תחתון. העונה שלה היא בסימן הישג חסר תקדים. השירים חזרו והתקווה האדומה מהכרמל הוצתה מחדש. הפועל חיפה חוזרת לנשום בכוחות עצמה.

נקודה למחשבה: המשכיות היא מילת המפתח. כפי שמסתמן הסגל הקיים שאין עוד דרך להגדירו. הבינגו של קלינגר את כץ לא מחייב שההגמוניה תישאר בכרמל. כשאירופה קורצת וב"ש מגששת. יהיה מאתגר לבנות תלכיד חדש ולהשאיר חלק חשוב מהקיים. הגיע הזמן לחשוב על חוזים יותר ארוכים וקצת יותר רחבים כלכלית. ברוכים הבאים לפלייאוף העליון.

הפועל חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של "apoel Haifa FC – מועדון כדורגל הפועל חיפה"

בשבוע שעבר פורסמה טבלת המשחקים לעונת 2018/2019 ולגביע הטוטו. לאחר השנה החלומית שעברה על שלושת האדומות, נשאר לראות אם תהיה המשכיות או שהשנה המכחולים הצהובים והירוקים ישרבטו לנו עונה צבעונית ומעניינת.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח