שוער פלוס 5 – סיכום המחזור בליגת האלופות

לרגל חזרתה של הצ'מפיונס ליג, החלטתי להרים מדור שבועי הסוקר את 6 השחקנים הטובים בעיניי (5 שחקני שדה ושוער)
מדי שבוע אנסה להביא את הזווית שלי בנוגע לשחקנים הטובים ביותר באותו מחזור. המדור יכלול קטעי וידאו, נתונים סטטיסטיים, פיקנטריה, ראיונות ועוד.

החוקים
החוקים די פשוטים, בכל שבוע אבחר 5 שחקנים ושוער שבעיני ראויים להיכנס לנבחרת המצומצמת של המחזור, הנבחרת תכלול כאמור:

שוער
2 שחקני הגנה
3 שחקני קישור/התקפה

אז הזמן קצר והמלאכה מרובה בוא נראה את הנבחרת שעשתה לי את המחזור.

שוער
דוויד אוספינה (ארסנל) – השוער המצטיין הוא אוספינה והסיבות לכך מרובות.
הקולומביאני בן ה-28 במשחקו הראשון העונה בארסנל, אחראי לא פחות משאר שחקני השדה לנקודה הכל כך משמעותית שהתותחנים הצליחו להוציא מפריז סן ז'רמן.
אוספינה הוא השוער השני של ארסנל ובד"כ לא פותח בהרכב, לא בליגה המקומית וגם לא במפעלים האירופאים (לא פלא כשהשוער הראשון הוא פטר צ'ך).
כבר במחצית הראשונה רשם כמה הצלות מדהימות מבעיטות של אדיסון קבאני ואנחל די מריה.
כשנשאל ונגר לפשר הצבתו של אוספינה ענה:
"אני חוזר ואומר אוספינה הוא וורלד קלאס, והוא החזיר אותנו למשחק בערב יום שלישי", "יש לנו 2 שוערים ברמה עולמית וזה קשה לשמור את שניהם במידה ואחד מהם לא ישחק".
כשנשאל האם נראה את אוספינה פותח במשחקי ליגת האלופות, סירב הזקן לענות, אך עם זאת רמז על כך בתשובתו הקודמת וסביר להניח כי יחלק את דקות המשחק בין שני השוערים.

גם היציע הלונדוני מרוצה מהופעתו של השוער וכ -82% מאוהדי ארסנל הצביעו כי אוספינה הוא איש המשחק שלהם.

David Ospina
Credit to: David Ospina offcial Twitter


ההגנה
סרג'י אורייר (פסז') – השחקן הבא ברשימה גם כן מגיע מהמפגש הצרפתי –  אנגלי וזהו מגנה הימני של פסז' מחוף השנהב. המגן בן ה 23 שרף את האגף ובילה יותר במרכז השדה מאשר בעבודות הגנה.
המגן הימני שחזר מפציעה גם התכבד בבישול כבר בדקה הפתיחה לקבאני. ובהחלט הפגין יכולת גבוהה יותר מבין כל שחקני ההגנה במחזור הפתיחה.
סרג'י צייץ בבוקר שלמחרת: "הרבה תסכול במשחק שבהחלט הגיע לנו, ואם זאת מסתכלים הלאה".

serge aurier
Credit to: Serge Aurier official Twitter

ז'ואו פריירה (ספורטינג ליסבון)  – המחזור הראשון נפתח אצלי בסימן מגנים ימניים, אז כאחד כזה פריירה הוותיק של ספורטינג נכנס לנבחרת שלי. ככלל ספורטינג הציגה משחק מרשים בברנבאו, ופריירה בפרט דאג לסגור את הקו ולמנוע מרונאלדו דקות ארוכות לעשות את הפעולות שלו.
לצערו של פריירה וספורטינג כל זה לא הספיק. אי היציאה להתקפות ברבע שעה האחרונה של המשחק הובילה את ספורטינג לשלם כפול ולהפסיד את המשחק בתוספת הזמן.
כריסטיאנו רונאלדו צוטט בסיום המשחק: "ספורטינג ראויה היתה לצאת עם נקודות מכאן". שומר חסד נעורים.

Joao Pereira
Credit to: jornaldigital.com

קישור והתקפה
ג'ושע קימיץ' (באיירן מינכן) – זה בהחלט היה השבוע של קימיץ', בגיל 21 סך הכול ותוך 10 ימים כבש שער בכורה בבונדסליגה, בנבחרת גרמניה וצמד בצ'מפיונס.
לא שציפיתי כי רוסטוב תהווה יריב שקול לבאיירן הגדולה, אך עם זאת קימיץ' כיסה פשוט את כל המגרש.
מעבר לצמד שכבש עבור באיירן, קימיץ' ניחן במיקום מעולה, תכונה השמורה בעיקר לחלוצי 9 קלאסיים מהעבר הרחוק.
עם 50% הצלחה בבעיטות ו 91% דיוק במסירות, קימיץ' גם החזיר לקבוצתו 6 כדורים אבודים בהגנה ובכך זכה למקום בחמישייה הפותחת.
בראיון שהעניק קימיץ' לאתר ההתאחדות הגרמנית נשאל על ידי המראיין: "שיחקת כמו מנהיג על המגרש מול רוסטוב כאחד ששולט במשחק, מה אתה חושב על המשחק של עצמך?"
קימיץ' ענה: "כשאני משחק אני נוטה לבקש הרבה את הכדור אלי, אני רוצה את הכדור אצלי על מנת שאוכל לעשות משהו עבור הקבוצה שלי, זאת המטרה  שלי". כמה קלאס.

Joshua Kimmich
Credit to: FC Bayern München official Twitter

ניימאר (ברצלונה) – הקוסם הברזילאי שחזר לברצלונה רק לפני כשבוע כאלוף אולימפי, לא יכל לבקש משחק נוח יותר. מול סלטיק שרחוקה מהסקאלה כבר הרבה מאוד שנים, ניימאר הראה שוב את מה שהוא יודע.
אני מנסה לפשפש בזכרון ואף להרחיק בחיפוש במסדי נתונים שונים ואני מודה שלא מצאתי. אני לא חושב שיש שחקן שאי פעם רשם את השורה הבאה במפעל: 4 אסיסטים וגול במשחק בודד. המשמעות היא שניימאר ייצר 71% מהגולים של בארסה.

הקשר בן ה-24 חזר מברזיל והוא פורע שטרות, מעבר לשורה הסטטיסטית המדהימה מהמשחק מול סלטיק, אני גם מתקשה למצוא שחקן בגיל 24 שהשיג את כל מה שניימאר השיג. פשוט לא נתפס. אגב, ניימאר גם עזר למסי לשבור שיא נוסף ולהעמיד את כמות השלושערים שלו על 6, הכי גבוה במפעל.
ניימאר כהרגלו בקודש הודה לאל בסופו של המשחק.

Neyamar
Credit to FC Barcelona Official Twitter

ארקיוש מיליק (נאפולי) – עם כל הכבוד לסקוררים הארגנטינאים שנתנו שלושער כל אחד, יש חלוץ אחד שמשך לי את העין יותר מכולם. כמה זמן לא ראיתם "9" אמיתי כמו פעם?
גובה, עוצמה, יכולת משחק עם הגב לשער והמיקום אוי המיקום. ארקדיוש מיליק הרשית פעמים מנגיחה כמו חלוץ ענק והעניק לנאפולי את הנצחון.
בכלל, כאשר אני מזכיר את מיליק אני לא יכול שלא לציין את הרנסנס הפולני שקרה אחרי היורו. קמיל גליק מטורינו למונאקו, קרוצ'וביאק מסביליה לפסז', ומיליק בעצמו שעבר רק העונה מאייקאס לנאפולי. ואפשר לומר בשקט בשקט שהשחקנים הפולנים מוצאים את עצמם בבמות הגדולות.

Arkadiusz Milik
Credit to : Arkadiusz Milik official Instagram

בונוס
אין לכם מושג עד כמה זה קשה לבחור בין כל כך הרבה שחקנים שהיו מעולים במחזור הפתיחה, ובכל זאת יש מקום רק ל 6, ולכן אסיים בשחקן בונוס שיכל להיכנס בקלות לנבחרת הלא הוא ריאז מאחרז – שחקן השנה באנגליה בעונה החולפת, אליפות אנגליה היסטורית וחלומית, לאחר קיץ שקשר שמו לכל קבוצה על הפלנטה בוחר להישאר בלסטר, צמד במשחק ההיסטורי בליגת האלופות ועוד בחוץ. על זה נאמר "שלא יגמר לעולם"

זהו עד כאן מחזור פתיחת ליגת האלופות, מסכימים עם הנבחרת שלי? חולקים עליה? את מי הייתם מכניסים במקום? אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות.

החמישייה הפותחת - ריו אילנסקי

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. אזכור מופיע גם ב מדד הכוח והעוצמה - הזווית

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח