שיק צ'כי – על הפריצה של פטריק שיק

// מאת רועי אורן

בסוף השבוע האחרון נסגר חלון ההעברות באירופה. אחד הסיפורים שעמדו במרכזו הוא העברתו של חלוץ נבחרת צ'כיה בן ה-21, פטריק שיק, מסמפדוריה לרומא.

פטריק שיק
Credit to "Patrik Schick" Facebook page

שיק החל את הקריירה שלו בקבוצת המילואים של ספרטה פראג בה כבש 22 שערים, אך כל זאת לא ממש הרשים את מאמן ספרטה פראג, ויטיסלאב לביצ'קה, שהעניק לחלוץ בן ה-18 הופיע רק ארבע הופעות במדי הקבוצה הבוגרת. בעונה שלאחר מכן, המצב לא השתנה ובמשחקים רבים שיק מצא עצמו מחוץ לסגל הקבוצה. בקיץ 2015 עבר החלוץ בהשאלה מספרטה פראג לקבוצה האירית בוהמיינס מתוך כוונה שהוא יהיה החלוץ השלישי בסגל הקבוצה. למזלו של שיק שני החלוצים הבכירים בקבוצה נפצעו ערב המחזור הראשון. באותו המחזור שיק גילה יכולת חלשה להחריד והוחלף כבר במחצית.

למרות הבכורה הצוננת, מאמן בוהיימנס, פיבארנק, זיהה את הפוטנציאל של שיק והחל להחדיר בו מוטיבציה, תוך כדי שהוא צועק עליו רבות באימונים. הצעקות השתלמו בסופו של דבר כאשר שיק החל לפתוח בהרכב הקבוצה באופן קבוע והחזיר בשמונה שערים באותה עונה.

פטריק שיק
שיק במדי בוהיימנס Credit to "Patrik Schick" Facebook page

רצה הגורל ומאמנו של שיק בספרטה פראג לאביצ'קה מונה להיות מאמן נבחרת צ'כיה עד גיל 21 והוא זימן את שיק לסגל למרות העבר שלהם. במוקדמות אליפות אירופה 2015 כבש שיק 10 שערים במדי הנבחרת הצעירה של צ'כיה והוביל את צ'כיה לטורניר היורו עד 21 שנערך באותה שנה בפראג, עיר הולדתו של שיק. שיק זומן גם לסגל הנבחרת הבוגרת לקראת טורניר יורו 2016 שנערך בקיץ הקודם בצרפת, אך בשל חוסר ניסיונו המקצועי הוא נופה רגע לפני האליפות ולא נכלל בסופו של דבר בסגל הסופי.

הסוכן של פטריק היה סבור שבעקבות הצלחתו היחסית בטורניר אליפות אירופה לנבחרות צעירות, הוא יוכל להשתלב בליגה האיטלקית הנוקשה. לעומתו, התקשורת הצ'כית היתה ספקנית יותר לגבי יכולתו של שיק להשתלב בסיירה א', מאחר ששחקנים בכירים ממנו, כמו קשר הנבחרת הבוגרת לדיסלאב קרייצ'י ששיחק ביורו 2016 לא הצליח להשתלב בסמפדוריה. למרות זאת, ביולי 2016 חתם שיק בסמפדוריה ששילמה תמורתו לספרטה פראג 4,000,000 יורו.

ההתחלה כרגיל הייתה קשה, ושיק שולב כמחליף מידי פעם. את ההופעה הראשונה בהרכב הראשון של סמפדוריה חגג שיק מול האלופה הגאה יובנטוס במשחק בו הוא כבש שער. לאחר משחק זה, הפך שיק לשחקן הרכב לגיטימי. בהמשך הוא עזר לסמפדוריה לנצח קבוצות גדולות כמו רומא ואינטר. בסך-הכל כבש שיק בעונה החולפת במדי סמפדוריה 11 שערים.

פטריק שיק
Credit to "Patrik Schick" Facebook page

גם יובנטוס התרשמה מיכולתו המקצועית של שיק והיא הסכימה לשלם עליו סכום אדיר בסך 26 מיליון יורו. כאשר עבר שיק בדיקות רפואיות ביובנטוס התגלה שיש לו מום בלב והזברות החליטו לבטל את העסקה. פיצוץ העסקה עם "הגברת הזקנה" הובילה לכך ששתי קבוצות צמרת נוספות, אינטר ורומא, הביעו עניין בחלוץ הצ'כי הצעיר והמוכשר. בסופו של דבר הצ'כי הצעיר העדיף לעבור לרומא אשר שילמה עבורו 5 מיליון יורו על עונת השאלה אחת, כאשר עם שיק ישחק במספר משחקים ויכבוש כמות שערים שהוסכמה תהיה רומא מחוייבת לרכוש אותו אותו תמורת 9 מיליון יורו נוספים. העסקה ממשיכה להסתעף ואם ימכר שיק לקבוצה נוספת לפני שנת 2020, תשלם רומא לסמפדוריה 20 מיליון יורו נוספים, או לחלופין מחצית מסכום המכירה, אך אם יישאר שיק באולימפיקו אחרי שנת 2020. תשלם רומא לסמפדוריה 20 מיליון יורו נוספים…

שיק יצטרך להתמודד על מקום בהרכב עם חלוצים מנוסים ממנו כמו חלוץ נבחרת בוסניה אדין דז'קו ,דייגו פרוטי וסטפן אל-שהראווי, אך אם יצליח לעמוד בתחרות, הוא יתמודד על האפשרות לרשת חלוצים צ'כים גדולים כמו פאבל קוקה, מילאן בארוש, יאן קולר ועוד.
יש לו את הפוטנציאל והיכולת לעשות זאת, השאלה היא האם תהיה לו גם סבלנות?

פטריק שיק
Credit to "Patrik Schick" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח