שיחות ספסל עם יורם באומן

# כל קשר בין הראיון למציאות זהה לקשר בין כדורגל לכדורגל ישראלי, מקרי בהחלט.

לאחר חופשת קיץ קצרה, אותה ביליתי יחד עם הספסל המיתולוגי מקריית חיים ברביצה מול הים בווניס בנצ', שבנו שמחים ושזופים לישראל כדי להתכונן לפתיחתן של הליגות העליונות בכדורגל. לא להפתעתי גיליתי שבזמן העדרי, שום דבר לא השתנה: מנודים – יש! חוסר התחשבות בקהל שמגיע לאיצטדיון – יש! כמעט כל הישראליות עפו מאירופה – יש! אבי לוזון חבר בוועד המצומצם (?!) שמנהל את מנהלת הליגה – יש!
בעצם השתנו כמה דברים. לאחר 15 שנים חזר משחק אלוף האלופים בין האלופה למחזיקת גביע המדינה וגם לכל קבוצה יש קמע! וואו! איזה שיחוק! דרור קשטן בתגובה: אני לא מחליף את החמסה!

פתיחת הליגות היא הזדמנות נהדרת לשוחח עם יורם באומן, יו"ר מנהלת הליגות, המשמש למעשה כ"פנים" של המנהלת (או שאולי זה פרימו? הם ממש דומים).

תסלח לי על הקילופים של הספסל הוא פשוט ממש השתזף וניסיתי למרוח עליו לבן, אבל זה לא עזר. אני דווקא רוצה להתחיל בנימה חיובית ולברך על היוזמות החדשות שנקטה המנהלת על מנת לשווק את הקבוצות.

תודה, תודה, אהבת את עניין הקמעות?

בטח! בעיקר את הגמל של באר שבע ואת נפוליאון של עכו, אבל תסביר לי בבקשה, למה הקמע של הפועל חיפה הוא טיגריס אם הם מכונים הכרישים? מדוע הקמע של מכבי חיפה נראה כמו תחפושת גרועה של נאפו? מה הרעיון?

תראה, אנחנו הטלנו את המשימה על הקבוצות, אנחנו לא יכולים להכריח אותם לבחור משהו שקשור ספציפית לקבוצה. אז יואב כץ בחר טיגריס כי הנכדה שלו אוהבת נמרים ובמכבי חיפה מצאו תפקיד לשמעון אבוחצירא כדי שלא יפריע במגרש.

אז אתם בעצם גוף בלי שיניים, מעלים רעיונות, מטילים משימות אך אין לכם שום השפעה על מה שהקבוצות עושות. אז למה אתם קיימים בעצם?

התפקיד העיקרי שלנו בעצם הוא לייצר יותר הכנסות לקבוצות הכדורגל, חוזי שיווק, חוזי פרסום, הסכמי שידורים עם ערוצי הטלוויזיה וכו'. אני חושב שבכך הצלחנו לא רע, תראה את העלייה המטורפת בכמות האנשים שהגיעו למשחקים בשנה שעברה ולפי כל התחזיות שיצרו מיטב האנליסטים שלנו, אני יכול כמעט להבטיח שכל עוד מכבי חיפה תרוץ בצמרת אז גם השנה מספר הצופים יגיע לשיא כל הזמנים.

אתה סתם מחרטט עכשיו, לא הצלחתם ולא נעלי פקקים, השנה האחרונה הראתה שיש פוטנציאל הגעה גבוה למגרשים, בתנאי שלא יתייחסו לאנשים כמו בהמות ויסגרו אותם ביציעים שנראים כאילו נעקרו מן האורווה בקיבוץ חזקיה. תנו לאנשים תנאים שמכבדים אותם והם יכבדו בחזרה.

סליחה, סליחה, גם קבענו מחירי גג למשחקים.

זה בכלל לא קרה בגללכם, אתה זוקף פה לטובתכם דבר שהגיע מתוך הציבור. אתם לא מרגישים שבעצם לכדורגל בארץ יש סף קהל ועקב כך גם סף שיווק מאוד מוגבל. אתם למעשה חולבים שוב ושוב את אותה פרה. אנחנו הפרה אם זה לא היה ברור.

תקשיב, מה אתה רוצה שאני אגיד לך? שהכדורגל פה חלש? נכון, הוא די גרוע. שהכדורגל אלים? נכון, הרבה פעמים יש אווירה מאוד טעונה ואלימה בקהל. שאנחנו שפוטים של הטלוויזיה למרות שאנחנו מקבלים ממנה גרושים ורוב הכסף של הקבוצות, בטח הגדולות, מגיע מן הקהל שלהן? הנה אמרתי את זה. זין על הקהל, לא אכפת לנו מהקהל! שמעת אותי?! הם מכורים! הם תמיד יבואו! כמו סמרטוטים! יזחלו על רצפת האיצטדיונים המטונפים בשעות לא הגיוניות! פ…ר..א.יי…ר.י..ם! למה נכנסתי לכדורגל הזה?! למה?!?!?!?! מה היה לי רע בחיי? הקמתי חברת פרסום מצליחה, הייתי יכול לשבת בכיף שלי, לעשן סיגר ולשתות "מרגלית 94" ועכשיו אני צריך להתעסק עם החרא הזה של הכדורגל הישראלי הכושל. אלוהים!!!!! אפילו אתר אינטרנט הם לא מצליחים במנהלת הזאת עם הלוזון, החלובה והכץ להקים כבר יותר משנה. פאקינג אתר אינטרנט! את הרכבת הקלה בת"א יסיימו לפני שהחבורה הזאת תקדם משהו. כולם שם יושבים, חושבים שהם כוכבים גדולים כי יש בבעלותם קבוצת פח כלשהי שמגלגלת כסף כמו באסטה בשוק הכרמל. אין. די! נמאס לי! אני הולך הביתה! אני מתפטר!

יורם באומן הפגין יציאה מהמקום כמו של טל בן חיים וברח ממני ומן הספסל. יורם! יורם! קראתי אחריו, יש לך קצת שאריות לבן על המכנסיים! אבל הוא כבר התרחק את תוך הרחוב הסואן. טוב, לא נורא חשבתי. הליגה מתחילה ביום שבת, אוהדי ב"ש ינהגו לקצה השני של המדינה ויחזרו ב–3 לפנות בוקר הביתה, אוהדי מכבי ת"א יתעלפו בהמוניהם תחת השמש הקופחת והלחות המעיקה, אוהדי מכבי חיפה עדיין לא יודעים אם המשחק שלהם יתחיל ב–20:00 או 20:10 והקמע של הפועל רעננה יעלה ליציע לאחר פתיחת המשחק כדי למלא עוד כיסא באיצטדיון המיותם.

כמו שאמרתי. שום דבר לא השתנה.
שתהיה לנו עונה נהדרת.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח